Gå til innhold

Hvor er det fint å bo utenfor Oslo, med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt klart Asker :)

Anonymous poster hash: bd0cd...b28

Fortsetter under...

Skrevet

Helt klart Bærum, der jeg selv bor.

Anonymous poster hash: 4d1f9...9fd
Skrevet

Hvis ønsket er noe landlig og dere skal komme dere greit til og fra Oslo sentrum, ville jeg valgt noe som ligger langs toglinja. Enten Lørenskog eller Kolbotn. Begge steder er vel barnehagedekningen ganske bra også.

Skrevet

Det framstår for meg som et mareritt å måtte pendle et par-tre-fire mil til og fra Oslo hver dag, og jeg begriper ikke at det er så mange som velger denne løsningen! Det tar enormt med tid, og man blir veldig lei av å sitte i kø i bil eller buss, eller stå som sild i tønne på tog eller buss, hver dag.

Vi har valgt å bo I Oslo, det finnes faktisk mange rolige, landlige bydeler, med godt lokalmiljø. Herfra tar det 20 minutter med buss til byen, men om dere vet at en av dere skal til sentrum hver dag eller det kanskje lurt å belage seg på et sted det går t-bane.

Leieprisene er jeg ikke helt sikker på da, det er jo dyrt å bo i Oslo, men det er jamen ikke så billig å bo på de mindre stedene utenfor byen heller, siden det er så populært å bo litt utenfor...

Uansett, lykke til :)

Anonymous poster hash: dc1a5...006
Skrevet

Lillestrøm er 12 min med tog inn til Oslo

Anonymous poster hash: 2cb07...cdc
Skrevet

Slår et slag for eidsvoll, 35 min med tog til Oslo.

Eidsvoll er et høl.

Anonymous poster hash: 3b2e6...a84

Annonse

Skrevet

Røyken kommune er fint:) tog og ekspressbuss herfra til byen. De som pendler rekker å hente barna. Det er sykehjem og mange barnehager i området og full barnehagedekning ++ veldig landlig og 25 min til Drammen, 15 min til Asker og 40 min til Oslo når det ikke er kø. 3 kjøpesenter i 10 min avstand:)

Anonymous poster hash: d542e...211

Skrevet

Hvor langt er dere villig til å kjøre  i pendling da? Time +?

Anonymous poster hash: 16ff9...91f

Tenker mellom 20-40 minutter. Vi bor 40 minutter unna jobb her vi bor nå. Kjører nesten hver dag. 

Anonymous poster hash: 9c21f...21a [/acronym

Ok :) Drammen har mange fine steder utenfor byen i alle fall.

Masse "bondeland" ;)

Bruker ikke lange tiden inn til Oslo fra Drammen, kanskje en halv time, og veien er ganske radig da man kun følger motorvei inn til Oslo.

Veldig sentralt i Drammen altså. Kort vei til Sandvika, Oslo og motsatt vei så er det relativt kort vei til fjellet for å stå på ski eller andre aktiviteter. Eks Norefjell. Ca. 1.5 time.

Hadde sjekket ut Drammen og steder rundt der i alle fall! :)

Anonymous poster hash: 16ff9...91f

Bare vær oppmerksom på at du i rushen på E-18 fort bruker både en og to timer fra Drammen til oslo. Skal man pendle den veien bør man helst ha avvikende eller fleksibel arbeidstid, eller bruke offentlig transport :) 

Skrevet

Skedsmo, Rælingen, Lørenskog er fine steder. Ville unngått Fetsund og utover da de skal bygge vei og det var nok kø før de begynte med byggingen.

Anonymous poster hash: ca6d5...551

Skrevet

Kolbotn er definitivt beste plassen å bo utenfor Oslo ;)

Anonymous poster hash: a2dd6...f26

Skrevet

Et sted med togstasjon :-)

Kolbotn, Asker, Fetsund er bra steder i hvert fall.

Anonymous poster hash: 7e03f...898

Skrevet

Kolbotn, Greverud, Oppegård.

Anonymous poster hash: 39ac1...892

Skrevet

Holt/Vestvollen. Rett ved Skedsmokorset. Nesten bare barnefamilier her i landsbyen.

Anonymous poster hash: 0d8d5...714

Annonse

Skrevet

Ytre Enebakk. Landlig idyll med fin natur og vann til fiske og bading. Masse barnefamilier. Veldig billig og bare 30 km fra Oslo sentrum.

Anonymous poster hash: 51edd...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...