Gå til innhold

Helfo og papirer som skal sendes inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt såpass at alle kvitteringer på kjøp av medikamenter skal sendes inn. Men skal regning for medisinsk behandling/undersøkelse også sendes inn?

Skrevet

Nei, Helfo betaler tilbake for medisinene bare.

Hvilke undersøkelse mener du? Ultralyd feks?

Skrevet

Det er kun utgifter til dekning av legemidler som blir refundert av HELFO.

Skrevet

Hva med reiseutgifter? Blir ikke det refundert?

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar? Sendte inn papirene for over en måned siden.

Skrevet

Reiseutgifer sender du på skjema til pasientreiser.

Medikamenter sender du til Helfo.

Egenandel for ultralyder får du automatisk igjen fra Frikort.

Egenandel for selve behandlingen (innsettet) får man ikke noe igjen fra.

Reisepengene fikk jeg igjen etter noen dager.

Medikamentene har jeg akurat sendt, og egenandelene kløna jeg med for der var det feil banknummer.

Damen i telefonen sa derimot at det maks skulle ta tre uker, så jeg ville kanskje ringt om du ikke har fått noe enda etter en måned :)

Ikke så lett med denne jungelen :)

Skrevet

Sender man kun inn det skjemaet,som det står Helfo på,og kvitteringene,eller er det flere skjemaer??

Og,første ferskforsøket,fikk vi bevis av sykehuset,som skal sendes til Helfo. Og så fikk vi et sånt ark nå...må jeg sende begge,eller kun det fra nå??

Skrevet

Jeg sender kun arket med "helfo" overskrift og kviteringene stiftet fast.. Skriver kontonummeret mitt også på, sånn i tilfelle...

Også kopierer jeg alt før sender orginaler..

Også sender jeg reiseregninger til pasientreiser.. Husk bekreftelse på at du har vært der..

Om ikke lang tid får du tilbakebetalt, dette har jeg visst gjort noen ganger nå.... ;) håper snart på klaff.

Skrevet

"Funny" story: 

Sendte inn rubbel og bit fra to runder til pasientreiser, var på over 6000 i faktiske regninger som vi skulle ha igjen (la ut for første flyreise bla, samt to hotellovernattinger), i tillegg til kostpenger. Gikk laaang tid så ringte jeg dem. Nei de kunne ikke finne noe. Så de skulle undersøke og ta kontakt. Det gjorde de ikke, så jeg ringte på nytt. Etter mye om og men fant de at det alt var blitt registrert på mannen og ikke på meg. Men pga rotet ble det registrert på meg for sent til at vi får igjen for den første turen. Så heretter sender jeg inn for hver tur, kommer ikke til å tørre å samle opp mer. 

Skrevet

Kvitteringene på kjøpt medisin må vel signeres av apoteket? Igår klarte hun på apoteket å kaste orginal kvitteringen, slik at jeg kun fikk en kvittering som det står kopi på som hun da signerte og stemplet på. Gjør ikke noe det, eller?

Skrevet

Nei det gjør ikke noe så lenge de har kvitret på den;).

Skrevet

Tar pasientreiser imot alle parkeringsbillettene og? Sendte inn kvitteringene mine til Helfo idag. Fikk kvitteringsrapport fra apoteket idag. Tre A4 ark,oversiktlig og greit. Kjekt!! :) Med stempel og underskrift :) Blir spennende å se da,hvor lang tid det tar :)

Skrevet

Det at man får igjen for reise og overnatting antar jeg kun dreier seg om forsøk i det offentlige?

Anonymous poster hash: b42d5...3af

Skrevet

Oki,ja men da passer det fint da :) Må det over en viss sum det og,eller? Jeg skal gå inn på sidene dems å lese litt :)

Skrevet

Nei, reise og sånn må ikke over en viss sum sånn sett, men det er noe egenandel, 133 kr eller ett eller annet på kjøringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...