Gå til innhold

Hvor lenge gir dere gaver til tantebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutter dere etter en viss alder, eller får de "for alltid" ? Tenker først og fremst på julepresanger.

Anonymous poster hash: 103c1...cf4
Skrevet

Eldste er 21, og det har ikke føltes naturlig å slutte enda hvertfall..

Vi har diskutert når det vil være naturlig å slutte, men kan ikke si at vi kom fram til noe.

Føles så fryktelig feil å slutte å kjøpe til eldste bare fordi vedkommende er "så stor", mens søsken fremdeles skal få, fordi de er yngre. Vi har veldig tette og nære familiebånd.

Jeg tenker at vi nok uansett slutter når de begynner å få barn. Da ser jeg lett for meg at vi kanskje kan kjøpe til barna deres i stede :-) Fryktelig skremmende tanke å skulle bli grandtante forresten, DET er jeg ikke gammel nok til å bli, jeg er for pokker ikke 30 år en gang, hehehe.

Anonymous poster hash: 2109c...1a5
Skrevet

De får nok så lenge jeg lever, men jeg har bare 5 stk og er veldig nære de. To av de har også hund som får julegave .heheJeg har 13 søskenbarn og her fikk vi ikke etter vi ble konfirmert. Helt greit. 

Skrevet

er 26 selv og får fortsatt julegave, bursdagsgave, div andre gaver av tanten min :)

Anonymous poster hash: 7c8a7...f81
Skrevet

Evig. Liten familie og jeg liker å finne gaver.

Anonymous poster hash: 36f8d...50f
Skrevet

Kan ikke se for meg hvorfor jeg skulle slutte med det...

Anonymous poster hash: bd379...2b9
Skrevet

Her er det vanlig å slutte når de er 16.

Ungene er enda så små at det at jeg overhodet ikke tenkt på enda.

Jeg får se hva som føles naturlig når de blir eldre.

Skrevet

Vanlig er vel enten frem til året de er konfirmert, frem til de er 18 eller frem til de er 20. Her er det frem til vi er 18.

Anonymous poster hash: 275c9...2d9
Skrevet

Det lurer jeg også på,- er tante til 7,- to over 18 og de bor ikke hjemme lenger. Den ene nevøen min er i tillegg selv blitt far. Lurer på om jeg kun skal kjøpe til foreldrene (min søster) + de barna som bor hjemme i år,- eller blir det rabalder da? hm....

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å slutte. 

Skrevet

På ene siden slutter vi når de blir 18 år og på andre siden gir vi både til tantebarn og grandtantebarn :)

Forskjellige familier har forskjellige tradisjoner.

Skrevet

her er de opp i 30 år gamle, og de får enda...men hadde tenkt å slutte om de får sin egen familie...men det er ingen av de som har enda....

Anonymous poster hash: ed99b...1d9
Skrevet

Jeg har bare to, ser ikke ut til å bli noe særlig flere heller, så jeg kommer ikke til å slutte. Skjønner godt at man vil slutte på et tidspunkt når det er mange, men jeg ville ikke sluttet før 18 år i allefall.

Når de er konfirmert er de fortsatt så unge at julegaver er stas, og man risikerer at de sitter igjen med kun gaven fra foreldrene hvis alle andre slutter å gi og de ikke har venner de får fra.

Anonymous poster hash: 596b9...a78
Skrevet

Jeg får av mine tanter og onkler enda. Av min onkel så får mine barn også. Av min tante så får jeg.

I min familie er det ikke normalt å slutte å gi gave, men det har aldri vårt store dyre gaver.

Min manns side er det to tantebarn som får julegave. Der er det ikke normalt å gi julegaver eller bursdagsgaver til tante/onkel barn. De er veldig mange, så er nok derfor de ikke gjør det. Veldig greit å slippe, for det hadde blitt fryktelig dyrt selv om hver gave ikke hadde kostet mye. Min manns ene søster gir vi til, min mann og hans søster har alltid gitt hverandre julegaver fra de ble kjent med hverandre. De viste ikke om hverandre før de var i tennprene begge to. De to har ett spessielt bånd. Så der får hun og hennes to barn, og vi slutter ikke selv om eldste er over 18år.

Anonymous poster hash: af262...c4b

Skrevet

Selv har jeg bare tre tantebarn. Kan kirketjener meg å slutte selv om eldste er 23. Jeg gir også gaver til to barn av en venninne. De begynner også å bli store, men jeg blir jo ikke mindre glad i dem av den grunn. Jeg får selv julegave av en tante og en onkel selv om jeg er over 40. Så lenge barna er under 15-18 synes jeg det er normalt å gi gave uavhengig av om man egentlig liker dem eller ikke. Nåde de blir voksne blir det mer avhengig an om man liker hverandre. Da blir gjerne gaveutvekslingen mer gjensidig.

Anonymous poster hash: dee71...e30

Skrevet

Jeg får fortsatt fra mine tanter :) Det er ikke de dyreste gavene, gjerne hudpleieprodukter eller undertøy, men jeg blir like glad for det hvert år! Jeg blir snart 28 og har 2 barn selv som også får en oppmerksomhet.

Det verste er vel at vi er 12 kusiner og fetre og halvparten av oss har barn selv. 3 har 1 barn og 3 har 2 barn. Så tantene har nok å kjøpe til. Vi har selv sagt at vi ikke trenger gaver, men de vil gjerne gi.

Da gir vel dere til tankene også går jeg ut fra. Det går vel ikke bare en vei når man er voksen.

Anonymous poster hash: dee71...e30

Skrevet

Jeg kommer til å gi nevøen min både jul og bursdagsgave så lenge jeg lever og er i stand til det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...