Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Dere med babyer på rundt 3 måneder. Hva gjøre dere og babyen hele dagene? Jenta mi er så rastløs, vil helst ikke sitte i fang, babygym funker bare i 10 min så er det kjedelig. Går tur hver dag, men det utgjør jo bare en brøkdel av hele dagen. Masse sutring for tiden, men vi kan jo ikke sitte og snakke sammen hele dagen heller.. Noen tips, eller noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: ab39d...f67
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Sånn var det her også. Jeg la henne på en matte i en "haug" med fargeglade leker, gikk mye tur, og hadde henne litt under babygym eller under en spillende uro over vugga. Anonymous poster hash: 058d4...2ba
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hehe, akkurat sånn jeg gjør også, føler jeg driver med sirkeltrening på babyen..Blir det bedre når babyene blir litt større? Flinkere å leke for seg selv? Anonymous poster hash: ab39d...f67
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Her går vi litt rundt i huset og kikker. Kikker i speilet ut vinduet osv. Han kan ligge en stund under babygymmen og i lekegrinda under en uro. I fanget hvor vi prater litt sammen, og jeg holder en rangle forran han som han prater med. Han kan sitte en stund i vippestolen og se på at jeg tar utav oppvaskemaskinen, og det er go underholdning å se på meg dusje :-) veksler på alt dette, og vips har det gått en time og to og det er tid for å sove igjen... Anonymous poster hash: 087f8...595
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Her "flytter" vi rundt fra rom til rom. Har med en matte som babyen kan ligge på. F.eks. så rydder jeg i klær på vaskrerommet med babyen på gulvet. Jeg dusjer på badet med babyen på gulvet / vippestol. Dette er tredjemann og alle mine babyer har elsket å ligge på badet siden de var nyfødt. Kan ligge i hvertfall en halvtime å bare kikke. Tror det er noe med varmen, lyset og lydene som roer de ned. Jeg sminker meg i gangen med babyen på gulvet. Jeg lager mat / baker på kjøkkenet med baby i vippestol på benken. Putter gulrot i baby-feederen. Denne kan aktivisere en baby leeenge. Så sant de har lært å holde baby-feederen selv da. Og så blir det jo en del sitting på gulvet og "skravle" med babyen. Trikset er å få GJORT ting samtidig som baby underholdes og snakkes med. Da kan du faktisk slappe av når baby endelig sover. Det aller viktigste jeg lærte med førstemann var: dusj når barnet er våkent, IKKE når det sover, da skal det nemlig hviles :-) Anonymous poster hash: fd79a...80e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Blir mye bæring Min er 5 mnd nå, og ikke så veeeldig mye bedre nå, men litt Anonymous poster hash: b29e3...419
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Blir lettere når de blir 5-6 mnd og gir mye mer tilbake i form av mimikk og underholdende motorikk Og som en over her sier, pass på å få unna husarbeidet mens babyen er våken, slik at du også kan slappe av når babyen sover. Hjemmelivet med baby er ganske ensformig, men det gjelder å finne glede i de små øyeblikkene Anonymous poster hash: 32458...f93
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Jeg prøver å ta med meg babyen når jeg skal gjøre husarbeid. Får til å dusje med baby på gulvet på badet, men om jeg skal legge sammen klær, vaske gulv o.l blir det bare skriking! Kanskje jeg har en utålmodig baby;) Anonymous poster hash: ab39d...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå