Gå til innhold

Ellinor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å kalle minstesøster for Ellinor. Kjenner dere mange små med det navnet? (Litt kjedelig å havne midt i en popis bølge...)

Og uttales det ikke ganske likt på alle dialekter? (Er litt opphengt i det siden vi har familie fra mange forskjellige landsdeler, og føler enkelte navn blir helt fremmede på andre dialekter.)

Anonymous poster hash: c77af...9cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig. Litt poppis er det jo, men ikkje så veldig.

Skrevet

Nydelig navn. Jeg vet om en liten jente som heter det. Mange fler som får det navnet nå enn for 10 år siden, men poppis er det ikke. Dialekter, r blir jo uttalt forskjellig og noen vil kanskje uttale E-en litt mer som æ, men ganske likt tror jeg.

Skrevet

Jeg kjenner bare en liten Ellinor. Fantastisk nydelig navn. Kunne gjerne brukt det selv!

Skrevet

Nydelig ;) her er det en stor favoritt i familien.alle vil vi skal kalle snuppa i magen for Ellinor; ) jeg kunne gjort det men mannen er ikke på lag. Og han msyns at det blir så teit fordi vi har en pus som heter Ellie :P.hehe.

Tror ikke det er noe poppis navn alla nora, emilie, emma osv men at det kanskje er på vei til å bli litt mer "kjent" er det ikke tvil om ;)

Skrevet

Ellinor er nydelig!  :rolleyes:  Kjenner bare en jente på 4 år som heter det

Skrevet

Kjempefint :) Her er det ikke poppis, jeg vet kun om en Ellinor og hun er 60 + :)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg liker det bedre og bedre... Det trenger ikke være supersjeldent, men kjedelig å ha tre i klassen med samme navn liksom. 

Skrevet

Det er ca 50 som blir kallt Ellinor hvert år. Til sammenligning er det 438 som blir kallt Nora. Det er sånn at 1,5 elev pr hundre vil hete Nora på hvert trinn. Altså vil det være ca en Nora i annenhver klasse, om klassen er på 30 stk. Dette betyr at en som heter Ellinor neppe vil gå i klasse med en annen Ellinor, faktisk er det sannsynlig at hun ikke en gang vil gå på skole med en annen Ellinor :)

Men om det blir for populært, ville jeg gått for Ellisiv, det er det ca 150 som heter her i landet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...