Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg fikk innvilget forsørgerstipend når jeg tok min bachelorgrad, siden jeg studerte samtidig som jeg født (om jeg kan si det på den måten). Jeg sendte da inn inntektsopplsyninger til min samboer osv. Så fikk jeg brev i januar dette året (var ferdig utdannet juni 2012) at stipendet for halvåret høsten 2011 var omgjort til lån pga han hadde tjent for mye. Og i dag, 1,5 år etter jeg er ferdig utdannet, får jeg igjen brev om at stipendet for våren 2012 også er omgjort til lån. Er det mulig å få det så sent? Det vanlige studielånet mitt som endte på 120 000 kr betalte jeg ut med en gang for jeg fikk forskudd på arv. Da ba jeg om at de måtte regne ut og omgjøre alt for jeg skulle bli kvitt alt på en gang, men nå kommer disse 30 000 kr og biter meg i ræva! Anonymous poster hash: 078a2...c5f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Bit deg i ræva og bit deg i ræva, fru Blom. Du fekk muligheita til å studere - og ta opp lån slik som vi andre dødelege måtte gjere då vi tok høgskule og universitetsutdanninga vår. Eg var ferdig for 8 år sidan, og har fortsatt 100 000 att å betale:) Anonymous poster hash: a093c...d99
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hvis du mottok forsørgerstipend og samboeren din tjente for mye så er dette faktisk ditt eget ansvar. Du skriver under på at du har satt deg inn i reglene før du kan motta stipend og lån. Den andre omgjøringa avhenger av når barnet ble født. Anonymous poster hash: 17f3d...309
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Det kom jo en uke etter at ligningen ble offentliggjort da, kan ille si det har tatt enormt med tid... Reglene er også ganske tydelige, så noe sjokk burde ille dette være. Anonymous poster hash: 0518b...363