Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Jeg droppet ut alle gangene på videregående og ønsker nå å ta det. Hvilke muligheter har jeg? Kan jeg ta alle 3 årene på ett år? Og er det overkommelig? Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Jeg har gjort det. Gikk det, men mistet så motivasjon, at karakterene er drit, så nå skal jeg ta halvparten igjen, på 6 mnd.... Stå på, så er jeg sikker på at du kan klare det Anonymous poster hash: 1ead5...0ae
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg har gjort det. Gikk det, men mistet så motivasjon, at karakterene er drit, så nå skal jeg ta halvparten igjen, på 6 mnd.... Stå på, så er jeg sikker på at du kan klare det Anonymous poster hash: 1ead5...0ae Hvor gammel er du? Og er det veldig tøft eller kan jeg klare det? Og hvordan la du det opp - privatist gjennom..? Er litt nysgjerrig og interessert i å høre om andre i samme situasjon. Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Hva skal du ta da? Allmennfag? Jeg tok helsesekretær på 9 mnd samtidig som jeg jobbet deltid. Var tøft mens det sto på, men det gikk Anonymous poster hash: 53f9b...72a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Jeg er 27, jeg har aldri vært skoleflink, så jeg .. sikta litt høyt, men..Jeg tok 3 fag som privatist, og 3 fag på skole, men jeg angrer på at jeg ikke tok alle på skole, jeg er ikke motivert nok, eller selvdisiplinert nok til å ta det som privatist. Har to barn i tillegg, så det ble bare tull. Jeg fullførte som sagt, men jeg ler av karakterene mine, for de er så dårlig, så nå tar jeg flere fag, på et halvt år. Jeg gruer meg ja, men jeg SKAL være en av de som klarer det. Jeg SKAL!! For å komme inn på høgskoler, så må gjerne karakterene være nogenlunde. Hehe.. Det er klart det er tøft, men det kommer helt ann på innstillingen din, OG hvordan du er på skole. Jeg er som sagt ikke god til å få infoen til å sitte.. desverre nok, men jeg skal få det til, og det er jeg helt sikker på at du klarer også!! det er utrolig deilig å være ferdig, og jeg er sikker på ( når jeg er ferdig igjen) At det er enda deiligere å ha karakterer å være stolt av!! Anonymous poster hash: 1ead5...0ae
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Er i samme situasjon som deg, HI!Vet at hos sonans kan man få generell studiekompetanse på 2 år. Men det koster jo litt. Tror også at det går ann å snakke med voksenopplæringen der du bor. Hvis du er yngre enn det ''grensen'' ligger på, er det mulig at de gjør unntak. Vet om noen som har kommet inn på det. Anonymous poster hash: 6e2bd...e97
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Hva skal du ta da? Allmennfag? Jeg tok helsesekretær på 9 mnd samtidig som jeg jobbet deltid. Var tøft mens det sto på, men det gikk Anonymous poster hash: 53f9b...72a Ønsker å få generel studiekompetanse.. Hmm. Aner ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre det. Ett hav av muligheter, men også begrensninger.. Har ikke økonomi til å punge ut med 35.000 som jeg ser det koster flere steder. Å gå vanlig VGS i 3 år er utelukket og vil ta litt for lang tid før jeg er helt, helt ferdig utdannet. Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Er i samme situasjon som deg, HI! Vet at hos sonans kan man få generell studiekompetanse på 2 år. Men det koster jo litt. Tror også at det går ann å snakke med voksenopplæringen der du bor. Hvis du er yngre enn det ''grensen'' ligger på, er det mulig at de gjør unntak. Vet om noen som har kommet inn på det. Anonymous poster hash: 6e2bd...e97 Hva tenker du å gjøre da? Og den voksenopplæringen - er det på skolebenken hver dag og alle 3 årene på 1 år? Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Hva skal du ta da? Allmennfag? Jeg tok helsesekretær på 9 mnd samtidig som jeg jobbet deltid. Var tøft mens det sto på, men det gikk Anonymous poster hash: 53f9b...72a Ønsker å få generel studiekompetanse.. Hmm. Aner ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre det. Ett hav av muligheter, men også begrensninger.. Har ikke økonomi til å punge ut med 35.000 som jeg ser det koster flere steder. Å gå vanlig VGS i 3 år er utelukket og vil ta litt for lang tid før jeg er helt, helt ferdig utdannet. Anonymous poster hash: 92057...eec Nå vet ikke jeg din alder, men kanskje du går under 23/5 regelen? ta kontakt med fylkeskommunen din, det gjorde jeg, og hadde rett på full dekning av skole Anonymous poster hash: 1ead5...0ae
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Jeg er 27, jeg har aldri vært skoleflink, så jeg .. sikta litt høyt, men.. Jeg tok 3 fag som privatist, og 3 fag på skole, men jeg angrer på at jeg ikke tok alle på skole, jeg er ikke motivert nok, eller selvdisiplinert nok til å ta det som privatist. Har to barn i tillegg, så det ble bare tull. Jeg fullførte som sagt, men jeg ler av karakterene mine, for de er så dårlig, så nå tar jeg flere fag, på et halvt år. Jeg gruer meg ja, men jeg SKAL være en av de som klarer det. Jeg SKAL!! For å komme inn på høgskoler, så må gjerne karakterene være nogenlunde. Hehe.. Det er klart det er tøft, men det kommer helt ann på innstillingen din, OG hvordan du er på skole. Jeg er som sagt ikke god til å få infoen til å sitte.. desverre nok, men jeg skal få det til, og det er jeg helt sikker på at du klarer også!! det er utrolig deilig å være ferdig, og jeg er sikker på ( når jeg er ferdig igjen) At det er enda deiligere å ha karakterer å være stolt av!! Anonymous poster hash: 1ead5...0ae Hehe! Det er det jeg og er redd for - å sikte for høyt.. Ikke minst at jeg ikke har masse penger om det skulle koste noe. Hva tenker du å bli da? Hvordan legger du opp veien? Anonymous poster hash: 92057...eec
nimmelim Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Jeg er 27, jeg har aldri vært skoleflink, så jeg .. sikta litt høyt, men.. Jeg tok 3 fag som privatist, og 3 fag på skole, men jeg angrer på at jeg ikke tok alle på skole, jeg er ikke motivert nok, eller selvdisiplinert nok til å ta det som privatist. Har to barn i tillegg, så det ble bare tull. Jeg fullførte som sagt, men jeg ler av karakterene mine, for de er så dårlig, så nå tar jeg flere fag, på et halvt år. Jeg gruer meg ja, men jeg SKAL være en av de som klarer det. Jeg SKAL!! For å komme inn på høgskoler, så må gjerne karakterene være nogenlunde. Hehe.. Det er klart det er tøft, men det kommer helt ann på innstillingen din, OG hvordan du er på skole. Jeg er som sagt ikke god til å få infoen til å sitte.. desverre nok, men jeg skal få det til, og det er jeg helt sikker på at du klarer også!! det er utrolig deilig å være ferdig, og jeg er sikker på ( når jeg er ferdig igjen) At det er enda deiligere å ha karakterer å være stolt av!! Anonymous poster hash: 1ead5...0ae Hehe! Det er det jeg og er redd for - å sikte for høyt.. Ikke minst at jeg ikke har masse penger om det skulle koste noe. Hva tenker du å bli da? Hvordan legger du opp veien? Anonymous poster hash: 92057...eec Send meg en PM istedenfor hvis du vil lettere
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 Hva skal du ta da? Allmennfag? Jeg tok helsesekretær på 9 mnd samtidig som jeg jobbet deltid. Var tøft mens det sto på, men det gikk Anonymous poster hash: 53f9b...72a Ønsker å få generel studiekompetanse.. Hmm. Aner ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre det. Ett hav av muligheter, men også begrensninger.. Har ikke økonomi til å punge ut med 35.000 som jeg ser det koster flere steder. Å gå vanlig VGS i 3 år er utelukket og vil ta litt for lang tid før jeg er helt, helt ferdig utdannet. Anonymous poster hash: 92057...eec Nå vet ikke jeg din alder, men kanskje du går under 23/5 regelen? ta kontakt med fylkeskommunen din, det gjorde jeg, og hadde rett på full dekning av skole Anonymous poster hash: 1ead5...0ae Jeg er 21. Droppet ut alle 3 årene rett etter start på vgs den gang da... Full dekning av vgs privat eller som privatist? Eller mener du at du fikk dekket 3 år på vanlig videregående? Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Jeg tok alle 3 årene på ett år som voksenopplæring under AMO kurs. Det var tøft, men overkommelig. Jeg var da 20 år så var heldig at jeg fikk plass på dette. Anonymous poster hash: 68116...93a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Jeg gjorde det på 8 mnd. Fulgte ikke undervisningen, bare obligatoriske lab-øvelser. Jeg var ekstremt motivert, nektet å bruke mer tid på det. Noen mnd jobbet jeg deltid på siden også. Så, ja, det er absolutt mulig. Anonymous poster hash: 7803e...1dc
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Jeg tok alle 3 årene på ett år som voksenopplæring under AMO kurs. Det var tøft, men overkommelig. Jeg var da 20 år så var heldig at jeg fikk plass på dette. Anonymous poster hash: 68116...93a Hvordan gikk du fram for å få plass? Og hva er AMO kurs? Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Jeg gjorde det på 8 mnd. Fulgte ikke undervisningen, bare obligatoriske lab-øvelser. Jeg var ekstremt motivert, nektet å bruke mer tid på det. Noen mnd jobbet jeg deltid på siden også. Så, ja, det er absolutt mulig. Anonymous poster hash: 7803e...1dc Wow! Kan du fortelle litt nærmere om de 8 mnd? Hadde satt veldig pris på det. Hvilken skole/privatiststed tok du gjennom? Kostet det? Var det privatist du tok det som - men du måtte møte opp på lab? Huff, jeg blir gal av dette.. Er så mye å sette seg inn i og mange muligheter. Nå har jeg tenket og knaket i et par timer snart. Kanskje på tide å koble av:p Anonymous poster hash: 92057...eec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Fikk godkjent både privatist og vgs over 1 år. Kunne selv velge, evt også dele opp mellom privatist og vgs. Som jeg skrev over her. Veldig deilig å få det gjort og det er absolutt en mestringsfølelse.. jeg selv hoppet av vgs. Nå begynner jeg fra januar igjen og må få karakterer jeg aldri har sett tidligere, ferden blir lang og intens, men jeg er klar... Anonymous poster hash: 1ead5...0ae
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Jeg gjorde det på 8 mnd. Fulgte ikke undervisningen, bare obligatoriske lab-øvelser. Jeg var ekstremt motivert, nektet å bruke mer tid på det. Noen mnd jobbet jeg deltid på siden også. Så, ja, det er absolutt mulig. Anonymous poster hash: 7803e...1dc Wow! Kan du fortelle litt nærmere om de 8 mnd? Hadde satt veldig pris på det. Hvilken skole/privatiststed tok du gjennom? Kostet det? Var det privatist du tok det som - men du måtte møte opp på lab? Huff, jeg blir gal av dette.. Er så mye å sette seg inn i og mange muligheter. Nå har jeg tenket og knaket i et par timer snart. Kanskje på tide å koble av:p Anonymous poster hash: 92057...eec Dette er jo 12 år siden, da jeg var 22, men jeg begynte vel rundt oktober å lese meg opp i noen av fagene, eksamener var vel i desember, tok resten av eksamenene i mai?/juni. Jeg gjorde det via privatistkontoret tror jeg, i Oslo. Den gang hadde de kontor ved katedralskolen. Betalte jo bare for å ta eksamenene, så det var ikke så forferdelig dyrt. Men, husker ikke pris og detaljer. Ja, jeg måtte bare møte opp på lab. Måtte forresten ha eksamen i gym teori også..og 2. fremmedspråk - jeg valgte fransk som jeg hadde hatt litt på ungdomsskolen. Er bare å hoppe i det. Om du er motivert og har lett for å lære er det ingen problem å gjøre det alene. Ellers kan du ta det over ett år med undervisning Anonymous poster hash: 7803e...1dc
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Jeg tok alle 3 årene på ett år som voksenopplæring under AMO kurs. Det var tøft, men overkommelig. Jeg var da 20 år så var heldig at jeg fikk plass på dette. Anonymous poster hash: 68116...93a Hvordan gikk du fram for å få plass? Og hva er AMO kurs? Anonymous poster hash: 92057...eec https://www.nav.no/Arbeid/Arbeidsrettede+tiltak/Oppl%C3%A6ring+(AMO) Det var ett prøveprosjekt i min lille hjem kommune. Jeg fikk betalt for å gå der Så jeg var veldig heldig. Jeg fikk plassen etter at en annen trakk seg siden jeg egentlig ikke kom inn under denne ordningen. Anonymous poster hash: 68116...93a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #21 Skrevet 5. november 2013 Jeg tar norsk og matte nå, med eksamen i slutten av nov. Tar norsk på privatskole i Oslo. Vi hadde oppstart i nov, så det er mye og ta på 3 mnd. Leser hver dag, og du må være motivert. Tenker å ta historie frem mot sommeren, da jeg har en 2 i dette faget. Melder meg opp i jan til dette faget. Bare kast deg på karusellen! Det er egentlig ganske gøy! Anonymous poster hash: 0e97d...30d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #22 Skrevet 5. november 2013 Det kommer vel helt an på hvor motivert du er, og hvor glad du er i å lese, og hvor mye tid du har hver dag :-) Jeg har "nettopp" gått ferdig videregående. Helse og sosialfag, heleservicefag og påbygg (+ ett år tannhelsesekretær senere). Jeg hadde ikke klart å ta opp alle obligatoriske fag på ett år nå. Men det har nok mye med min elsk på skippertakskvelder... Med riktig motivasjon kommer du deg garantert gjennom :-D Anonymous poster hash: 4528f...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå