Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget nylig at en nabo med et barn på tre måneder fikk søndsgsbesøk av barnevernsvakta. Hva er som oftest grunnen til det?

Anonymous poster hash: 85b1e...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får spørre henne.

Anonymous poster hash: 14d19...c98

Skrevet

Det fikk jeg og, tidlig-tidlig en søndags morgen. Fordi jeg hadde brukt natta til å ta meg av to smårollinger som foreldrene hadde drukket seg for fulle til å klare å ta seg av (de hadde kjørt i fylla til en fest i nabolaget med barna i bilen, klokken halv tre på natta. Noen litt våkne festdeltakere tok kontakt med meg fordi de visste jeg hadde bleier og barnemat og var edru, i motsetning til alle på festen). 

Så det kan faktisk være mange grunner til at man får barnevernsvakta på døra en søndag. 

Anonymous poster hash: e3dfa...995
Skrevet

Noen ber om det selv også vettu!

Bør ikke alltid være noe galt de har gjort.

Skrevet

for en snokete nabo du er!

Anonymous poster hash: e9111...909

Skrevet

Hvordan vet du det var barnevernsvakten? Har de skilter på bilen sin som politiet? Og bor du i gardinene siden du vet det?

Skrevet

Hvordan vet du det var barnevernsvakten? Har de skilter på bilen sin som politiet? Og bor du i gardinene siden du vet det?

Jeg lurte på akkurat det samme. De kan vel ikke ha merker på bilen sin? Det er ivaretakelse av taushetsplikten din det!  

Skrevet

Jeg lurte på akkurat det samme. De kan vel ikke ha merker på bilen sin? Det er ivaretakelse av taushetsplikten din det!

Jeg er uke hi, men jeg bor på en liten plass hvor vi kjenner de fleste og vet hva slags jobber de har.

I tillegg så går jeg mye i huset mitt og det hender rett som det er at jeg observerer at naboen får besøk om jeg ser ut av vinduet i rett øyeblikk.

Så om naboen hadde fått besøk av en jeg vet jobber i barnevernet en tidlig søndags morgen er sjansen stor for at jeg hadde fått det med meg - og det helt uten å anstrenge meg det spøtt.

Gjør det meg til en snikete nabo som bor i gardinene :o ? Dere som mener dette, ser dere aldri ut av vinduet dere? Jeg spør oppriktig, for det er ikke første gang noen blir beskyldt for å være synlig opptatt av naboen når de har observert noe utenom det vanlige.

Skrevet

Hun kan ha spurt om avlasting? Fødselsdepresjon?

Anonymous poster hash: 4397f...9b7
Skrevet

Det er da helt naturlig å få med seg ting som skjer i nabolaget. Man trenger ikke være snok av den grunn. En søndagsmorgen er vanligvis stille i nabolaget og hadde jeg hørt en bil parkere i nabohuset og jeg satt/sto ved vinduet, hadde jeg automatisk kikket ut.

Barnevernarbeideren HI så her kan ha vært der av mange grunner. Det kan også ha vært en venn på besøk, og ikke en i tjeneste..

Umulig å si hva det kan være om barnevernsarbeideren var der i jobbsammenheng, men da er det av alvorlig mistanke om omsorgssvikt.

Skrevet

Jeg lurte på akkurat det samme. De kan vel ikke ha merker på bilen sin? Det er ivaretakelse av taushetsplikten din det!

Jeg er uke hi, men jeg bor på en liten plass hvor vi kjenner de fleste og vet hva slags jobber de har.

I tillegg så går jeg mye i huset mitt og det hender rett som det er at jeg observerer at naboen får besøk om jeg ser ut av vinduet i rett øyeblikk.

Så om naboen hadde fått besøk av en jeg vet jobber i barnevernet en tidlig søndags morgen er sjansen stor for at jeg hadde fått det med meg - og det helt uten å anstrenge meg det spøtt.

Gjør det meg til en snikete nabo som bor i gardinene :o ? Dere som mener dette, ser dere aldri ut av vinduet dere? Jeg spør oppriktig, for det er ikke første gang noen blir beskyldt for å være synlig opptatt av naboen når de har observert noe utenom det vanlige.

Nei, jeg mener ikke at det er rart at hun fikk det med seg. Det ville nok jeg også ha gjort, jeg har kjøkkenvinduet mitt ut mot gata og hagen utenfor er også ut mot gata, så jeg får med meg mye av det som skjer i nabolaget. Men jeg reagerer på at hun visste det var barnevernvaka og lurte altså på om bilen var merket.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...