Begemotik Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Vår 6. (4. innsetting) har mislykket. Nå begynner jeg å tenke på at kanskje ivf er ikke en mulighet for oss lenger og vi bare kaster bort tiden. I Januar/Februar skal jeg til laparoskopi for å sjekke om det er mulig å fikse egglederene mine og i så fall gå over på IUI. Har noen erfaring med dette? Det jeg har lest på forskjellige forum osv at ikke mange har lyktes med det. Men det er uansett mer effektivt enn å prøve selv? Eller? IVF legen min sier at eggene mine er ikke 100% og derfor vil ikke embryoer feste seg. Vi har gått over til kortregime for å se om det skal forbedre eggkvaliteten siden eggene vokser på mer "naturlig" måte men 2 forsøk på kortregime uten hell. Da tenker jeg at kanskje IUI skal hjelpe og de stakkars eggene får ikke så mye stress og alt skjer på nesten naturlig måte. Ladies?
Begemotik Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2013 Intrauterine insemination. Inseminasjon med sæd. Det er mange her som har prøvd det tror jeg.
Tante_Esel Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Intrauterine insemination. Inseminasjon med sæd. Det er mange her som har prøvd det tror jeg. å ja Men da er alt i orden med dere begge to da, siden du vurderer det? er jo mye billigere å inseminere også... er du flink å ta store doser med vitaminer da? det kan hjelpe på eggkvaliteten!
Begemotik Skrevet 4. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2013 Hvilke vitaminer da? Og hvor store doser? Jeg har prøvd bidronningsgele denne gangen uten noe stort forskjell. Noe som burde forbedre eggkvaliteten. Jeg tenker at hvis laporaskopi viser at egglederene mine er ikke så håpløse så vurderer vi å ta IUI.
Stjernemagnolia Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Hei Sjekket opp på nettet og fant til svar det er en statistisk rate på 10-15 % som lykkes ved bruk av IUI. For noen par er det en god løsning og mange lykkes med denne metoden. Den forutsetter dog at alt er som det skal være hos kvinnen med hensyn hormoner, egg, eggløsning etc. For en del par er det vanlig å starte opp med IUI forsøk, gjerne 3 forsøk før de går over til IVF. Ser du skriver du har hatt 4 innsett. Det er ikke mange innsett. Sjekket opp på Riksen sin informasjonsbrosjyre og der står det at ca halvparten av kvinnene vil føde et barn etter 3 fullførte forsøk. Med andre ord er det mange, over halvparten av deres pasienter som enten gir opp eller som går videre til det private for å oppnå målet om en baby. Noen må prøve mange ganger før de endelig finner gullegget! Det er håp så lenge kroppen lager egg, husk det. Hvordan din fertilitetslege kan mene dine egg ikke er 100% skjønner jeg ikke helt. Hvordan kan han se dette for det kan ingen andre fertilitetsdoktorer jeg har vært hos se utifra egget? Legene kan ikke engang forutse om det ferdige embryoet vil feste seg eller ikke. Mener legen det har vært noe de kan se på embryoene dine? Det er flott å lese du skal inn til laporaskopi i januar/februar en gang så du kan få svar på hvordan det står til med deg. Alltid godt å få visshet før beslutninger om veien videre for å ta en riktig avgjørelse. Husk nå dette, de fleste lykkes til slutt på en eller annen måte. Noen må over flere hinder enn andre før de lykkes.
tommelommelise Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Hei, Vi brukte åtte år og mengder av forsøk. Jeg har opplevd flere spontanaborter og "missed abortions" langs veien. Men det som til slutt gjorde at vi fikk et barn var inseminasjon. Det er håp:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå