Gå til innhold

Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det ifht. Facebook og passord.

Samboer har mitt passord og jeg er som regel alltid logget på flere enheter i huset samtidig. I dag spurte jeg kjæresten min om jeg kunne få logge inn. På hennes profil, fordi jeg ville se litt på de nye vennene hennes. Hun har fått mange nye venner pga. Ny jobb og jeg ville gjerne se hvem hun jobber med og snakker så mye om.

Hun ble sur og sa at jeg bare ville snoke på profilen hennes og at jeg ikke stolte på henne.

Jeg fikk låne hennes mobil for å se på vennene i to min. Før hun måtte ha Tlf. Tilbake. Ble sittende igjen med en rar følelse av at hun skjuler noe og at hun har kontakt med noen hun ikke vil at jeg skal vite om på fb.

Jeg hadde aldri hatt noe problem med å gi henne mitt passord. Er jeg paranoid? Til info: jeg er far og vi har tre barn og er gift.

Anonymous poster hash: 0ba77...d6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også nevne at hun sitter på mobilen 95% av tiden, etter vi har lagt barna. Uten at jeg vet hva hun gjør. HI

Skrevet

Mange ville nok skreket ut her at varsellampene blinker som bare det, men jeg ser ikke problemet? Selv om man er to, så må det da være lov å ha litt privatliv?! Kanskje hun har venner som forteller henne ting dem ikke vil at andre skal vite? Kanskje hun planlegger en overraskelse til deg? Hvem vet? 

Jeg nekter å la min mann se passord eller brukerkontoen min både her og på Facebook. Ikke får han tilgang til mailen min heller. Ikke fordi jeg har noe "skummelt" å skjule, men enkelte ting vil jeg ha for meg selv. Selv om det er så uskyldig som at en venninne har møtt en kul fyr, eller at min søster nettopp har funnet ut at hun er gravid. En annen kompis eller venninne kan ha problemer i forholdet, og trenger å snakke med noen. Enkelte ting er greit å ha mellom to personer, og samboer/kjæreste/mann/kone må ikke vite ALT. 

At hun trykket mye på mobilen kan også være noe så kjedelig at hun er hekta på et mobilspill? Jeg var rimelig lost i mobilen selv for litt siden. Skylder alt på Candy Crush! 

Skrevet

Takk for svar. Håper du har rett :)

HI

Skrevet

Det som bekymrer meg litt er at dette er noe som har begynt nå. Jeg har ikke hatt passordet hennes, men hun var like avslappet dom meg ifht. Å forbli pålogget osv. Plutselig har hun blitt veldig påpasselig med å logge av og veldig stressa nå som jeg ville inn og se. HI

Skrevet

Jeg hadde blitt stressa og følt meg overvåket av forespørselen din. Hvorfor skal du sjekke ut vennene hennes? Det er bare rart og kontrollerende... Snakk med henne, fortell hva du tenker.

Skrevet

Jeg hadde blitt stressa og følt meg overvåket av forespørselen din. Hvorfor skal du sjekke ut vennene hennes? Det er bare rart og kontrollerende... Snakk med henne, fortell hva du tenker.

Som jeg beskriver i mitt første innlegg spurte jeg om å få se på venner og venninner fra den nye jobben. Hun tilbringer 60% av livet sitt med disse menneskene og snakket masse on dem. Jeg syns det hadde vært greit å knytte et ansikt til navnene. Hvorfor skulle det stresse henne? Hun er ikke en sånn type person

Skrevet

Min eks var sånn som skulle snike på alt. Alle jeg kjente var i hans øyne idioter og griser osv. Følte plutselig veldig behov for å ha privatlivet. Hadde absolutt ingenting å skjule, men hans måte å være på gjorde meg veldig skeptisk på hvor mye jeg ville dele med han. Han var bare negativitet rundt vennene mine, og dersom en av motsatt kjønn skreiv noe, fant han alltid en måte å analysere det på som gjorde at den persoen var interessert osv. Han hadde virkelig et problem! Min nåværende kjæreste har passordet mitt på både fb, email, telefon og pc. Har akkurat samme venner som før, forskjellen er bare at denne mannen er voksen og oppfører seg deretter. :)

Anonymous poster hash: 228b6...da1
Skrevet

Som jeg beskriver i mitt første innlegg spurte jeg om å få se på venner og venninner fra den nye jobben. Hun tilbringer 60% av livet sitt med disse menneskene og snakket masse on dem. Jeg syns det hadde vært greit å knytte et ansikt til navnene. Hvorfor skulle det stresse henne? Hun er ikke en sånn type person

Med tanke på at du ikke lov til å se er det jo opplagt han hun har en reaksjon du ikke forventet og at hun derfor kan være en annen person enn du tror på det området. Du hadde vel ikke trodd hun var typen til å være utro heller, regner jeg med. Det er noe rart for meg bare, med måten du ønsker å se hvem hun omgås. Jeg er veldig åpen selv, og skjuler verken Facebook eller telefon. Men dette gav meg en dårlig vibb. Mulig det er ufortjent, men kanskje hun føler det samme?

Skrevet

Min eks var sånn som skulle snike på alt. Alle jeg kjente var i hans øyne idioter og griser osv. Følte plutselig veldig behov for å ha privatlivet. Hadde absolutt ingenting å skjule, men hans måte å være på gjorde meg veldig skeptisk på hvor mye jeg ville dele med han. Han var bare negativitet rundt vennene mine, og dersom en av motsatt kjønn skreiv noe, fant han alltid en måte å analysere det på som gjorde at den persoen var interessert osv. Han hadde virkelig et problem! Min nåværende kjæreste har passordet mitt på både fb, email, telefon og pc. Har akkurat samme venner som før, forskjellen er bare at denne mannen er voksen og oppfører seg deretter. :)

Anonymous poster hash: 228b6...da1

hadde jeg oppført meg som din eks, hadde jeg hatt forståele for dette, men det gjør jeg ikke. Dette har aldri vært noe tema hos oss før nå etter denne episoden HI

Skrevet

Med tanke på at du ikke lov til å se er det jo opplagt han hun har en reaksjon du ikke forventet og at hun derfor kan være en annen person enn du tror på det området. Du hadde vel ikke trodd hun var typen til å være utro heller, regner jeg med. Det er noe rart for meg bare, med måten du ønsker å se hvem hun omgås. Jeg er veldig åpen selv, og skjuler verken Facebook eller telefon. Men dette gav meg en dårlig vibb. Mulig det er ufortjent, men kanskje hun føler det samme?
dette er en enkeltepisode dom startet dette. Det har ikke vært et tema engang hos oss tidligere. Derfor jeg spør her inne. Jeg hadde skjønt det hvis jeg var veldig på for å se profilen hennes osv. HI

Skrevet (endret)

Dette hadde jeg reagert på...

Men det er kanskje fordi vi har profilene vår "tilgjengelige" for hverandre og har alltid hatt det.

Vi bruker som regel samme laptop og begge har autolagret passordene sine, ingen snoker og ingen har noe å skjule.

Hadde han plutselig nå blitt "hemmelighetsfull" mtp facebookprofilen sin hadde det lyst noen varsellamper ja.

Ang trykking på mobilen på kveldstid så er det vel bare å spørre?

Er det spill hun svarer så kan du jo be om å få se "hvor langt hun er kommet" eller noe, skjuler hun fortsatt det hun driver med ville jeg kanskje begynt å finne ut hva det er.

Men mobilspill er farlig oppslukende! :)

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Skrevet

Hun spør meg hele tiden om å logge inn på profilen min uten at det stresser meg. Så hvorfor skal hun bli stresset hvis jeg spør en gang? HI

Skrevet

Men det er kanskje fordi vi har profilene vår "tilgjengelige" for hverandre og har alltid hatt det.

Vi bruker som regel samme laptop og begge har autolagret passordene sine, ingen snoker og ingen har noe å skjule.

Hadde han plutselig nå blitt "hemmelighetsfull" mtp facebookprofilen sin hadde det lyst noen varsellamper ja.

Er det spill hun svarer så kan du jo be om å få se "hvor langt hun er kommet" eller noe, skjuler hun fortsatt det hun driver med ville jeg kanskje begynt å finne ut hva det er.

det er fb hun er mest inne på kg jeg vet at hun ikke spiller. Hun liket ikke spill. Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver hi

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mitt spm er, hvorfor har hun ditt passord der inne? For om en skal ha tilgang til den andres profil, så skal dette gå begge veier mener jeg.

Her har vi tilgang til hver andre sine profiler, etter jeg oppdaget at samboeren hadde kontakt med eksen sin, på en måte som ikke hører hjemme når man er i forhold med noen.

Han gikk fra å ikke bry seg om jeg så hans FB, til å passe på at jeg ikke fikk se mens han satt pålogget, og han passet godt på å logge av, før dette var det som regel jeg som logget han ut, for å logge på egen konto. Men det var telefonen hans som avslørte det hele.

Synes dette er noe dere bør snakke sammen om, både det at hun ikke vil la deg se, mens hun har full tilgang til din FB, og hvorfor hun bruker så mye tid på telefonen, kanskje hun spiller et spill? Jeg har fått "candy crush" på mobilen, og det er "litt" avhengighets dannende, dette har samboeren påpekt, og jeg har roet forbruket av det spillet når vi er sammen på kveldene.

Skrevet

Vi har ikke hverandres passord, men vi er alltid innlogget på hver vår pc, så vi sjekker bare der hvis det er noe vi lurer på. Ikke så ofte vi har behov for det da.

Men jeg har skjønt at folk er forskjellige på dette området, selv om det for meg er helt fremmed å skulle skjule ting for hverandre. Men om mannen min som alltid har vært åpen og ikke brydd seg om hva jeg har sett, plutselig skulle begynne å logge ut, så hadde jeg nok begynt å lure.

Anonymous poster hash: 4cf3f...677
Skrevet

Vel, hvis det er noen trøst så hadde jeg også blitt mistenksom over slik oppførsel. Å lese innboksen til folk er en ting, men å bare se litt på bilder o.l, det burde vel ikke være et problem?

Eksen og jeg var også logget på om hverandre, og hvis vi ville se på noe på den andres profil så enset ikke den andre det engang. Så lenge man respekterer at vennene kan ha skrevet noe de ikke vil at andre enn mottaker skal vite, og holder seg unna der.

Om noen plutselig begynner å vokte tlf/pc som en hauk så er det faktisk ikke rart man tenker sitt i dag med all utroskap som florerer.

Anonymous poster hash: 1c008...0a7

Skrevet

Jeg syns det er litt rart. Her har vi også alt ganske åpent, så vi begge vet alt av brukernavn og passord og har tilgang til det vi vil. Hadde min samboer plutselig begynt å oppføre seg som din så hadde jeg blitt rimelig skeptisk. Syns det er en heftig varsellampe når hun plutselig ikke lar deg ha den tilgangen lenger.. Og når det kommer til at hun kanskje vil overraske deg med noe, så gjør jeg slikt på mobilen og sletter meldingene etter hvert, siden jeg vet at samboer fort kan ende opp på min data og min facebook viss det er noe han skal sjekke. 

Får håpe du finner ut av det :) Kan ikke gjøre noe annet enn å spør. Evt kos med henne hele kvelden for da har du full innsikt til mobilen.. Med mindre hun ikke sitter med mobilen lenger da.. Da må du nok bare spør ;)

Anonymous poster hash: 573b5...37f
Skrevet

Jeg vil ikke at min mann skal gå inn på min profil edna jeg aldri er utro eller snakker med andre. Synes bare det er greit å ha noe som er mitt eget og privat. Samme med eposten min, men hvis hun har endret adferd og du fikk lov tidligere så hadde jeg nok reagert.

Anonymous poster hash: 4101c...b7b
Skrevet

det er fb hun er mest inne på kg jeg vet at hun ikke spiller. Hun liket ikke spill. Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver hi

dette er en enkeltepisode dom startet dette. Det har ikke vært et tema engang hos oss tidligere. Derfor jeg spør her inne. Jeg hadde skjønt det hvis jeg var veldig på for å se profilen hennes osv. HI

Det er rart at hun endrer atferd! Må bare si at jeg er masse på facebook, og det er fordi jeg er medlem av grupper, chatter på pm med flere av gangen osv. Med små barn har jeg ikke så ofte tid til å dra ut, så dette er en fin måte å være litt 'sosial' på. Mener bare å si at det ikke er sikkert at det er noe galt. Men igjen, jeg ville pratet med henne. Har hun noe og skjule, så vil du nok merke det, i og med at dere har vært sammen lenge. Lykke til!

Skrevet

Du virker veldig mistenksom og kanskje med god grunn?

Vi sitter også med tlf og iPad på kveldene, vi logger inn og ut av det som er nærmest.

Jeg står alltid pålogget fordi jeg er for lat til å skrive passord...

Står åpen her inne og.

Tror ikke han har interesse av å lese hva jeg skriver om og med ,

Men jeg er ikke den som chatter og melder mest i verden.

Jeg har ikke noe å skjule , derfor bryr det meg ikke om han ser det ene eller andre.

Vi har mange felles venner på FB og har flere ganger hvert på feil profil.

Hadde min mann begynt å oppføre seg som din fru, så hadde jeg begynt å lure.

Jeg hadde nok vist deg de nye kollegaene selv for lenge siden :)

Skrevet

Vi deler alt her hjemme å har passordet til hverandres facebook:-) Vi har ingenting å skjule for hverandre. Bytter ofte mobil også vi, sånn ønsker vi begge å ha det:-)

Anonymous poster hash: 9daa8...0fa

Skrevet

Jeg ville ha stusset på det... Det virker også som om magefølelsen din sier deg at det er ett eller annet du ikke skal vite om. Spørsmålet er jo bare om du vil gå lenger inn på det, når hun helt tydelig ikke vil ha deg inne på sin fb...

En annen ting; hvis du vil se på disse nye vennene hennes kan du vel gjøre det fra din konto?

Anonymous poster hash: f019b...680
Skrevet

Jeg ville ha stusset på det... Det virker også som om magefølelsen din sier deg at det er ett eller annet du ikke skal vite om. Spørsmålet er jo bare om du vil gå lenger inn på det, når hun helt tydelig ikke vil ha deg inne på sin fb...

En annen ting; hvis du vil se på disse nye vennene hennes kan du vel gjøre det fra din konto?

det er veldig mange på fb som ikke har åpen profil

Skrevet

En annen ting; hvis du vil se på disse nye vennene hennes kan du vel gjøre det fra din konto?

det er veldig mange på fb som ikke har åpen profil

Ja, jeg vet. Men for å "se på" noen trenger man ikke full tilgang.. Holder det ikke med profilbildet for å danne seg et inntrykk, eller må man gå gjennom alle wallposts personen har også? Anyway, ikke min business.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...