Gå til innhold

Fødsel - Vondeste delen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den aktive delen var verst, samt når de terroriserte meg med å presse på magen etter baby var kommet ut, sying uten bedøvelse og etterrier fra helvete..

Anonymous poster hash: 7a4af...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI...jeg hadde helvetes smerter hvert 2-3min i nesten tre døgn. Riene var værst. ytpressningen husker jeg nesten ikke for da var jeg helt utslitt

Anonymous poster hash: 61d59...6ee
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Med storebror varte fødselen i 7,5 timer, det var kun den siste delen av åpningsfasen som var direkte smertefull, resten gikk fint.. Vel, jeg merket stingene (altså bli sydd) fordi de ikke kunne og heller ikke rakk å bedøve meg, jeg tåler ikke lokalbedøvelse, og jeg måtte bli sydd fort for å stoppe blødninger.. Men det kjentes bare som små napping, jeg var alt for opptatt med å prøve å fokusere på sønnen vår før jeg besvimte..

Med lillesøster varte fødselen i ca 2,5 timer, det var store smerter fra første rien, til det var over, siste 45 minuttene av åpningsfasen var det rier uten stort av stopp mellom, det var smertefullt og slitsomt å ha det slik, men selve fødselen var over på 13 minutter, og så fort jenta var ute, så var jeg smertefri :)

Ja, man bør forberede seg på smerter, for det er ventet, men samtidig, bør man prøve å fokusere på det positive på det, for tenk, for hver rie og for hver presserie, så er du et steg nærmere å få se den lille :)

Skrevet

De 4 timene jeg hadde 10 cm åpning, og rier uten pause.

Men gjør det også gjerne igjen, heller 10 fødsler enn en graviditet. ;)

Så etter min mening er du snart igjennom det verste. ;) Du er heldig, gratulerer! :)

Anonymous poster hash: 62c7c...387

Skrevet

Jeg synes hele fødselen var et rent smertehelvete.

Men om jeg må plukke ut den mest intense smerten så var det når hodet sto i åpningen.

Anonymous poster hash: aac99...65f

Skrevet

Syns det var verst fra 5cm til full åpning, rier uten stopp.. Men det gikk til gjengjeld veldig fort da ;) Syns pressriene var vonde, men ikke fullt så ille, var en lettelse å presse. Søsteren min syns pressriene og pressingen var verst, så det er nok veldig forskjellig.

Vondt vil det nok mest sannsynlig være uansett, prøv å tenk etter hver rie at du klarer EN til, pust masse masse. Du kommer til å føle deg så stolt når du er gjennom det, og du klaret det jo:) Lykke til!!:)

Anonymous poster hash: e9c2c...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...