Gå til innhold

Hva skjer når reductil pillene blir stoppet i tollen ? De skal fortolle dem ,

Anbefalte innlegg

Skrevet

åpner de brevet og ser inni ? Hva skjer ? Sender de dem bare tilbake ?

Anonymous poster hash: e6e6f...937

Fortsetter under...

Skrevet

Du risikerer en klekkelig bot. Det er jo forsøk på import (smugling) av ulovlig legemiddel.

Anonymous poster hash: 83c47...ac2

Skrevet

De blir destruert, og du får bot

Anonymous poster hash: 24b38...6a7

Skrevet

Noen som har opplevd dette?

HI

Skrevet

Du risikerer fengselsstraff.

Anonymous poster hash: 6c233...f7d
Skrevet

Du blir straffet for forsøk på innførsel av ulovlige legemidler til Norge. I beste fall får du bot, i verste fall fengselsstraff. Du får uansett merknad på rullebladet ditt.

Anonymous poster hash: 40af4...51c

Annonse

Skrevet

Det er gode grunner til at Reductil er forbudt i Norge. Jeg har tatt dem selv og ble JÆVLIG syk!!!

Anonymous poster hash: 04605...b26

Skrevet

hørt at dem bare sendes tilbake til avsender ....ikke fengsel ....

Skrevet

Brudd på legemiddelloven kan i tillegg til bot gi fengsel på inntil to år.

Skrevet

Jeg har en venninne som for kanskje 7-8 år siden hadde bestilt ulovlige slankepiller på nettet. Riktig nok i god tro. Utrolig nok dukket det opp en nyhetsartikkel om dette, med en fortvilet kvinne som hadde blitt tatt og også hadde vært uvitende om at det var ulovlig, så venninna mi rakk å avbestille. Skumle greier.

Skrevet

Jeg prøvde å bestille pergo fra utlandet som ble stoppet i tollen... da jeg fikk tollebrevet, sendte jeg en mail, og spilte dum.... funka det.. ikke fengsel eller bot her i hvert fall :regler:

Anonymous poster hash: c1c6e...04c
Skrevet

Mannen min forsøkte å smugle inn steroider en gang i ungdomstida og det ble stoppa i tollen. Han fikk valget mellom en bot på 5000 kr eller 1 eller 2 uker fengsel. Han valgte bota. Tror nok det står på rullebladet fortsatt

Anonymous poster hash: 7d722...ae3
Skrevet

på sporingssystemet står det den 24.10 sendingen er antatt tollpliktig og sendt til tollbehandling .. Ikke hørt eller fått noe i etterkant .

Nå ble jeg redd

HI.

Annonse

Skrevet

Hvis virkestoffene ikke står på listen over narkotiske stoffer, selv om de er ulovlige, blir det sikkert ikke fengsel av det. Goiglet og så at dette er ulovlig fordi du kan dø av det. Kanskje til det beste at det har blitt stoppet da?

Skrevet

ok , så det står ikke på narkotika lista , Musemor ?

HI

Skrevet

ok , så det står ikke på narkotika lista , Musemor ?

HI

Reductil inneholder sibutramin som står på dopinglisten! Har faktisk lurt på å bestille Reductil selv, men etter å ha sjekket en del, så tør jeg ikke. Man kan faktisk risikere fengselsstraff.

Skrevet

Så lenge det ikke er narkotika og det er importert til eget bruk skjer det antagelig ingenting (men hvordan i alle dager tør du ta disse tablettene?)

3.5 Straff

Forsettelig eller uaktsom overtredelse av bestemmelsene i legemiddelloven, eller forskrifter, forbud eller påbud som er gitt med hjemmel i loven, straffes med bøter eller med fengsel i inntil 3 måneder, eller med begge deler, se legemiddelloven § 31. I samme bestemmelse fremkommer det at medvirkning straffes på samme måte, og at forsøk straffes som fullbyrdet overtredelse.

Ulovlig privatimport av legemidler vil innebære brudd på forskrifter gitt med hjemmel i legemiddelloven. Forholdet kan følgelig straffes med hjemmel i legemiddelloven § 31. Straffeforfølgning er imidlertid ressurskrevende, og det vil således bare være de mer alvorlige tilfellene som vil prioriteres med sikte på straffeforfølgelse.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/regpubl/prop/2012-2013/prop-168-l-20122013/3.html?id=728300

Anonymous poster hash: 5f0b5...61f
Skrevet

herregud !!Hjelp !!!!!!!!!!!

Skrevet

Dette burde du sjekket tidligere. Straff er ganske vanlig i slike tilfeller. Du bryter jo loven..

og hvorfor ta noe som er livsfarlig? har du ikke ansvar for barn?

Anonymous poster hash: 9d59f...129
Skrevet

Hva er egentlig dette for noen tabl?

Anonymous poster hash: e55f5...25f
Skrevet

Hva er egentlig dette for noen tabl?

Anonymous poster hash: e55f5...25f

Veldig effektive slanketabletter som er skadelige for helsen, og dermed forbudt.

Skrevet

Har en venninne som bestilte slankepiller på nett. De ble stoppet, og hun måtte inn til samtale hos politiet. Hun fikk bot, og prikk på rullebladet. Var kun 2 bokser (små), og til eget bruk. Fikk allikevel denne straffen. Ulovlig er ulovlig.... 

Anonymous poster hash: b08df...7bd
Skrevet

ok , så det står ikke på narkotika lista , Musemor ?

HI

Jeg sa "hvis det ikke står..." Regnet med du kunne sjekke det opp selv siden det er deg det gjelder. Nå har noen andre sjekket det ser jeg, så da må du nesten bare vente og se. Kanskje du burde ta en prat med foreldrene dine. Det kan være nyttig å høre om dere har en advokat med tilknyttning til familien. Utrolug naivt å ikke sjekke dette opp på forhånd, spesielt når du tydeligvis visste at de var ulovlige. Jeg håper likevel du slipper fengsel. Vet ikke om det er mulig, men kanskje regnes det å ha små barn som formildende omstendigheter? Lykke til uansett hva det blir til.

Skrevet

ok , så det står ikke på narkotika lista , Musemor ?

HI

Jeg sa "hvis det ikke står..." Regnet med du kunne sjekke det opp selv siden det er deg det gjelder. Nå har noen andre sjekket det ser jeg, så da må du nesten bare vente og se. Kanskje du burde ta en prat med foreldrene dine. Det kan være nyttig å høre om dere har en advokat med tilknyttning til familien. Utrolug naivt å ikke sjekke dette opp på forhånd, spesielt når du tydeligvis visste at de var ulovlige. Jeg håper likevel du slipper fengsel. Vet ikke om det er mulig, men kanskje regnes det å ha små barn som formildende omstendigheter? Lykke til uansett hva det blir til.

Nei det er ikke formildende omstendigheter at man har barn. Snarere tvert i mot.

Bra du blir redd HI.

Anonymous poster hash: b7c16...730

Skrevet

Jeg har tidligere bestilt disse (etter at de ble ulovlige) Før de ble det, fikk jeg de på resept og ble fulgt opp av legen med stor suksess. Valgte å bestille de på nett da de ikke var tilgjengelige lenger. De ble stoppet i tollen. Hva de gjorde med dem aner jeg ikke. Men pengene var tapt (betalte med kort), så antar at de ikke sendte dem tilbake. Har hverken hørt noe fra tollvesenet eller politiet Dette er vel ca ett år siden. Tror du kan ta det helt med ro.

Anonymous poster hash: be9f7...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...