Gå til innhold

Dere som har fire eller fler barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes det det er? Travelt, slitsomt, herlig, kaotisk.... Og hva sier andre om dere? Vi har fire barn og får mange kommentarer, mest av typen - er det ikke slitsomt? Og lignende. Jeg merker at jeg synes fire er mange innimellom og det er en del ting jeg ikke orker å gjøre fordi det blir for mange barn, det synes jeg er litt trist. Men jeg prøver å dele de opp og finne på ting med de så ofte jeg kan. Nå er minstemann baby enda, så begrenser seg selv en liten stund til.

Men mest av alt synes jeg det går veldig bra:) Tror jeg var like sliten da jeg kun hadde ett barn som jeg er nå. Vi har det ryddig og fint hjemme og jeg føler ikke at det er spesielt kaotisk her. Det er akkurat som om at jeg blir mer og mer ryddig og organisert jo fler barn vi får;)

Det er selvsagt slitsomt innimellom, spesielt siden den ene er baby enda, mye vugging og lite søvn. To skolebarn som skal hjelpes med lekser, fritidsaktiviteter, haugevis med klesvask osv osv...

Men jeg er overrasket over hvor bra det går...heldigvis...

Anonymous poster hash: fa620...04b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er alderen på barna?

Har alle vært rolig og ikke masse ekstra med? Hvordan har de vært om natta?

Synes det er bra gjort å ha så mange barn, så lenge man klarer å se alle. men det krever sitt.

Ikke mye alenetid eller voksentid?

Hadde du gjort det samme igjen?

Evt enda ett barn?

Mange spørsmål, men er jo litt nysgjerrig da vi vurderer å øke flokken..

Anonymous poster hash: fafdd...75b

Skrevet

Hva er alderen på barna?

Har alle vært rolig og ikke masse ekstra med? Hvordan har de vært om natta?

Synes det er bra gjort å ha så mange barn, så lenge man klarer å se alle. men det krever sitt.

Ikke mye alenetid eller voksentid?

Hadde du gjort det samme igjen?

Evt enda ett barn?

Mange spørsmål, men er jo litt nysgjerrig da vi vurderer å øke flokken.. Anonymous poster hash: fafdd...75b

Barna er 8, 6, 3 og 5 mnd. De to største krevde sitt da de var små, babytida har bestått av mye vugging, tidlige morgener og lite søvn. Det var veldig slitsomt da de to største var små, jeg skulle IKKE ha flere barn da:). Men da nest eldste var to år skjedde det noe, alt ble litt lettere, søvnen kom tilbake og jeg ble babysyk igjen. Så nummer tre er den som er mest planlagt:) . Han var og er en rolig og veldig snill unge, ikke engang trassalderen har kommet over han. Så da jeg ble litt overraskende gravid med nummer fire ble jeg egentlig bare glad. Sistemann har en vilje ja, ikke like rolig som nummer tre. Mye vugging, men også mye kos. Nå begynner det å bli lettere, mer søvn og rutiner. Kommer ikke til å savne spedbarnstida, men synes den har gått fint tross alt:).

Blir ikke masse alenetid, men vi er ganske nøye på leggetid, alle barna er i seng innen kl åtte som regel og da har vi noen timer for oss selv på kvelden og det er utrolig deilig! Vi får også tid og ork til både trening, kino o.l. Innimellom også.

Jeg vil ikke ha fler barn nå, er veldig fornøyd og takknemlig med de jeg har. Vi er mange nok nå føler jeg. Tenker av og til på alt vi kunne gjort om vi bare hadde hatt de to største, det hadde jo vært ferie nesten;)... Men ville aldri vært foruten noen av dem og jeg synes det er herlig med en hel flokk i hus. De har stor glede av hverandre, leker masse sammen og er aldri ensomme. Vi voksne trenger sjelden underholde dem. Ja, jeg ville nok gjort det igjen tror jeg.

Vi er heldig som har fått fire friske barn, det gjør jo ting enklere. Men det er dyrt, så anbefaler å ha en grei økonomi:). Vi har også valgt at jeg jobber deltid, max 60%, slik at hverdagen skal gå ihop. Har en mann som jobber mye, så det hadde ikke gått om jeg også skulle jobbet fulltid. Jeg liker å være hjemme, så ikke noe problem for meg. Tenkte å begynne og jobbe mer når ungene blir større. Lykke til med valget om en eventuelt familieforøkning:)

Anonymous poster hash: fa620...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...