Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sorry, men ville bare juble litt :) 40+3 og endelig termin :D

Lengste svangerskapet mitt, førstefødte ble født 11 dager før termin :)

Og innen fredagen er over så får vi møte dette lille nurket. Himmel, som jeg gleder meg! :D 

Aner ikke hva vi får denne gangen, annet enn at vi får en baby ;) Gruer meg litt til å ha to barn under 2 år, men regner med det går seg til. Heldigvis går vår første i barnehage. 

Gleder meg til å få kroppen min for meg selv. Forhåpentligvis så er den ikke like skadet som etter første. Håper å kunne være raskt oppegående etter fødsel denne gangen. 

GLEDER meg til å bli kvitt flere av gravidplagene og slippe å kjenne så mye press, stikninger og andre vondter. 

Flere med termin i disse dager?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144094368-termin-i-dag-juhuu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde termin 1.November! Og venter fortsatt!! Hihi :) Håper det skjer noe snart! :D

Litt i samme situasjon som deg. Vi har ei lita frøken som akkurat har blitt 13 måneder, hun går og i barnehagen og stortrives heldigvis! :) Veldig spent på hvordan det blir med to så små ;) Vår største utfordring er egentlig at hun ikke går enda og det begynner å bli veldig tungt for meg :)

Håper på en bedre opplevelse under fødselen denne gangen og at det kan skje naturlig! :) Sist ble det hastesnitt.. Hvordan fødselsopplevelse har du fra før? :)

Jeg hadde termin 1.November! Og venter fortsatt!! Hihi :) Håper det skjer noe snart! :D

Litt i samme situasjon som deg. Vi har ei lita frøken som akkurat har blitt 13 måneder, hun går og i barnehagen og stortrives heldigvis! :) Veldig spent på hvordan det blir med to så små ;) Vår største utfordring er egentlig at hun ikke går enda og det begynner å bli veldig tungt for meg :)

Håper på en bedre opplevelse under fødselen denne gangen og at det kan skje naturlig! :) Sist ble det hastesnitt.. Hvordan fødselsopplevelse har du fra før? :)

Usjda, men det som er "kjekt" med å være på overtid er å vite at det snart er overstått ;)

Jeg havnet i hastesnitt 70,5 time etter vannavgang forrige gang pga høy puls på babyen. Var så utslitt etter 3 døgn med rier avogpå og liten fremgang at jeg var overlykkelig når de bestemte snitt.. Jenta ble født med infeksjon og vi måtte være noen ekstra dager på sykehuset og litt av hvert, så jeg håper det er en litt mer ro over situasjonen denne gang :)

Nå har jeg fått innvilget planlagt snitt dersom ikke ting skjer av seg selv innen fredag. Det er mange grunner bak det, så jeg håper bare ikke fødselen starter av seg selv. Har opparbeidet meg en sterk angst for vaginal fødsel under svangerskapet siden jeg ikke opplevde det første gang. 

Har hørt at de små har lettere for å utvikle seg litt raskere når de blir "tvunget" til å være litt mer selvstendige når mor får en nye baby. 

Jeg  holder på å planlegge en "amme/flaskematingsboks" der det kan være forskjellige aktiviteter som hun første kan gjøre mens jeg er opptatt med å amme/gi flaske til babyen, koselige fangaktiviteter o.l. 

Lykke til til deg også, nå er det ikke lenge igjen til vi møter de små babyene her :D

Annonse

Usjda, men det som er "kjekt" med å være på overtid er å vite at det snart er overstått ;)

Jeg havnet i hastesnitt 70,5 time etter vannavgang forrige gang pga høy puls på babyen. Var så utslitt etter 3 døgn med rier avogpå og liten fremgang at jeg var overlykkelig når de bestemte snitt.. Jenta ble født med infeksjon og vi måtte være noen ekstra dager på sykehuset og litt av hvert, så jeg håper det er en litt mer ro over situasjonen denne gang :)

Nå har jeg fått innvilget planlagt snitt dersom ikke ting skjer av seg selv innen fredag. Det er mange grunner bak det, så jeg håper bare ikke fødselen starter av seg selv. Har opparbeidet meg en sterk angst for vaginal fødsel under svangerskapet siden jeg ikke opplevde det første gang.

Har hørt at de små har lettere for å utvikle seg litt raskere når de blir "tvunget" til å være litt mer selvstendige når mor får en nye baby.

Jeg holder på å planlegge en "amme/flaskematingsboks" der det kan være forskjellige aktiviteter som hun første kan gjøre mens jeg er opptatt med å amme/gi flaske til babyen, koselige fangaktiviteter o.l.

Lykke til til deg også, nå er det ikke lenge igjen til vi møter de små babyene her :D

Så lurt å lage amme/flaskematingsboks! Hva slags aktiviteter har du funnet på? :)

Huff, den fødselen misunner jeg deg ikke! Slapp heldigvis å gå så lenge som deg før de besluttet hastesnitt! Jeg ble satt igang pga. vannavgang, det var missfarget. Etter 28timer, kun 1cm større åpning og hun begynte å bli stresset, så bestemte de til min store glede og lettelse at nok var nok! ;)

Håpet og ønsker selv naturlig fødsel denne gangen, men de har lav terskel for keisersnitt, så det ikke ender med en så dårlig opplevelse som sist uansett hva som skulle skje nå! :)

Krysser fingrene for at vi begge får den fødselen vi ønsker!!

Er så spent! Nå er det like før! :)

Hadde termin igår. Og ble strippet da jeg var på ul for vekst estimering. Hadde 2 cm fra før og fikk vel en til. Siden det har jeg hatt masse vonde kynnere eller lure rier. Sliiitsomt!!! :P

Ble sjekket for modning på fredag og der var det nada, niks og nothing whatsoever modning på gang :P Hodet høøøøyt oppe og det var ikke mulig å få tak i livmorhalsen (hun kunne såvidt kjenne den..)

Lite motiverende før fødsel :P Og ganske kjipt å vite at alt av kynnere, nedpress, stikninger og alle andre lignende vondter ikke har gjort en dritt for meg i det hele tatt.. Men men.. snart over :D

Håper at det snart er overstått for din del, slitsomt å gå sånn med mase- og lurerier.. 

Ammeboks: 

Har kjøpt to nye små bøker, tenkte å ha tilgjengelig kanskje en rosinboks eller juice med sugerør, såpebobler, fargebok + noen fargeblyanter, "play-doh," noen biler.

Lekene som er i boksen skal helst kun tas frem når det er amme/flasketid for at ikke barnet skal være "lei" lekene. Du bytter ut innholdet etterhvert, og har ikke så mye i om gangen. 

Har også hørt om noen som kjøper en dukke med litt klær, bleier og slikt slik at barnet kan gjøre det samme en selv gjør når man gjør det med babyen. 

Tenkte å ha klar en liten pakke med en ny leke til første gang vi er hjemme slik at barnet kan synes det er litt stas og kanskje øke interessen for denne ammeboksen. Bruker sikkert litt tid til å pakke opp gaven og da får man litt tid til å gjøre seg vandt med situasjonen første gang(ene).

Ja, fikk også den beskjeden om at dersom det begynte med fødsel så kunne jeg få valget mellom å fortsette eller ha et ks. Så dersom jeg begynner å føde av meg selv så KAN jeg det.. Men ks frister mest. 

Jeg tror ikke vi skal føle oss lite ivaretatt iallefall :)

Endret av Westroze© ♀+?

Hadde termin igår. Og ble strippet da jeg var på ul for vekst estimering. Hadde 2 cm fra før og fikk vel en til. Siden det har jeg hatt masse vonde kynnere eller lure rier. Sliiitsomt!!! :P

Ble sjekket for modning på fredag og der var det nada, niks og nothing whatsoever modning på gang :P Hodet høøøøyt oppe og det var ikke mulig å få tak i livmorhalsen (hun kunne såvidt kjenne den..)

Lite motiverende før fødsel :P Og ganske kjipt å vite at alt av kynnere, nedpress, stikninger og alle andre lignende vondter ikke har gjort en dritt for meg i det hele tatt.. Men men.. snart over :D

Håper at det snart er overstått for din del, slitsomt å gå sånn med mase- og lurerier..

Uff da. Ikkr noe gøy. Hun fikk tak i min heldigvis for den var ikke helt nede, så noe fikk ho gjort .

Men om det hjalp gjenstår ;)

Masse lykke til selv :D

Jeg blir så sjalu når jeg leser om dere som har termin nå. har ikke termin før 2 desember jeg. (17 i følge ul, men den må være feil). nå sliter jeg sånn med vondter og alt at jeg ikke klarer å se positivt på dette lenger. er så lei.. vil bare føde!

Lykke til alle sammen :) gleder meg til å høre fødselshistoriene deres, for dere må legge ut de sånn at jeg har noe å lese på mens jeg venter =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...