Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Hei dere. Ene barnet mitt blir 8 år i romjula. Han har alltid feiret barnebursdagen i begynnelsen/midten av desember. Nå vurderer jeg å ha barneselskapet den 30.november. Nevnte det for mannen på morran i dag og han rynket på nesa. Mitt argument for å feire den så tidlig er at jeg vil ha opp julepynt til 1.søndag i advent. Jeg rett og slett elsker å ha nisser og annen julepynt fremme. Men pga. barnebursdagene så har jeg erfart at det ikke er lurt med julepynt. Enkelte har ødelagt Det blir ca.15 gutter på liten plass så det blir livlig. Å feire i januar er uaktuellt siden det er flere i klassen hans som har bursdag da. Familieselskapet er alltid på selve dagen. Har mannen rett eller er det akseptabelt? Vet om unger som har feiret bursdagen sin et par mnd. etter selve dagen så synes selv ikke det er for tidlig. Anonymous poster hash: ed1b0...7d2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Ingen som har noen synspunkter? Anonymous poster hash: ed1b0...7d2
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Hva med å låne lokale på skolen eller ordne med bowlingbursdag? Vi oppdaget det geniale med sånn type feiring for noen år siden, og siden har vi ikke hatt den hjemme. Populært både for store og små. (unngår spørsmålet som du ser, for jeg er egentlig enig med dere begge ;-) )
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Alt for tidlig! Hvorfor ikke slå sammen med venner av barnet i januar eller ha utebursdag i desember? Min 8åring har bursdag i midten desember og feirer utebursdag (skøyter eller ski) med en klassevenninne som også har bursdag i desember. De har feiret 3 bursdager sammen til nå og det er veldig populært. Min 10 åring har bursdag i mars og feirer med en annen klassevenninne som har bursdag i mars, de har feiret 2 bursdager sammen til nå Anonymous poster hash: 5233b...d28
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Alt for tidlig etter min mening. Å ta det en uke før synes jeg er ok, men ellers bør man vente til etter bursdagen. Slå heller sammen feiringen med dem som har i januar. Anonymous poster hash: 08453...653
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Takker for svar. I fjor feiret han sammen med en annen gutt i klassen, bowlingbursdag. DET vil han ikke mer. Ungene syntes ikke det var noe særlig å bowle heller. Dyrt var det også. I år vil han ikke feire sammen med denne andre. De er ikke noe særlig sammen lengre heller. Han ønsker rett og slett og feire hjemme. Billigere også. Anonymous poster hash: ed1b0...7d2
rytme Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 jeg synes det var litt tidlig ja. men du kan jo pynte til jul 1. desember og så bare rydde bort det du er redd for at skal bli ødelagt før bursdagen....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 bursdag feirer man på bursdagen! Anonymous poster hash: ce79b...318
Elsker livet Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Om det passer slik best for dere ser jeg ikke problemet. Er så mye som skjer i desember og mange klarer knapt å komme i mål til jul fordi det er så mange arrangementer de skal rekke over. Men dette med julepynten var et rart argument for meg.
Husbygger Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 (endret) Har en som er født 30 desember og ei som er født 20 desember. Det er ikke lett å få til selskap i romjula eller 4 dager før julaften. Så i fjor ble guttens selskap feiret i begynnelsen av desember sammen med en som hadde bursdag i september. Jentas selskap skulle være 19 desember, men ble utsatt til januar pga omgangssyke. Våre sene desember barn syns det er helt greit å ha barneselskapene noen uker på forhånd. De vil ihvertfall IKKE feire det sammen med noen som har bursdag tidlig i januar. Da blir de jo forskjellig antall år også! Så gå for ett selskap i slutten av november du ;-) Endret 6. november 2013 av Husbygger
Iiiiik Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Jeg ville ikke ha hatt bursdag flere uker før selve bursdagen. Dessuten tror jeg at argumentet ditt om julepynt var mer relevant sist gang dere hadde selskap hjemme enn nå. I hvert fall har vår erfaring vært at 6-årsdag og 8-årsdag er veldig forskjellig. De blir eldre, skjønner mer forskjell på hva som er morsomt og hva som ikke er greit og det er mindre kaos. Da vi hadde 8-årsdag for noen uker siden erfarte vi at ingen sloss, ingen gråt, ingen veltet brusen, ingen stappet godteri i brusen og ristet på den, ingen tisset på seg, ingen prøvde å løfte katten etter halen. Kort sagt - de oppførte seg som gjester og vi kunne nesten ikke tro det var sant da selskapet var over og vi hadde hatt tid til å rydde underveis.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Jeg ville ikke ha hatt bursdag flere uker før selve bursdagen. Dessuten tror jeg at argumentet ditt om julepynt var mer relevant sist gang dere hadde selskap hjemme enn nå. I hvert fall har vår erfaring vært at 6-årsdag og 8-årsdag er veldig forskjellig. De blir eldre, skjønner mer forskjell på hva som er morsomt og hva som ikke er greit og det er mindre kaos. Da vi hadde 8-årsdag for noen uker siden erfarte vi at ingen sloss, ingen gråt, ingen veltet brusen, ingen stappet godteri i brusen og ristet på den, ingen tisset på seg, ingen prøvde å løfte katten etter halen. Kort sagt - de oppførte seg som gjester og vi kunne nesten ikke tro det var sant da selskapet var over og vi hadde hatt tid til å rydde underveis. Regner med de oppfører seg litt anderledes enn sist gang. MEN jeg har jo registrert at det er mer bråk med dem nå enn det var før. Flere av disse guttene går jo ut og inn hos oss. Men regner med at ingen tørker snørra si i gardinene mine denne gangen ;-) Kommer i alle fall til å fjerne playstation og alle spillene. Til og med når de gikk i barnehagen var det flere av disse guttene som insisterte på å spille playstation i selskapet. Anonymous poster hash: ed1b0...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå