Gå til innhold

Fødsel - Vondeste delen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i morgen med førstemann og er dødsnervøs! Men gleder meg utrolig!

Har lest blant annet at hvis en fødsel varer ca 10 timer er det kun 1 time med sammenlagt smerte. Stemte dette for dere?

Anonymous poster hash: 374c6...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødsler er forskjellige, noen er lange men andre er korte. Rienene kan også variere både i intensitet og hvor ofte de kommer. Med nr 1 var det ca 3 min mellom hver rie. Med nr 2 fikk jeg så vidt tid til å samle meg etter en rie, før neste var på vei. Noen ganger begynte en rie, før den første hadde avtatt skikkelig. Det var en slitsom og intens fødsel, og jeg tror nok det var mer enn 1 time sammenlagt smerte, selv om fødselen bare varte i 8 timer for å si det slik. Det var mer vondt, enn ikke vondt. 

Anonymous poster hash: 5a7f2...d4a
Skrevet

Haha 1 time med smerte my ass! Begynte i 2 tiden på natten og fra ca klokka 7 gjorde det dritvondt for å si det mildt. Den aktive delen av fødselen(fra 5 cm) begynte ca 9 og varte helt til ungen var ute halv 7 på kvelden. Trodde jeg skulle dø ved et par tidspunkter. Når pressingen kom var jeg bare glad for at det snart var over. Det store aberet er at du kommer igjennom det og det er en fantastisk opplevelse når man får det på avstand:)

Anonymous poster hash: 8e0c0...766
Skrevet

He, he, en time smerte sammenlagt, ja... I think not. Den vondeste delen for min del har vel vært åpningsriene fra rundt 4 cm åpning. Pressriene var piece of cake. Det var mye mindre smertefullt når jeg kunne presse.

Anonymous poster hash: fd4bb...973

Skrevet

Jeg synes riene etter de tok vannet var verst. Nå har jeg ikke opplevd at vannet går av seg selv de gangene jeg har født, har to barn og termin om to dager :) Men første fødselen var grusom fra ca 4 cm til jeg skulle presse, da var det bare en lettelse av at det snart var over :)

Anonymous poster hash: dd99e...2d5
Skrevet

Med første var smertene værst mellom 7-10 cm. Pressriene var ikke vonde, men akkurat når hodet stod i åpningen var meget vondt. Andre fødselen var pressriene værst.

Lykke til med fødsel :-)

Skrevet

Det er nok mer enn én time sammenlagt ja... Synes 8-10 cm, pressefasen og når hodet skal stå i åpningen mellom to rier er de verste fasene. Alt etter starten i grunn... Men har hatt 3 fine fødsler og kunne gjerne gjort det igjen! :)

Anonymous poster hash: ca764...45d

Skrevet

Det var mye mer enn 1 time med ekstrem smerte her også sammenlagt.

Det verste var når babyen var halvveis ute å lå i åpningen.Det var så ekstremt vondt at jeg ikke lengre kjente riene,så måtte få beskjed om når hadde riene å når jeg skulle presse.

Anonymous poster hash: 38377...f4e
Skrevet

Jeg hadde sammenhengende smerte i seks timer, hvor en ri overtok den forrige hele tiden. Fikk aldri pressrier heller, så jeg presset ut ungen med rå makt og ingen hjelp av riene. Det var helt jævlig.

Anonymous poster hash: 3deb9...804

Skrevet

Jaja, som man roper i skogen skal man visst få svar..!

Dere skremmer jo vannet av HI!

Anonymous poster hash: 962b3...7e2

Skrevet

Jeg lå i 46 timer. vil ikke si mer.

Tror nok ikke det du har lest stemmer helt... ikke for gjennomsnittet iallefall.

Din fordel her er at du ikke aner hvilken smerteskala vi snakker om, du vet ikke hva du skal forholde deg til. Dette kommer til å gå SÅ bra! -Og du kommer til å klare deg kjempefint :)

Lykke til!

Skrevet

Kjempevond med rier, men den mest intenst vonde fasen var da hodet var ute og vi ventet på neste rie. Ingen smertelindring.

Anonymous poster hash: 6b682...dbf

Skrevet

Eh, med fare for å få hodet bitt av meg her, siden alle andre over har hatt superille fødsler. Min fødsel var ikke ille i det hele tatt. Var faktisk litt forbauset over hvor fort det gikk (førstegangsfødsel som bare tok noen timer i alt). Og hvor lite vondt. Har hatt verre smerter ved endometriosemenstrasjon, så fødselen var mye mindre vondt faktisk. 

Så hi. Ikke alle har det ille. Og be om smertestillende hvis det er ille.

Hurra for ny bebiis.

Anonymous poster hash: 409fc...55b
Skrevet

Riene under åpningsfasen !!! :( gruer meg sjæl !!!!!!!! :sukk:

Anonymous poster hash: e763f...e94
Skrevet

Hadde en helt normal fødsel som varte i 17 timer. De siste 6 timene var helt forferdelige, men den siste timen når pressriene kom så følte jeg mindre smerter, var en lettelse å presse. Og så var det veldig vondt når hodet og kroppen skulle ut selvsagt, men det varte ikke så lenge. Jeg er gravid igjen selv og gruer meg veldig til fødselen denne gangen. Forbered deg på det verste og håp på det beste ;)

Anonymous poster hash: fafdf...22f
Skrevet

Verste smertene var mellom 4cm og full åpning. Har hatt korte og enkle fødsler alle tre gangene og har sikkert hatt smerter i langt under en time tilsammen..

Men du hi, dette kommer til å gå helt fint, lytt til kroppen, stol på jordmødrene som skal hjelpe deg og vær åpen for smertelindring. Masse lykke til, det er fantastiskt å føde :)

Skrevet

Fra 3-4 cm og utover var det helt jævlig. Trodde jeg skulle dø,  en gjennomsnittlig førstefødsel varer i mellom sju og ni og en halv time. Utdrivingsfasen (med pressrier) varte i mellom en halv og en time. http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Sa-lenge-varer-fodselen/

Lykke til med fødsel, selv om du tror at du skal dø på et punkt er det verdt det:) 

Anonymous poster hash: 9cdb1...748
Skrevet

og forresten, fødselen min varte i 33 timer (førstegangsfødende) 

Anonymous poster hash: 9cdb1...748
Skrevet

Kjære HI! Ikke alle behøver en kjempevond fødsel. Min fødsel hadde sine vonde øyeblikk men gikk veldig bra (uten smertelindring). Det vondeste hos meg var når hode sto midt i og jeg ikke fikk presse (usikker på hvor lang tid med sikkert bare 1-2min), og faktisk sprøyta jeg måtte ta før jeg fikk 2 pyntesting:) Og når du er "ferdig" er det nesten glemt! Det er en grunn til at kvinner føder flere ganger:) MEN jeg grugleder meg veldig likevel, og jeg er bare 9+1 :)

Lykke til! Det er fantastisk!

Skrevet

Jeg syns at det var verst når hodet var på vei ut:p fødselen min varte i 6 timer.

Skrevet

Hos førstemann så gikk det nesten 48 timer fra første rie til ungen var ute. Siste 9 timene var dritvonde. Å presse ut en unge som satt fast var ikke lett. Legen måtte ty til rå kraft og tang for å få ut ungen. (Stjernekikker)

Hos andremann så lå ungen riktig, så de trodde at det sku være en lett fødsel. Men det var ikke barebare.. Hadde rier med 2 min imellom i 8 timer, og ungen snudde seg feil veg så var en stjernekikker. Presset i 2 timer før ungen rikka på seg. Hodet forsvant inn igjen da de endelig trodde det var på vei ut. Til slutt så kom hele ungen ut på samme rie.

Men det ingen hadde fortalt meg var de første timene etter fødselen var like vonde som rier.. Hadde mye etter rier, og sy samtidig var ikke godt..

Men kan trøste deg med en ting HI.. Ei venninne av meg har fått 2 barn, og de har kommer på under 3 timer begge to. Fra start til slutt..

Masse lykke til. Etter fødsel så er alt glemt alikevel. :)

Anonymous poster hash: 79b4d...228

Skrevet

Fra 0 til 5 cm strikket jeg meg igjenom. Fra 5 til 8 cm gjekk jeg og vagga i ca 30 min. 8 til 10 var lyst gassen topp og pressriene kom 2 trøkk og ute. Totalt 4 timer. Har hatt det på alle 5 barna mine. Vil ha fleire men pengane styrer.

Anonymous poster hash: aa31a...a14

Skrevet

hehe ja det aller verste husker jeg nesten som da jeg fikk et pyntesting nedi der, uten en dritt bedøvelse !! husker jeg ropte AU???? for hun sa ikke fra at hun skulle sy før hun bare stakk nål gjennom der nede ! satan

Anonymous poster hash: e763f...e94
Skrevet

Det vondeste var da jeg gikk fra 6 cm til full åpning på 30 min. Presset på 2 min var ingenting i forhold;-)

Skrevet

selv opplevde jeg at verste delen var når hodene kom først :blink:  ouch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...