Gå til innhold

Hva med barna ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil at min kjæreste skal få omsorgen for mine to barn fra et tidligere forhold hvis noe skulle skje med meg. Noen som vet hvordan man går frem for å organisere dette ?

Anonymous poster hash: 34aab...cb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da må han vel adoptere de. Og det må biologisk far godkjenne, og samtidig fraskrive seg dem.

Hvor er barnas far i denne situasjonen?

Endret av Bananen
Skrevet

Biologisk far vil aldri skrive under på adopsjon. Må man virkelig det ?

Barnefaren vil heller ikke få omsorgen for barna da han er svært psykisk syk. Har nå ikke sett barna på et år, og det er tre år siden de har hatt normalt samvær med han.

Skrevet

Biologisk far vil aldri skrive under på adopsjon. Må man virkelig det ?

Barnefaren vil heller ikke få omsorgen for barna da han er svært psykisk syk. Har nå ikke sett barna på et år, og det er tre år siden de har hatt normalt samvær med han.

Ja detmå han. Blant aannet pga arv. Vet om en som ble adoptert av stefar som 19-åring. Selv da måtte biologisk far skrive under. Var mye styr husker jeg.

Såfremt stefar ikke adopterer skal det ekstremt mye til at han får barna om du faller bort.

Skrevet

Selvfølgelig må biologisk far skrive under på at en annen mann skal bli "far" til barnet.. for at det skal skje, må også han fraskrive seg rett på barna, for at en annen mann skal ha denne retten til å bli far.

Anonymous poster hash: 1e585...f79
Skrevet

Nei, han må slett ikke adoptere de. Har dere delt foreldreansvar? Jeg har foreldreansvaret alene for min datter. Jeg har skrevet viljeserklæring hos advokat. Det skal holde når man har foreldreansvaret alene i hvert fall.

Anonymous poster hash: a6db0...b1a

Skrevet

Nei, han må slett ikke adoptere de. Har dere delt foreldreansvar? Jeg har foreldreansvaret alene for min datter. Jeg har skrevet viljeserklæring hos advokat. Det skal holde når man har foreldreansvaret alene i hvert fall.

Men en viljesærklering er kun dine ønsker. Det betyr ikke st det er sånn det blir. Det er opp til en rett og avgjøre.
Skrevet

Jeg har foreldreansvar alene. Han har ikke samvær. Han kjenner ikke barna lenger. Så han vil uansett ikke få omsorgen.

Skrevet

Jeg er bare redd for at omsorgen vil gå til fars familie. Ikke fordi de ikke er glad i barna, men fordi de vil oppdra barna på en helt annen måte enn jeg selv ville gjort det.

Skrevet

Nei, han må slett ikke adoptere de. Har dere delt foreldreansvar? Jeg har foreldreansvaret alene for min datter. Jeg har skrevet viljeserklæring hos advokat. Det skal holde når man har foreldreansvaret alene i hvert fall. Anonymous poster hash: a6db0...b1a

Hvordan gikk du frem ? Og vet du i hvilken grad dine ønsker er juridisk bindende ?

Skrevet

Men hvor lenge har stefar vært i barnas liv?

Hva med din familie?

Så lenge barna blir elsket og får alt de trenger betyr vel oppdragelse lite i det store og hele?

Skrevet

Her har du litt info om viljesærklering;

Ettersom mange foreldre likevel kan føle behov for å opprette en viljeserklæring om hvem de ønsker skal ha foreldreansvaret for barnet etter sin død, mente departementet i høringsnotatet at det kan være hensiktsmessig å ta en slik regel inn i barneloven. Det ble imidlertid understreket at en slik hjemmel ikke skal gi foreldrene noen selvstendig bestemmelsesrett, men være et moment i vurderingen av hva som vil være til barnet beste. En erklæring opprettet av begge foreldrene i fellesskap vil normalt måtte tillegges større vekt enn i tilfeller hvor foreldrene har forskjellig mening eller motstridende interesser. Departementet foreslo på bakgrunn av dette å lovregulere foreldrenes adgang til å gi uttrykk for hvem som skal ha foreldreansvaret etter deres død.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/otprp/19961997/otprp-nr-56-1996-97-/5/4/4.html?id=301194

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere sier det skal så mye til, det har da skjedd før at stefar har fått omsorgen i stedet for far fordi det er stefar barnet er vant til å bo med og har tilknytning til.

Om han har vært i livet deres lenge og far uansett er uegnet, så bør det gå greit hvis du skriver viljeserklæring.

Anonymous poster hash: 65618...328
Skrevet

Stefar har vært i livene til barna i flere år. Vi venter barn sammen, så dersom noe skjer med meg betyr det jo også adskillelse fra søsken.

Enig i at det er viktigst å føle seg elsket, men far sin familie har annen kultur og streng utøvelse av annen religion. Hvilket vil medføre ganske så store forandringer for barna både her og nå, men også på sikt.

Min mor har medisinske forhold, samt alder som taler imot henne, min bror har rushistorikk som taler imot ham. Min nåværende kjæreste tar del i alt som rører seg i barnas liv.

Takk for informasjon :)

Skrevet

Men en viljesærklering er kun dine ønsker. Det betyr ikke st det er sånn det blir. Det er opp til en rett og avgjøre.

Det er for så vidt riktig, men når far er uskikket (som i mitt og HI) sitt tilfelle, vil ikke far få omsorgen for barna. Da teller mors ønske veldig mye, og stefar vil i så og si alle tilfeller få omsorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...