Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Bare lurer jeg.... får litt inntrykk av at det kun er høyreekstreme og rasister som sitter her inne..... I såfall melder jeg meg med glede ut! Anonymous poster hash: ce85d...d59
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Finnes endel ekstremister i andre retningen også, herregud... Norway Defence League... Hva feiler det folk... Ta dere sammen. Anonymous poster hash: 90c80...995
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Mye rasistpreik, ja… Refererte til noen av diskusjonene på jobb i dag, folk ble ganske sjokkert… Mye grums der ute, gitt. Anonymous poster hash: bb292...38c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 det er nok gjennomsnittsmeningene til Ola Nordmann, så det hjelper lite å melde seg ut herfra ! Det er med full rett at det stilles spørsmål ved hvordan ting gjøres i dette landet. - Er det kanskje en smule tankevekkende at så mange har slike "holdninger" og synspunkter? Jeg må med handa på hjertet si at ekstremisme i den ene eller andre religionen (også denne du nevner er helt på trynet). Jeg kan i min villeste fantasi ikke sette meg inn i at det går an å gjøre noe slikt som ABB gjorde, eller forsvare den handlingen. - MEN; det ligger faktisk noe i det han sa............... Anonymous poster hash: 78d45...a89
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Jeg tror også dette representerer flettes meninger enn vi liker å tro. Det er liksom ikke stuerent å si at man er skeptisk til innvandringen og asylpolitikken, dermed tvinger man folk inn i nettets mørkeste kroker. Det liker jeg ikke! Vi trenger en saklig og åpen debatt i Norge! Anonymous poster hash: d0e8e...533
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Jeg oppfatter det ikke som _rasistisk_ å ytre skepsis og bekymring for den innvandringspolitikken som har blitt gjennomført de siste årene. Det er jo det de fleste her inne gjør. Integreringen slår fullstendig feil, og jeg håper på forbedringer i så måte under ny regjering. Anonymous poster hash: 1a284...9f2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 det er nok gjennomsnittsmeningene til Ola Nordmann, så det hjelper lite å melde seg ut herfra ! Det er med full rett at det stilles spørsmål ved hvordan ting gjøres i dette landet. - Er det kanskje en smule tankevekkende at så mange har slike "holdninger" og synspunkter? Jeg må med handa på hjertet si at ekstremisme i den ene eller andre religionen (også denne du nevner er helt på trynet). Jeg kan i min villeste fantasi ikke sette meg inn i at det går an å gjøre noe slikt som ABB gjorde, eller forsvare den handlingen. - MEN; det ligger faktisk noe i det han sa............... Anonymous poster hash: 78d45...a89 "Jeg kan i min villeste fantasi ikke sette meg inn i at det går an å gjøre noe slikt som ABB gjorde, eller forsvare den handlingen. - MEN; det ligger faktisk noe i det han sa..............." Wow! Er det mulig? Skremmende tankegang, jævlig skremmende! Trodde det bare var en ABBA i Norge, men tydeligvis er det flere, du er en av dem! Anonymous poster hash: fcc2d...449
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Hvis du mener man er ekstrem rasist når man ønsker en annen asylpolitikk så er det nok veldig mange som med glede tar på seg den rollen. Jeg er betraktelig mer redd for dere som er så blåøyde for resultatet av den elendige asylpolitikken vi har hatt over lang tid. Det at dere ikke ser at dette går feil vei er for meg helt ufattelig. Bare lurer jeg.... får litt inntrykk av at det kun er høyreekstreme og rasister som sitter her inne..... I såfall melder jeg meg med glede ut! Anonymous poster hash: ce85d...d59 Anonymous poster hash: 4e09e...c40
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Hvis du mener man er ekstrem rasist når man ønsker en annen asylpolitikk så er det nok veldig mange som med glede tar på seg den rollen. Jeg er betraktelig mer redd for dere som er så blåøyde for resultatet av den elendige asylpolitikken vi har hatt over lang tid. Det at dere ikke ser at dette går feil vei er for meg helt ufattelig. Bare lurer jeg.... får litt inntrykk av at det kun er høyreekstreme og rasister som sitter her inne..... I såfall melder jeg meg med glede ut! Anonymous poster hash: ce85d...d59 Anonymous poster hash: 4e09e...c40 Handler ikke om det, synes det er både fint og bra at man diskuterer innvandringspolitikk! Det er helt ok for meg Meg når man sier ting som at man ikke ønsker at barnet skal få kjæreste som er mørkhudet, eller at ALLE muslimer er forkastelige.... da synes jeg man er ganske rasist ja! HI Anonymous poster hash: ce85d...d59
Siamese Hellhound Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 I dag har det vært uvanlig mange innvandringsfiendtlige tråder her. Jeg veksler mellom å ignorere og la meg provosere.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Til dere som skriker "rasisme" hver gang noen er skeptiske og bekymret, skjønner dere ikke hvorfor enkelte (mange) er bekymret? Og hvorfor kommer dere ikke med alternative løsninger, eller synes dere faktisk at alt er bra slik det er nå? Anonymous poster hash: 1a284...9f2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Nordmenn flest mener at innvandringen er helt på trynet. Finnes bare noen få utvalgte som syns at alt er helt ok! Har aldri møtt noen i det virkelige liv som syns alt er heeelt fint, kun her inne jeg finner de! Anonymous poster hash: 4e7b9...981
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 Til dere som skriker "rasisme" hver gang noen er skeptiske og bekymret, skjønner dere ikke hvorfor enkelte (mange) er bekymret? Og hvorfor kommer dere ikke med alternative løsninger, eller synes dere faktisk at alt er bra slik det er nå? Anonymous poster hash: 1a284...9f2 Synes vi har det ganske bra ja.... Ja, jeg vet det er kriminalitet med innvandrere som gjerningsmann, men de fleste pedofile (som eksempel) er faktisk etnisk norske... og det er mange nordmenn som står bak kriminalitet også. Totalt sett er vi et av landene i verden med lavest kriminalitet. Og jeg vet det finnes noen muslimer (er vel en gruppe på rundt 300 ektreme muslimer her i landet) som vil ha sharia lov og flere moskeer, men vi må huske at dette er en veldig liten gruppe som de fleste andre muslimer ikke støtter engang. Når nordmenn er på ferie i muslimske land (tyrkia, egypt osv) traver vi rundt i bikini i byene og forventer at de skal finne seg i vår kultur selvom vi kun er på ferie. Anonymous poster hash: ce85d...d59
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Nordmenn flest mener at innvandringen er helt på trynet. Finnes bare noen få utvalgte som syns at alt er helt ok! Har aldri møtt noen i det virkelige liv som syns alt er heeelt fint, kun her inne jeg finner de! Anonymous poster hash: 4e7b9...981 Jøss.... da tror jeg du er i et veldig spesielt miljø - for jeg kjenner kun noen få som synes det er et problem. Fleste har ikke noe i mot det. Anonymous poster hash: ce85d...d59
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Til dere som skriker "rasisme" hver gang noen er skeptiske og bekymret, skjønner dere ikke hvorfor enkelte (mange) er bekymret? Og hvorfor kommer dere ikke med alternative løsninger, eller synes dere faktisk at alt er bra slik det er nå? Anonymous poster hash: 1a284...9f2 Har stor respekt for at det er et vanskelig spørsmål og diskuterer innvandringspolitikk titt og ofte, jeg, men har aldri opplevd så korttenkte argumenter som i disse debattene, så mye mangel på empati, og så lav terskel for å omtale andre folkegrupper som helhet i så stygge ordelag. Lavmål! Og ja, rasistisk. Men så omgås vel jeg kanskje mennesker som har vært litt ute og reist og har fått med noen nyanser på ferden… Oj, ja, jeg har lenge bodd på tjukkeste østkanten i Oslo, masse flotte mennesker, og noen idioter, som i landet ellers, regner jeg med. Anonymous poster hash: bb292...38c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Har stor respekt for at det er et vanskelig spørsmål og diskuterer innvandringspolitikk titt og ofte, jeg, Anonymous poster hash: bb292...38c Men hva mener du da, hva tenker du bør gjøres? Eller synes du det er greit å la det skure og gå etter dagens "modell"? Anonymous poster hash: 1a284...9f2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Nordmenn flest mener at innvandringen er helt på trynet. Finnes bare noen få utvalgte som syns at alt er helt ok! Har aldri møtt noen i det virkelige liv som syns alt er heeelt fint, kun her inne jeg finner de! Anonymous poster hash: 4e7b9...981 Jøss.... da tror jeg du er i et veldig spesielt miljø - for jeg kjenner kun noen få som synes det er et problem. Fleste har ikke noe i mot det. Anonymous poster hash: ce85d...d59 Tror heller det er du som er i spesielt miljø. Jeg har pratet med tusenvis av folk om dette; i oslo, bergen, trondhjem osv osv. Lærere, studenter, advokater, INGEN syns det er greit!! At du og dine likesinnede syns det er greit at folk kommer hit, lever på norske skattepenger, dreper og voldtar, kommer jeg ALDRI til å forstå. Heldigvis at jeg ikke skjønner det! Anonymous poster hash: 4e7b9...981
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Nordmenn flest mener at innvandringen er helt på trynet. Finnes bare noen få utvalgte som syns at alt er helt ok! Har aldri møtt noen i det virkelige liv som syns alt er heeelt fint, kun her inne jeg finner de! Anonymous poster hash: 4e7b9...981 Jøss.... da tror jeg du er i et veldig spesielt miljø - for jeg kjenner kun noen få som synes det er et problem. Fleste har ikke noe i mot det. Anonymous poster hash: ce85d...d59 Tror heller det er du som er i spesielt miljø. Jeg har pratet med tusenvis av folk om dette; i oslo, bergen, trondhjem osv osv. Lærere, studenter, advokater, INGEN syns det er greit!! At du og dine likesinnede syns det er greit at folk kommer hit, lever på norske skattepenger, dreper og voldtar, kommer jeg ALDRI til å forstå. Heldigvis at jeg ikke skjønner det! Anonymous poster hash: 4e7b9...981 Fantastisk debatteknikk! Du har snakket med tusenvis av folk over hele landet og med alle yrker, og ingen synes det er greit? Tror du feks kan se på valgresultatet, det store flertallet stemte faktisk på partier som ønsker å ta imot asylsøkere… Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet. Anonymous poster hash: bb292...38c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Har stor respekt for at det er et vanskelig spørsmål og diskuterer innvandringspolitikk titt og ofte, jeg, Anonymous poster hash: bb292...38c Men hva mener du da, hva tenker du bør gjøres? Eller synes du det er greit å la det skure og gå etter dagens "modell"? Anonymous poster hash: 1a284...9f2 For å ta et par eksempler: Jeg mener at vi må gi et mye bedre tilbud til de asylsøkerne som kommer. Mange av dem har store traumer fra krigsområder eller diktatur (tortur etc), og det er velkjent fra alle kulturer at dette kan (må understreke KAN) føre til personlighetsforstyrrelser som igjen fører til vold og drap. Det så man feks hos en del amerikanere som hadde opplevd Vietnam-krigen. Da syns jeg det er risikosport å plassere disse menneskene i et overfylt asylmottak (gjerne ganske isolert, på bygda) uten tilstrekkelig psykologisk oppfølging. Og det er det bare vi som samfunn som kan gjøre noe med. Jeg synes IKKE løsningen er å ikke hjelpe mennesker på flukt. Og alle har rett til å søke asyl, så får vi heller få ned behandlingstida. Når det gjelder integrering generelt, er det veldig viktig at vi får inn ressurser tidlig på barna, slik at de kan ha tilnærmet like muligheter til å lykkes, da tenker jeg på at de greier å henge med på språk, skolegang etc. En god venn er lærer på en ungdomsskole med mange andregenerasjons innvandrere. De aller fleste av dem er flotte ungdommer, men en del sliter og faller utafor fordi de ikke får god nok oppfølging hjemmefra (blant annet pga språkbarrierer), de passer kanskje mange småsøsken, jobber litt i familiebedriften etter skoletid, og er altså ressurssterke på sin måte, men får ikke konsentrert seg om skolen. Jeg syns ikke vi bruker nok ressurser på denne gruppen. Dette var et par eksempler, siden du spurte. Anonymous poster hash: bb292...38c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Takk for svar. Anonymous poster hash: 1a284...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå