Gå til innhold

Hvor er det fint å bo utenfor Oslo, med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I pendler avstand. Vi har to barn i hus til neste år. Samboer vil søke på en trainee stilling i Oslo til høsten. Vi har da et barn på 5,5 år og en på 4 mnd. Hvor er det landling og fint og samtidig pendler avstand til Oslo, samt jobbtilbud for meg? Jeg skal studere. Kan jobbe i butikk, barnehage og sykehjem ( som jeg har jobbet med tidligere). Heller ikke altfor dyrt å bo, tenker en 3-roms rundt 13.000 kr i mnd ( Vi skal leie) Kollektiv transport er fint å ha i nærheten, men vi vil ha bil også. Vi bor i nord, så vet veldig lite om hvordan det er å bo på østlandet :) 

Anonymous poster hash: 9c21f...21a

Fortsetter under...

Skrevet

Kløfta, Jessheim

Anonymous poster hash: 3b2e6...a84

Skrevet

Kløfta og Jessheim ja, fine boligpriser, korte avstander, bra kollektivtrafikk, masse barnefamliier, rolige områder, masse skog og grøntarealer.

Et flott område å bo på. :) 

Skrevet

Ski, Ås, Vedtby, Kråkstad, Tomter, Spydeberg- alt innen 40 minutter med tog til Oslo. Landlig og fint

Anonymous poster hash: 4c802...44d

Skrevet

Bærum.

Hosle/Bekkestua er et flott område! Og ganske nært Oslo.

Anonymous poster hash: ee393...d44
Skrevet

Ville heller valgt å bo i Oslo om dere skal leie. Så slipper dere pendlingen :)

Anonymous poster hash: 147a2...b65

Annonse

Skrevet

Vestby eller Moss :)

Anonymous poster hash: 9ce46...042
Skrevet

Ville også valgt oslo omdu vil ha sjanse til å rekke barnehagen. Og så kanskje vente å se om mannen din får jobb? Veldig mange om beinet til traineestillinger. Passer denne jobbformen til en med to små barn og lang pendleavstand?

I oslo anbefales østensjø! Fin natur, 10-15 med t-bane til sentrum, rolig og barnevennlig. Dårlig barnehagedekning da, så se til å finne en adresse til bhgsøknaden før 1/3. Eller søk studentbarnehage - de er fantastiske!

Anonymous poster hash: ac9af...b41

Skrevet

Det er veldig fint på Nærsnes, ligger rett ved Slemmestad. Kjenner noen som bor der og stortrives, barna elsker det! :)

Skrevet

Asker, Heggedal, Vollen, Slemmestad, Nærsnes, Drammen

Anonymous poster hash: 5297d...699
Skrevet

Spydeberg/askim :)

Anonymous poster hash: 5c8c7...50a

Skrevet

Jessheim, Kløfta, Holter, Gjerdrum, Skedsmokorset, Lillestrøm.

Fint og rolig, flott for unger.

Anonymous poster hash: 70653...b93

Annonse

Skrevet

Jeg hadde valgt området rundt Bøler/Oppsal i Oslo. Flott, barnevennlig og bare 15-20 minutter med banen til sentrum. Ikke Oslofølelse i det hele tatt, men landlig og fint med marken rett utenfor døren.

Anonymous poster hash: ff11f...239

Skrevet

Mange fine steder! Bare styr unna Nittedal. Det er et høl!

Anonymous poster hash: c0fa1...958
Skrevet

Lillestrøm

Anonymous poster hash: 2cb07...cdc
Skrevet

Hvor langt er dere villig til å kjøre  i pendling da? Time +?

Anonymous poster hash: 16ff9...91f
Skrevet

Kolbotn!

Anonymous poster hash: e8814...141
Skrevet

Tenker mellom 20-40 minutter. Vi bor 40 minutter unna jobb her vi bor nå. Kjører nesten hver dag. 

Anonymous poster hash: 9c21f...21a

Skrevet

Tenker mellom 20-40 minutter. Vi bor 40 minutter unna jobb her vi bor nå. Kjører nesten hver dag. 

Anonymous poster hash: 9c21f...21a [/acronym

Ok :) Drammen har mange fine steder utenfor byen i alle fall.

Masse "bondeland" ;)

Bruker ikke lange tiden inn til Oslo fra Drammen, kanskje en halv time, og veien er ganske radig da man kun følger motorvei inn til Oslo.

Veldig sentralt i Drammen altså. Kort vei til Sandvika, Oslo og motsatt vei så er det relativt kort vei til fjellet for å stå på ski eller andre aktiviteter. Eks Norefjell. Ca. 1.5 time.

Hadde sjekket ut Drammen og steder rundt der i alle fall! :)

Skrevet

Drammen er fint om man vil stå i kø på e18 fra 6-10 og hjem igjen mellom 14 og 18. Pendle med toget er bedre....

Anonymous poster hash: ac9af...b41

Skrevet

Som andre her sier ville jeg leid i Oslo pga bhg osv. I Oslo er Prinsdal/Toppåsen fint med rekkehus og eneboliger. Stille og rolig, og finnes ingen følelse av å være i nærheten av Oslo. 20-30 min med buss. Utenfor ville jeg gått for Kolbotn :)

Gjest Anybody
Skrevet

Lambertseter :) kan leie min leilighet. Skal snart flytte med kjæresten.

Der er det supert å bo med barn!

Skrevet

Er oppvokst på lambertseter, der er det fint;) men ulempen er at det er utafor bommen. Det blir fort dyrt.

Tveita har overrasket meg positivt. Trodde lambern var eneste stedet i Oslo man kunne bo. Men tveita er bedre faktisk. Mange hyggelige folk, mye barn, ikkenoe trafikk, kort vei til senter og bane. 12 min unna byen.

Anonymous poster hash: 5c8c7...50a

Skrevet

Slår et slag for eidsvoll, 35 min med tog til Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...