Gå til innhold

Når man ikke bruker "tittel"

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av tantene til barna mine vil kalles ved fornavn og ikke "tante" eller "tante xxx". Hva tenker folk om det?

Anonymous poster hash: 9af3e...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikkje noko om det. Heilt ok, om enn uvanlig..

Skrevet

Jeg har aldri kalt noen av mine onkler og tanter for onkel eller tante - og jeg har mange av dem ;)

Alle andre gjør det, bare ikke jeg. Har liksom ikke vært naturlig.

Anonymous poster hash: 4c057...2c6
Skrevet

Synes det er SÆRT og hadde blitt SÅRA om dette var tanta til mine barn .......tenker jeg......

Skrevet

Jeg kaller tante for tante(og så navnet hennes) og det samme med onkelen min. Vet ikke hvorfor, det faller bare naturlig å si det slik.

Da jeg var liten fikk jeg beskjed av den nye konen til pappa at jeg ikke fikk kalle han for pappa lenger, jeg var for gammel for det visstnok. Da begynte jeg faktisk å gråte, men fortsatte å si pappa.

Skrevet

Jeg har aldri kalt mine tanter og onkel for "tante og onkel", bare fornavn. Min sønn kaller mine søsken for tante og onkel, men søsken til mannen min ved fornavn. Han kaller også min søsters samboer ved fornavn. Helt ok for alle :)

Skrevet

Takk for svar, og fortsett gjerne å kommenter :-)

For meg spiller det absolutt ingen rolle, bare uvant ettersom jeg selv alltid har sett på det som en ærestittel. Opplever visse utfordringer i forhold til at barnehagepersonal eller andre omtaler "feil" og bruker tante, i tillegg til at det gjøres litt mer komplisert å skulle forklare hvem hun er for andre ettersom det er naturlig å forklare familieforholdet, samtidig som at det må påpekes at tittel ikke skal brukes (så det ikke blir sagt feil til barna), kun navn. Men det gjør meg ikke noe altså, bare nysgjerrig hva andre tenker. Kanskje det er mer vanlig enn jeg trodde.

HI

Anonymous poster hash: 3f482...408

Skrevet

Hun er en super tante på alle måter, kunne ikke drømt om en bedre tante, så tar meg absolutt ikke nær av det, må sies. Hun er vel nesten som en reservemamma til tider. Så har absolutt ikke noe med det å gjøre. Jeg elsker å bli kalt tante selv, og merker jeg synes det er trist når mine tantebarn dropper tittelen, men det får de bestemme selv nå som de begynner å bli så store...

HI

Anonymous poster hash: 3f482...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...