Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d Det gjelder jo flere idretter, alle former for bilkjøring, dresurridning mf stiller større krav til kunskap enn til fysikk. Det er like fult regnet som idrett. Anonymous poster hash: 78238...40e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d Det gjelder jo flere idretter, alle former for bilkjøring, dresurridning mf stiller større krav til kunskap enn til fysikk. Det er like fult regnet som idrett. Anonymous poster hash: 78238...40e Ja, bilkjøring syns jeg også er på grensen, mens dressurridning vel trenger litt fysikk også, og ligner ihvertfall litt mer på annen sport. Men sjakk er liksom så DEFINITIVT langt utenfor det man kan kalle idrett. Enda mer enn de to andre eksemplene du nevner. HI Anonymous poster hash: 11959...84d
Musemorbr / Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Sjakk er hjernetrim. Trim er idrett. Altså er sjakk en idrett. Nei jeg er enig i at det ikke er det jeg tenker først på når jeg hører idrett/ konkurransesport. Men sånn er det bare. Jeg ligger ikke søvnløs av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d Det gjelder jo flere idretter, alle former for bilkjøring, dresurridning mf stiller større krav til kunskap enn til fysikk. Det er like fult regnet som idrett. Anonymous poster hash: 78238...40e Dressurriding stiller ikke krav til fysikk? Dette vet du åpenbart ingenting om. Anonymous poster hash: eb44a...249
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d Det gjelder jo flere idretter, alle former for bilkjøring, dresurridning mf stiller større krav til kunskap enn til fysikk. Det er like fult regnet som idrett. Anonymous poster hash: 78238...40e Dressurriding stiller ikke krav til fysikk? Dette vet du åpenbart ingenting om. Anonymous poster hash: eb44a...249 Selvfølgelig stiller det noen krav til fysikk, men det gjør sjakk på høyt nivå også. Det er ikke rytterens fyssikk som er hovedfokus for en dresurrytter. Anonymous poster hash: 78238...40e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Sjakk er en idrett men ikke sportsgren Anonymous poster hash: bbd04...62d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Sjakk er en idrett men ikke sportsgren Anonymous poster hash: bbd04...62d OK? Her har du definisjonene på de to rodene: Idrett: fysisk fostring, gymnastikk, kroppskultur sport: idrett Så hvordan forklarer man dette? Anonymous poster hash: 11959...84d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Sjakk er en idrett men ikke sportsgren Anonymous poster hash: bbd04...62d OK? Her har du definisjonene på de to rodene: Idrett: fysisk fostring, gymnastikk, kroppskultur sport: idrett Så hvordan forklarer man dette? Anonymous poster hash: 11959...84d [/ quote] Beklager skulle være at sjakk er ikke idrett men sport. Dette gjelder i norge, da norsk sjakkforbund ikke er innen norsk idrettsforbund. Skal se om jeg får lagt til link. Anonymous poster hash: bbd04...62d
Gjest vinterbrud Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Sjakk er en idrett,på konkurranser sitter de dypt konsentrert i over 5timer pr parti.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d Det gjelder jo flere idretter, alle former for bilkjøring, dresurridning mf stiller større krav til kunskap enn til fysikk. Det er like fult regnet som idrett. Anonymous poster hash: 78238...40e Dressurriding stiller ikke krav til fysikk? Dette vet du åpenbart ingenting om. Anonymous poster hash: eb44a...249 Selvfølgelig stiller det noen krav til fysikk, men det gjør sjakk på høyt nivå også. Det er ikke rytterens fyssikk som er hovedfokus for en dresurrytter. Anonymous poster hash: 78238...40e For en topprytter er egen fysikk like viktig som hestens. Jeg har tilgode å møte en topprytter som ikke er i meget god fysisk form. Anonymous poster hash: eb44a...249
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv si at sjakk er en idrett. Det er det jo ikke?! Det er et BRETTSPILL. Samme hvor krevende det er, så er det hjernen som utfordres, ikke fysikken. Anonymous poster hash: 11959...84d SLUTT å skriv "vitterlig"... please, det fremstår så uintelligent. Akkurat som om du har lært deg et nytt ord . Er for øvrig enig i det andre Anonymous poster hash: 3bfd3...e34
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 åh.. ?? jeg som tok meg en runde TP og med god samvittighet spiste godteri fordi jeg hadde trena i 2 timer!!! =/ Anonymous poster hash: cc89c...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå