Gå til innhold

Stakkars babyen min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er hard i magen, og presser til han er rød som en tomat i ansiktet mens han hylgråter av smerte. Når han endelig var ferdig var det blodspor i rompa, ikke mye, men rosa når jeg tørket rompa. Han er bare 8 mnd :(

Tips??? Svisker og malt er prøvd uten hell.

Anonymous poster hash: 99c79...764

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye svisker og malt har du prøvd? Kan være at det hjelper med mer av det.

Skrevet

Eller så kan du prøve Lactulose. Men, snakk med legen først.

Skrevet

Jeg har gitt malt 2 ggr daglig siden problemet begynte for en mnd siden. Har også gitt sviskemos, sviskesaft osv noen dager i uka. Han har vært mye hard i magen, men når han hyler av smerte og "blør" så kjenner jeg at hjertet mitt også blør.

Takk for tips, skal snakke med legen.

Kom gjerne med tips som ikke krever "resepter og medisiner" først :) Noe mat som setter fart på sakene? Han bæsjer hver 2. -3. dag, så jeg tenker problemet kan minimeres om han får til å bæsje daglig.

Skrevet

Sviskejuice? Laktulose kan du kjøpe uten resept.

Skrevet (endret)

Gir du nok sviske da? Kanskje det kan hjelpe å gi mer.

Jeg ga ca 3 ss sviskemos (hjemmelaget, så den var veldig konsentrert) daglig.

Endret av Petranova
Skrevet

Prøv sviskesaft hver dag, gjerne litt et par ganger om dagen.

Det fungerte i allefall her. :)

Anonymous poster hash: 5589d...c36
Skrevet

Har han fått antibiotika?

Uansett - kjøp BioCare gode tarmbakterier som er beregnet på hans alder! Helsekost. BioCare er et veldig godt produkt, helt ufarlig. Følg bruksanvisningen, og oppbevar flasken i kjøleskapet.

Tenk også gjennom om du introduserte en ny matvare i kosten hans rundt den tiden problemet begynte.

Kan jo også være en matintoleranse som ligger bak.

Og en forstyrrelse i tarmbakteriefloraen og visse intoleranser hører jo også delvis sammen.

Anonymous poster hash: 27319...9db
Skrevet

Me opplevde det då vår berre var 4 mnd, vondt for mamma hjerte ja. Eg brukte sviske og malt som du har prøvd. Og så gjekk eg vekk i frå graut som eg nett hadde introdusert,og gav han mme til han hadde hatt ei vanlig bleie.veit ikkje kor mykje din et, men lettare for magen med flytande. Kutt bananer om han får det. Kanskje smoothie hjelper?

Gjest Anybody
Skrevet

Min ble Hardere av malt, så da jeg sluttet med malt og kun brukte svisker og sviskejuie ordnet det seg - nesten. I blant måtte jeg gi litt lactulose.

Skrevet

Du får movicol junior på resept. Visstnok bedre for de små. Men bør du ikke finne årsaken også? Prøvd å kutte ut melk, egg, mel etc? Min var sånn lenge pga melk, nå er han helt fin.

Skrevet

Ananas og kiwi skal vistnok få fortgang på magen. Bananer binder magen, så hbis han får det så kan du kutte de ut.

Håper du finner noe som kan hjelpe.

Skrevet

Har du sjekket om han har rifter i endetarmsåpningen? Dette kan gi en vond sirkel i form av smerter ved avføring, og atvgutten vegrer seg for å gjøre i bleien. Dette gir igjen hardere avføring. Prøv med sinksalve noen dager også om det hjelper.

Anonymous poster hash: e4905...926

Skrevet

Jeg har gitt malt 2 ggr daglig siden problemet begynte for en mnd siden. Har også gitt sviskemos, sviskesaft osv noen dager i uka. Han har vært mye hard i magen, men når han hyler av smerte og "blør" så kjenner jeg at hjertet mitt også blør.

Takk for tips, skal snakke med legen.

Kom gjerne med tips som ikke krever "resepter og medisiner" først :) Noe mat som setter fart på sakene? Han bæsjer hver 2. -3. dag, så jeg tenker problemet kan minimeres om han får til å bæsje daglig.

Jeg ga ei god teskje malt i hver flaske, og et par skjeer sviskemos etter hvert måltid da guttungen var liten.

Ville først og fremst økt mengde malt og sviske før jeg hadde prøvd noe mer drastisk.

Skrevet

Kutt ut bananer, ris og anna mat som binder magen. Gi masse olje i maten (som gjør det glattere) 3 sa malt og et halvt glass med sviskemos til dagen. Fortsett med olje, malt og sviskemos i maten fremover til magen er normalisert, og gradvis slutt etterhvert.

Anonymous poster hash: 34580...c1f

Skrevet

Og pass på å få i han rikelig med drikke, fortrinnsvis vann utenom mm/ mme.

Skrevet

Liker babyen druer? Så fort han godtok druer, så lot jeg han spise opp til 10 druer pr dag, minimum 5 druer pr dag, samt brukte opp til et glass med sviskesaft pr dag, når det var kommet normal gang i systemet, så blandet jeg inn en del solsikkeolje eller olivenolje i maten hans, så det skule gli lettere i systemet :) Gikk fra forstoppelse i 5 uker, til daglig avføring, som var av normal konsistens.

Anonymous poster hash: 7ae39...cd9
Skrevet

Jenta mi var veldig hard i magen ved innføring av fast føde husker jeg..

På henne funket ikke malt og sviske.

Pærer/pæremos gjorde susen her.

Ikke gi banan og blåbær, da det binder magen. Og enkelte grøttyper er nok bedre enn andre syns jeg å huske.

Ellers masserte jeg magen hennes ofte. Satt henne på fanget mitt, masserte og presset bena opp mot magen.

Jeg brukte også termometeret i rumpa ett par ganger når det var skikkelig ille, det hjalp. Stakk det ikke lenger inn enn når jeg skulle måle feberen altså.

Lykke til! :) det gikk over her etter en stund.

Anonymous poster hash: 6add6...dae

Skrevet

vi gir laktulose i grøten til frokost. Det er hun helt avhengig av. Er ikke farlig. 

Skrevet

Som flere over her sier, pærer eller pæremos!

Kjempe effektivt. Jeg bruker det til min. Og det fungerer mye bedre enn svisker og malt

Anonymous poster hash: 5cc74...0fa

Skrevet

vi gir laktulose i grøten til frokost. Det er hun helt avhengig av. Er ikke farlig.

Det er iallefall ikke bra. Laktulose er et type laxantium som etterhvert vil gjøre slik at man blir forstoppet. Det blir rett og slett en ond sirkel. Hvem er det som har gitt dere råd om dette?

Skrevet

Jeg ga min ofte vannmelon. Hadde hørt at det skulle få fart i magen. Vet ikke om det virket, men min likte det iallfall og var lett for en liten en å spise.

Anonymous poster hash: 0b687...fee
Skrevet

Det er iallefall ikke bra. Laktulose er et type laxantium som etterhvert vil gjøre slik at man blir forstoppet. Det blir rett og slett en ond sirkel. Hvem er det som har gitt dere råd om dette?

Lege og helsesøster. Det tar flere år før det eventuellt skjer. Vi fikk beskjed om å ikke tenke på det før hun er rundt 3 år. Vi skal også ha perioder hvor hun ikke får det. Da går det noen dager hvor alt er fint..så stopper det seg til igjen, Vi gir henne sviskedaft og biolamelk i tilegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...