Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Har 2 yngre søsken. Eldste av dem hadde en helvetes ungdomstid, hvor hun etterhvert fikk en diagnose. Hun stakk av og ble borte i flere dager i slenger som 15-16 åring, fysiske utageringer og krangling hele tiden. Løy om mange ting, og jeg kan ikke telle på alle mine fingre og tær hvor mange ganger det oppstod skutte alvorlige situasjoner med henne. Ut og inn hos både barnevern og lukket psyk avd. Det var noen helt forferdelige år, hvor jeg fikk mye ansvar fordi mine foreldre var så nedkjørt. Denne perioden varte noen år... Midt oppi det hele skulle mamma og pappa til å gå fra hverandre også... ble vel for tøft for dem. Nå er hun veldig ok Hun har det siste året roet seg helt ned, fått livet opp å gå igjen, tar medisiner hun trenger og har blitt "seg selv" - en skikkelig hyggelig jente! Så, i dag får jeg telefon om min yngste søster.... Hun har trasha hele huset til foreldrene mine, og det ligger vist hasj og andre ting overalt.... Jenta selv er borte. Ute å kjører i mors bil.... antagelig i ruset tilstand.... Foreldrene våre er i utlandet. Hun har vært litt "nede" den siste tiden, men har ikke hatt mistanke om rus heller. Så da var det vel på igjen da...... Gudene må vite hvor store problemer hun har, tror bare det var toppen av fjellet jeg fikk se i dag..... Orker ikke mer Anonymous poster hash: bc94b...bca
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 er ikke foreldrene dine skilt ?? litt rart å reise på utenlandstur da....eller ?? Anonymous poster hash: 57e59...dcc
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Ring politiet, tenk om hun skader noen. Å kjøre i påvirket tilstand er farlig! Anonymous poster hash: cc1a7...aa8
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 er ikke foreldrene dine skilt ?? litt rart å reise på utenlandstur da....eller ?? Anonymous poster hash: 57e59...dcc Nei. De vurderte det sterkt. Mamma gikk så langt som å dra på visninger på leiligheter, men så valgte de å begynne i parterapi osv.... så de er fortsatt gift. Men er egentlig ikke ekteskapet dems jeg vil ha fokus på her. Trenger ikke folk som skal kritisere meg akkurat nå! Anonymous poster hash: bc94b...bca
skjotta Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Hvor sterk er mellomste søsteren? Tenker at hun kanskje vil kunne ha bedre innsikt i hva minstesøsteren deres trenger?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Ring politiet, tenk om hun skader noen. Å kjøre i påvirket tilstand er farlig! Anonymous poster hash: cc1a7...aa8 Vet, vet.... bare vanskelig når ingen aner hvor hun er eller når hun kommer tilbake. Og jeg vet at jeg sikkert må tilsidesette min egen familie for å "ta meg av" søsken IGJEN. Er bare frustrert over at det er sånn. Hadde håpet det var over nå... Anonymous poster hash: bc94b...bca
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Hvor sterk er mellomste søsteren? Tenker at hun kanskje vil kunne ha bedre innsikt i hva minstesøsteren deres trenger? Hun er veldig flink, det var hun som ringte meg i dag. Men hun blir veldig fort stressa og da blir alt litt uoversiktlig og spontant for henne (pga diagnosen). Men tenker jeg kommer til å "alliere" meg litt med henne allikevel så jeg slipper å ordne alt selv nå også. Anonymous poster hash: bc94b...bca
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Oi, dette skjønner jeg er tøft. Har et slikt yngre søsken selv. Det sliter sterkt på deg, har du ikke noen å prate ut om dette med? Noen ganger lurer jeg på om det tyngste er å konstant rydde etter anfallene deres eller å måtte stå å trøste egne foreldre fordi de stortuter og er helt ute av seg. Håper mitt barn aldri blir sånn, stor klem til deg. Har dessverre lite med råd, men vit du ikke er alene. Det tar slutt en gang, de vokser nok opp til slutt de og. Men at det er tøft, det er det ingen tvil om. Anonymous poster hash: a8388...51a
skjotta Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Hvor sterk er mellomste søsteren? Tenker at hun kanskje vil kunne ha bedre innsikt i hva minstesøsteren deres trenger? Hun er veldig flink, det var hun som ringte meg i dag. Men hun blir veldig fort stressa og da blir alt litt uoversiktlig og spontant for henne (pga diagnosen). Men tenker jeg kommer til å "alliere" meg litt med henne allikevel så jeg slipper å ordne alt selv nå også. Anonymous poster hash: bc94b...bca Gjør det. Hun kan også muligens ha mer respekt for det din mellomste søster har å si da hun "vet" hva det går ut på? Hvor gammel er yngste?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Oi, dette skjønner jeg er tøft. Har et slikt yngre søsken selv. Det sliter sterkt på deg, har du ikke noen å prate ut om dette med? Noen ganger lurer jeg på om det tyngste er å konstant rydde etter anfallene deres eller å måtte stå å trøste egne foreldre fordi de stortuter og er helt ute av seg. Håper mitt barn aldri blir sånn, stor klem til deg. Har dessverre lite med råd, men vit du ikke er alene. Det tar slutt en gang, de vokser nok opp til slutt de og. Men at det er tøft, det er det ingen tvil om. Anonymous poster hash: a8388...51a TAKK! Du aner ikke hvor deilig det var å bare høre at noen forstår nå! Begynner nesten å gråte faktisk... Har jo venner og mann og alt det der, men det er ingen som forstår hvor ille ting faktisk er når de står på - og det skjønner jeg, for det er ikke så mange som har hatt søsken eller andre med slike diagnoser og atferd rundt seg. Kan fortelle så mye jeg vil, men de skjønner liksom ikke hvor fælt det er for alle, og hvordan det føles. Det du skrev traff meg veldig! Føler du faktisk skjønner, og det er sjelden vare. Anonymous poster hash: bc94b...bca
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Hvor sterk er mellomste søsteren? Tenker at hun kanskje vil kunne ha bedre innsikt i hva minstesøsteren deres trenger?Hun er veldig flink, det var hun som ringte meg i dag. Men hun blir veldig fort stressa og da blir alt litt uoversiktlig og spontant for henne (pga diagnosen). Men tenker jeg kommer til å "alliere" meg litt med henne allikevel så jeg slipper å ordne alt selv nå også. Anonymous poster hash: bc94b...bca Gjør det. Hun kan også muligens ha mer respekt for det din mellomste søster har å si da hun "vet" hva det går ut på? Hvor gammel er yngste? Ja, det kan godt tenkes det... Tror et samarbeid mellom oss kunne fungert bra. Yngste er 18 år, den andre er 20. Jeg er i slutten av 20 åra. Anonymous poster hash: bc94b...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå