Gå til innhold

Dere som hadde "sovebabyer" ved 5-6 ukers alder - hvordan er de nå..?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten jente på litt over fem uker som sover veldig mye (opp til 20 timer i døgnet), og har gjort det siden fødselen. Hun sover store deler av dagen, er våken en time her og der, og så er hun gjerne våken 2-3 timer på kvelden. Så sover hun 4-5 timer fra rundt kl 22, spiser en gang og sover 3-4 timer til. så spiser hun igjen - og sovner.. Når hun er våken er hun stort sett rolig (kan være litt urolig på kvelden), og ligger helst og slapper av i lekegrinden e.l.

Jeg har en sønn på tre år, som var urolig og sov dårlig fra starten av, så dette er jo helt nytt for meg. Og alle rundt meg sier at jeg "må nyte det mens det varer", og at det kommer til å endre seg osv osv., så jeg går jo og nærmest venter på at hun skal "eksplodere" og begynne å skrike og slutte å sove. 

Lurer derfor på hvordan andre med denne typen baby har det noen måneder senere? Er det sånn at dette bare er kortvarig lykke, eller er det lov til å håpe at hun også fremover kommer til å sove godt på nettene (regner jo selvsagt med at hun kommer til å være mer våken på dagtid) og være rolig og fornøyd når hun er våken? :-)

Anonymous poster hash: a2356...d23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er skkkelig fjortis som helst vil være oppe hele natta og sove hele dagen hvis han hadde had mulighet ;-)

Eldstemann var sovebaby fra han var ca 4 uker til han var 6 mnd og begynte å få tenner, etter det var det et helvete med nattevåk til han var tre år. Kronisk opposisjon og Albert Åberg tendenser ved leggetid.

Jeg har også to jenter, minste sov greit nok fra hun var 6 uker, men ingen sovebaby direkte, mellomste hadde kolikk og hylte og vræla fra kl 17- kl 1-2 på natta, sov på puppen resten av natta og opp igjen kl 7. Hun sov hele natta fra. 6 mnd og har aldri vært noe problem senere, 8 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to eldste har alltid sovet godt. Nå er de 2 og 4 år. Har aldri hatt noe problemer av noe slag, de har alltid vært sånn.

Nr 3 er for liten til å kunne si noe enda, men foreløpig er hun en skikkelig sovegris som sover ca 20 timer i døgnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente var også slik at hun sov store deler av døgnet i ca. 2 mnd, gradvis mer og mer våken. Nå er hun snart 6 mnd, sover fra 18.30 til 06.30-07.00 i et strekk, dette har hun gjort siden hun var 3-3 1/2 mnd. Hun har nå 3 hviler på dagtid, er våken ca. 2 timer mellom hver hvil, våken ca. 3 timer på kvelden mellom siste hvil og leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...