Astamor Skrevet 5. november 2013 #1 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg må bare dele denne erfaringen. Jeg har en gutt på 6 måneder og ei jente på 3 år. Begge hadde kolikk. 3-åringen holdt på til hun var nærmere 7 måneder, så vi holdt jo på å bli tullete. Var ikke særlig fornøyd da det viste seg at også den nye babyen gråt "around the clock". Man vet jo ikke hva man skal gjøre, og det er mildt sagt fortvilende å se at den lille har det vondt. Lillebror begynte dag 2 på sykehuset. Han gråt så og si konstant når han var våken, men sov forholdsvis greit om natten heldigvis, inntil mamma i senga. Jeg måtte legge meg med han 21.30 hver kveld, men da sov han gjerne til morgenen, kun avbrutt av amming, så helt supert. Men som sagt, våken gutt=gråt! så resten av døgnet var ikke så enkelt. Etter 1,5 måned var han også så og si helt forstoppet. Han hadde avføring sjeldnere enn 1 gang i uken, og han slet med det. Han presset og presset, dag og natt, og fikk ikke noe ut. Vi prøvde klyster og et annet middel vi fikk hos legen (husker ikke i farta hva det heter), mens et hjalp ikke. Etter 3 måneder med x antall runder hos kiropraktor, manuellterapeut, healer og akupunktør, hadde vi vel nesten gitt opp. Eller, det vil si, akupunkturen virket noe, så han var litt bedre. Han skrek litt mindre, men forstoppelsen satt i. Så kom "gjennombruddet"! Jeg leste at den eneste måten babyer kunne få forstoppelse på om de ble fullammet, var om de reagerte på melk. Så jeg kuttet all melk, ost, fløte, rømme osv. Det jeg kunne, erstattet jeg med laktosefrie varianter. Og det hjalp! I løpet av to uker hadde vi et helt nytt barn. Gråten ble erstattet med verdens største smil, og han leverte snart fulle bleier hver dag! For en lykke! For å si det kort; har du en baby som gråter mye eller er forstoppet, og tydelig viser at h*n strever med magen! kjøp laktosefritt neste gang du er på butikken. Men du må kutte alt, null sjokolade f.eks. Men du kan bake sjokoladekake med laktosefritt smør:) Prøv i minst to uker. Håper jeg kan hjelpe noen med dette innlegget, det var natt og dag for oss! I dag har vi en stor og blir kar som stort sett er helt fin i magen sin. Men en liten glipp fra mors side blir katastrofe, så det gjelder å være nazi så lenge man ammer. Lykke til til alle som strever med tilpasse små Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144094437-kolikkbaby-eller-baby-som-blir-forstoppet-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Del Skrevet 5. november 2013 Dette er ikke helt riktig. Det er kumelksproteinet i melken babyen reagerer på og ikke laktosen. Det er derfor ikke riktig at man kan bruke laktosefrie varianter dersom babyen reagerer på kumelk. Kutter du ut dette vil det nok babyen bli enda bedre... Morsmelken inneholder MASSE laktose (melkesukker) så uansett hva man gjør får ungen i seg det hvis man ammer. Anonymous poster hash: 08dad...e86 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144094437-kolikkbaby-eller-baby-som-blir-forstoppet-litt-langt/#findComment-145831459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astamor Skrevet 13. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2013 Hmmm.. Det er da veldig merkelig. Babyen er i allefall helt fin så lenge jeg holder meg til laktosefrie produkter. Men spiser jeg så mye som et kakestykke med smør i, eller et stykke pizza med ost på, så er det null avføring på en uke, og masse gråt og uro. Så min baby reagerer helt klart på ett eller annet som er i vanlige, laktoseholdige melkeprodukter, og ikke i de laktosefrie. Jeg trodde det var laktose, men mulig det er noe annet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144094437-kolikkbaby-eller-baby-som-blir-forstoppet-litt-langt/#findComment-145854244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå