Gå til innhold

Vanskelig svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder ikke min egen svigermor, for hun er verdens beste!!

Men jeg snakket med ei dame for noen dager siden. Hun er bestemor til ei lite jente på 6-7 mnd.

Hun sa følgene:

- Babyer bør begynne med grøt når de er 2-3 mnd! For det gjorde hennes.
- Det er ekkelt å amme barn over 7 mnd. Da trenger de ikke mm lengre.

- Barna hennes fikk kumelk mens de var små babyer, og det gikk bra. Men nå er alt så hysterisk.

Hun kritiserte omtrent alt av kostholdsråd osv for små babyer. Jeg svarte bare at ting går fremover. Og at hun bør være forsiktig med å gi svigerdatteren råd, som strider i mot det som er anbefalt.

Ble helt paff. Og ble VELDIG glad for at hun ikke er min svigermor..

Anonymous poster hash: a1501...6f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er det første barnebarnet så kan jeg forstå det.. Det var jo sånn på dems tid, og var de rådene de fikk.. Håper hun evner til å se at ting er annerledes nå.

Har selv en mor som syns at nådagens matregime med mat når baby vil ha, og grøt ved 4mnd er på grensen til barnemishandling.. (for å ikke glemme bakovervendte bilstoler) Heldigvis så har hun nok vett til å skjønne at det er annerledes nå og presser ikke sine meninger på meg.

Anonymous poster hash: c9062...154
Skrevet

Hun vil tydeligvis være sannhetens kilde... det er et ikke helt ukjent svigermorfenomen :)

MIn er litt sånn også, syntes ammingen foregikk aaaltfor lenge (nå må du vel slutte med pupp snart, vel? sa hun til gutten min). Legger til at vi ammet til ca. et år. Hun mente også at gutten var altfor avhengig av mammaen sin. Ikke rart kanskje, når man er baby? Og det bunnet jo i at hun mye heller ville at han skulle være avhengig av henne. At mine tette bånd til babyen handlet om at det ikke var plass til supertette bånd mellom henne og babyen. Men jeg tror absolutt ikke hun så dette selv.

Nå er babyen blitt fire år og er perlevenner med farmor, alle er happy!

Anonymous poster hash: 7a1d2...818
Skrevet

Er det vanlig altså? huff

HI

Anonymous poster hash: a1501...6f8
Skrevet

Ja, huff noen er slik.

Men så kan jeg og du blant andre prise oss lykkelig over at vi har flotte svigermødre! :)

Skrevet

Jeg har heldigvis i bunn og grunn en super svigermor, men merket tendensen til at hun var veldig "på" og kommenterende hele tiden da vi fikk førstemann (første barnebarnet hennes). Gikk meg litt på nervene. Nå når hun har fire barnebarn og begynner å dra litt på åra, derimot, har hun ikke ork til å henge like mye over dem (og meg) som før...;-)

Anonymous poster hash: fad2d...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...