ett til! Skrevet 5. november 2013 #1 Del Skrevet 5. november 2013 Kjenner jeg sliter litt her.Hun ammes og jeg har prøvd i snart 2 mnd med fast føde. Har aldri vært superivrig,og må nesten presse henne litt for å få henne til å spise. Søskenene hennes gapte stort da de var i denne alderen,men hun gaper så vidt og vil heller leke... Grønnsaker hater hun(har prøvd potet,gulerøtter, avocado) og vil ikke svelge dette. Spiser litt fruktmos,men ikke mye det heller. Og hun spiser 1/4 av en full posjon grøt. jeg gir henne mat før jeg ammer henne... Jeg vil så gjerne at hun skal begynne å spise fast føde ,slik at hun ikke er så avhengig av meg,samt kanskje sover bedre på natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #2 Del Skrevet 5. november 2013 Hadde ikke stresset med det. Det er jo anbefalt å fullamme til barnet er 6 måneder. Og etterhvert latt henne styre det selv. Sett henne ved bordet sammen med dere, og la henne spise selv. Ikke alle barn liker å bli matet med most mat. Anonymous poster hash: cc501...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Del Skrevet 5. november 2013 Har du prøvd brødbiter? Det kan funke veldig bra. Bruk litt smør på og ikke altfor grovt brød. Små små biter i begynnelsen. La også barnet spise selv. Kjøp skumpinner, gi skorper/skalk og kavring. la ungen slikke på agurk, paprika osv. Dette kan pirre nysgjerrigheten på mat! IKKE press, da kan den få en aversjon mot maten og ha en motsatt effekt av hva du ønsker. Anonymous poster hash: b5c17...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #4 Del Skrevet 5. november 2013 Mi jente har også vært litt vanskelig å få i mat av og til, spesielt middag, det virker rett og slett som om hun ikke helt har tolmodighet til å sitte i stol under et helt måltid, virker heller som hun vil leke. Det jeg oppdaget i dag var at når jeg satt henne i vippestolen og tok opp den bøylen med leker på slik at hun kunne leke litt med disse så gapte hun så fint og spiste opp all maten sin med glede, dette gjorde hun ved flere måltider. Kanskje det kunne være litt mer interessant?? Anonymous poster hash: c2323...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 5. november 2013 #5 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg skjønner hvordan du har det, for her spiste Storebror det meste som baby, mens Lillesøster ikke er så interessert.. Det er nok viktig å ikke presse, men respektere babyens tegn for at hun er mett/ikke vil ha. Det tok lang tid før Lillesøster skjønte poenget med å gape for å få mat. Prøv litt hver dag, om hun så bare spiser et par skjeer, så kanskje det løsner etter hvert. Det sies jo at barn ofte må smake en matvare 10-15 ganger før de liker den. Signerer å prøve å spise selv. Det funker best for Lillesøster, selv om hun godtar å bli matet hvis det er noe hun liker. Hvis hun skal spise grøt eller most mat så må hun ha noe å leke med, da gaper hun som bare det. Blir for kjedelig hvis ikke. Og hun sier tydelig fra når hun ikke vil ha mer uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #6 Del Skrevet 5. november 2013 Har du prøvd brødbiter? Det kan funke veldig bra. Bruk litt smør på og ikke altfor grovt brød. Små små biter i begynnelsen. La også barnet spise selv. Kjøp skumpinner, gi skorper/skalk og kavring. la ungen slikke på agurk, paprika osv. Dette kan pirre nysgjerrigheten på mat! IKKE press, da kan den få en aversjon mot maten og ha en motsatt effekt av hva du ønsker. Anonymous poster hash: b5c17...193 Signerer denne. Ikke gjør måltidene til noe høytidelig, ikke vis babyen at du blir skuffet/bekymret. Fruktnett er også fint for å introdusere nye smaker og la babyen kose seg med nye smaker i eget tempo. Anonymous poster hash: 513f1...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå