Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det?

Jeg ammer, men nå har jeg sår og blør på ene brystvorta så er nødt til å begynne med flaske...men skal jeg koke vann og ha stående i kjøleskapet for så å varme opp eller koke på natta? Lettest mulig...

Vet aldri når hun våkner og hvor ofte. Har vel blitt en gang de to siste.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144094256-dere-som-gir-flaske-p%C3%A5-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er snuppa mi så gammel at vi bruker springvann, men før 6mnd kokte jeg opp vann og fylte på flasken slik at den stod klar. Altså skulle hun ha mme på 90ml så fylte jeg 90ml i flaska. Når hun da våknet satte jeg det i microen og varmet til riktig temperatur, tilsatte det ferdigoppmålte pulvret og ristet det opp på vei til soverommet. Tok max 30sek. Etter måltidet gikk jeg tilbake på kjøkkenet skylte flasken i kaldt vann, ristet den så opp i varmt vann med zalo og skylte den grundig før jeg satte den i sterilisatoren. 

Vi har pleid å ha termos med kokt vann og termos med kokt, kaldt vann pluss pulverdispenser og flaske stående klart på kommoden på soverommet:)

Jeg prøvde også dette, men fant ut at det kikk raskere å ha flasken klar på kjøkkenet enn å sitte i halvmørket og sikte inn på ml-streken. 

Hvis jenta mi våkner om natten nå og vil ha melk så slår jeg ikke på lys en gang. (hadde veldig neddimmet lys tidligere) Nå står jeg opp, lager flasken, setter med med snuppa i fanget og gir melken, legger henne tilbake i sengen og vasker flasken. :-)

Vi har pleid å ha termos med kokt vann og termos med kokt, kaldt vann pluss pulverdispenser og flaske stående klart på kommoden på soverommet:)

Jeg prøvde også dette, men fant ut at det kikk raskere å ha flasken klar på kjøkkenet enn å sitte i halvmørket og sikte inn på ml-streken. 

Hvis jenta mi våkner om natten nå og vil ha melk så slår jeg ikke på lys en gang. (hadde veldig neddimmet lys tidligere) Nå står jeg opp, lager flasken, setter med med snuppa i fanget og gir melken, legger henne tilbake i sengen og vasker flasken. :-)

He he, ja, det er ikke bare-bare å fomle med ml-streken når man er passe trøtt og det knapt er lys i rommet. Men det går! Har døra på gløtt uansett, så det går greit:) Men det skal sies at jeg har bommet på flasken og tømt pulver og vann på gulvet i stedet mer enn en gang!:-D

Annonse

Vi har en vannkoker som varmer til 40 grader. Koker opp vann og lar det stå i kokeren slik at det blir avkjølt. Har klare flasker på kjøkkenet og målt opp pulver i bokser.

Har ei venninne som bruker sin vannkoker på samme måte selv om den ikke har temperaturoppvarming. Hun er blitt kjent med hvor mange sekunder det tar å varme vannet og skrur den av selv.

Syntes det er enklere å ordne alt på kjøkkenet, det tar max 1,5 min fra jeg går fra soverommet til jeg er tilbake med varm melk :)

Annonse

Hun er veldig våken når hun får flaska, helt mørkt hos oss(lyset fra trappa kommer lett inn så vi kan se litt) hun sovnet til ene flaska i natt, da gikk det greit å legge henne. Men når hun ikke sovner eller våkner når hun blir lagt ned. Jeg har stått og strøket på ryggen, hun trives med det..men aua ryggen min. Jeg håper virkelig dette går seg til. Men nå er a plutselig ikke interessert i grøt lengre..😦 skal på ahus tirsdag, siden hun er så liten..270gram hadde hun lagt på seg på fem uker da vi var på 6mbd kontroll😳 kan jeg bli bekymret nå spurte jeg, før sommeren fikk jeg beskjed av to leger å se ann over sommeren om hun la på seg, ja det gjorde hun jo...men knapt 100 g i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...