Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hvordan gikk det med dere?? Hvordan fikk dere det til å funke (mor hjemme med barn, far bygger hus, begge i full jobb)? Har dere noen tips til noen som tidvis sliter med å holde motet oppe? Anonymous poster hash: 15092...c20
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Nå er vi ikke helt ferdige da. Men så langt er det ingen problemer. Vi skal ha forholdsvis kort egeninnsatsperiode og mannen skal ta ut ferie og avspasere de ukene det er snakk om. Så vi forsaker ikke så mye på hjemmebane. Planlegger faktisk å gifte oss til våren også. Så kanskje byggeperioden får bli den store ildprøven Forholdet mellom meg og svigermor derimot, det nærmer seg bunnivå, men det er fordi hun blander seg i saker hun burde holde seg unna. Skulle tro det var hun som bygde hus og ikke vi. Hun legger hvertfall større planer enn oss på enkelte områder og jeg begynner å bli lei, for det kommer i tillegg til så mye annet. Anonymous poster hash: e8326...28f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Gikk knirkefritt hos oss, vi sa opp leieboer og pusset opp sokkelleiligheten slik at vi kunne bruke den selv. Skal sies at vi satt bort ganske mye, det var maling og legge gulv som vi gjorde selv. Vi betalte alt hvitt, så vi slapp å se noe særlig til arbeidet da det ble gjort på dagen mens vi var på jobb selv. Vet i hvert fall 3 par i min omgangskrets som gikk fra hverandre ganske kort etter bygge-/ oppussingsperioden. Det var ofte nok krangel om tid og penger, i tillegg til stress med småunger. Så ja, jeg tror absolut at det kan tære på et forhold når man ikke har klare spilleregler eller må snu på krona for å bli ferdig. Anonymous poster hash: 66b90...a39
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Infinn deg med at ungene stort sett blir din "jobb" så lenge husbyggingen pågår, så sant ikke dere gjør det omvendt da. At mannen blir hjemme og passer barn mens du jobber på huset. det er bare for en periode og det er like slitsomt for den som må bruke ettermiddagene/kvelden på å bygge hus som det er for den som har hovedansvaret for ungene alene. Og når det blåser som verst så tenk at : "Går vi ifra hverandre så blir det IALLEFALL travelt,for da er jeg alene med ungene oftere!" (ja,du skjønner hva jeg mener... ) Anonymous poster hash: 34dea...669
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Her gikk det til helvete. Har tatt en pause i bygginga, men det hjelper ikke på forholdet. Det skal sies at det ikke var bunnsolid før byggingen heller. Samlivsbrudd nærmer seg Anonymous poster hash: 4c6bc...9e9
Husbygger Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Vi har bygd hus, mens vi ventet på at byggeprossesen skulle starte bodde vi 5 stk. på 65 kvm. Ble ferdige med vår egen sokkel leilighet 7 mnd etter byggestart, flytta inn der for at vi kunne jobbe mer i huset på kveldene. Dette er vel en av de tøffeste periodene vi har hatt i vårt 16 årige forhold. Våre liv bestod av jobbing (begfe i 100% + overtid), oppfølging av tre tette skolebarn, fritidsaktiviteter. Leiligheten skulle holdes, klær skulle vaskes middagen skulle lages osv. Vi gjorde endel selv, dvs vi sparklet og malte 3 etasjer, la parkett i tre etasjer og monterte 2 IKEA kjøkken. Det var ikke alltid vi var like hyggelige med hverandre, lite mat og lite søvn er en dårlig kombinasjon!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Flyttet til og begynte innvendig totalrenovering av hus den dagen jeg ifølge mensterminen ble gravid. Egeninnsats på alt vi lovlig kunne utføre. Begge i jobb, mannen ca. 150 % stilling og kun to uker ferie. Ingen avlastning på barna. Kom i mål etter nøyaktig ett år. Tøft? Definitivt! Planer om samlivsbrudd? Nei! Anonymous poster hash: 0e3cd...c35
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Knirkefritt her! Selvfølgelig stress innimellom men ikke noe som får meg til å revurdere forholdet.. Holdt på med renovering av hus i ett år nå, gjort alt utenom rør og støp selv.. Kommer en liten baby j januar og vi gleeerder oss! Anonymous poster hash: 18f2e...9b3
thricane Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Gikk veldig bra det, vi bygde hus da eldste var tre år og begge jobbet fulltid. Vil påstå vi har et mer solid forhold etterpå fordi vi vet hvor mye den andre kan stå på når det trengs. Fordel oppgavene slik at dere har ansvar for hvert deres område. Allier dere med familie slik at dere får litt tid til å bygge sammen. Stopp opp og ta dere tid til å drømme og å glede dere over hva dere faktisk bygger sammen. Gi hverandre albuerom til å ha dårlige dager og utbrudd uten å diskutere på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå