Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg fikk innvilget forsørgerstipend når jeg tok min bachelorgrad, siden jeg studerte samtidig som jeg født (om jeg kan si det på den måten). Jeg sendte da inn inntektsopplsyninger til min samboer osv. Så fikk jeg brev i januar dette året (var ferdig utdannet juni 2012) at stipendet for halvåret høsten 2011 var omgjort til lån pga han hadde tjent for mye. Og i dag, 1,5 år etter jeg er ferdig utdannet, får jeg igjen brev om at stipendet for våren 2012 også er omgjort til lån. Er det mulig å få det så sent? Det vanlige studielånet mitt som endte på 120 000 kr betalte jeg ut med en gang for jeg fikk forskudd på arv. Da ba jeg om at de måtte regne ut og omgjøre alt for jeg skulle bli kvitt alt på en gang, men nå kommer disse 30 000 kr og biter meg i ræva! Anonymous poster hash: 078a2...c5f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Bit deg i ræva og bit deg i ræva, fru Blom. Du fekk muligheita til å studere - og ta opp lån slik som vi andre dødelege måtte gjere då vi tok høgskule og universitetsutdanninga vår. Eg var ferdig for 8 år sidan, og har fortsatt 100 000 att å betale:) Anonymous poster hash: a093c...d99
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hvis du mottok forsørgerstipend og samboeren din tjente for mye så er dette faktisk ditt eget ansvar. Du skriver under på at du har satt deg inn i reglene før du kan motta stipend og lån. Den andre omgjøringa avhenger av når barnet ble født. Anonymous poster hash: 17f3d...309
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Det kom jo en uke etter at ligningen ble offentliggjort da, kan ille si det har tatt enormt med tid... Reglene er også ganske tydelige, så noe sjokk burde ille dette være. Anonymous poster hash: 0518b...363
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Bit deg i ræva og bit deg i ræva, fru Blom. Du fekk muligheita til å studere - og ta opp lån slik som vi andre dødelege måtte gjere då vi tok høgskule og universitetsutdanninga vår. Eg var ferdig for 8 år sidan, og har fortsatt 100 000 att å betale:) Anonymous poster hash: a093c...d99 Dette var vel det mest usaklige som har blitt posta på dib i dag... Selvfølgelig er det surt å få vite at man skylder penger selv om man selv har et ansvar for å sette seg inn i reglene. Anonymous poster hash: 17f3d...309
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Buhu !!vær glad du for mulighet til å studere i Norge hvor man får stipend og lån. Anonymous poster hash: def40...7df
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Tanken på å bli sittende igjen som evig gjeldsslave har skremt meg sånn at jeg faktisk ikke tør å starte på noen utdannelse. Anonymous poster hash: c3cb1...398
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Ja, selvfølgelig, men jeg måtte jo sende inn alle opplysninger for å få stipendet, og han har ikke tjent mer enn det han gjorde ifølge de opplysningene de fikk da. Så da burde jeg ikke fått det innvilget i det hele tatt da. HI Anonymous poster hash: 078a2...c5f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Sånn er det for alle. Fikk heller ikke forsørgerstipend da mannen tjente for mye.. Anonymous poster hash: d3ec4...bc3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Ja, selvfølgelig, men jeg måtte jo sende inn alle opplysninger for å få stipendet, og han har ikke tjent mer enn det han gjorde ifølge de opplysningene de fikk da. Så da burde jeg ikke fått det innvilget i det hele tatt da. HI Anonymous poster hash: 078a2...c5f Visste du at de ikke burde blitt innvilga? Eller tjente han ikke over beløpsgrensa? Hvis sistnevnte er tilfelle så må du sende en klage hvor du legger ved dokumentasjon. Anonymous poster hash: 17f3d...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå