Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Samboeren jobber turnus og er borte i flere uker av gangen. Vi driver firma sammen som står i mitt navn og jeg er den som har ansvaret for driften hele tiden mens han jobber der når han er hjemme. Selv om det står i mitt navn eier han 2/3 av firmaet, det er bare ordnet sånn av praktiske årsaker. Når han er borte vil han ha oversikten jeg fører over regnskapet og i tillegg har han begynt å spørre etter kontoutskrift for hver mnd tilsendt på mail når han ikke er hjemme. Jeg føler han kunne like gjerne kunne sagt at han stoler ikke på meg! Jeg har aldri, jeg gjentar aldri, gjort noe som helst som skulle tilsi at han ikke kan stole på meg. Selvfølgelig er det mye hans penger som står der også i tillegg til mine, det er jeg som betaler regninger osv som går på firmaet. Jeg synes det burde holde at han logger seg inn på nettbanken(min nettbank) når han kommer hjem og ser hva som har gått ut og inn...det som går ut vet han allerede siden jeg sendte oversikten jeg fører selv. Han spør neste daglig om noe, har det kommet regning på ditt og datt, har jeg husket å levere regnsakp denne mnd, har det kommet penger fra den og den..osv. En annen ting, vi har 3 kameraer som dekker det meste av eiendommen(ute). Jeg er ikke så glad i disse og synes det er ubehagelig når jeg er hjemme. Føler ikke at han overvåker meg på den måten, men kjenner vel noen ganger at han passer på hva jeg driver på med. For eksempel: du burde sette bilen i garasjen nå, siden det er så kaldt, det er ikke så lurt å ha bilhengeren stående uke nå når det kan bli snø..ja, hvordan sto det til med venninna di?, mye besøk i dag? , skal du ikke rydde bort utelekene snart?...osv En kveld jeg var på kontoret å lette etter noe i skrivepulten hans( jada, trengte skilleark og lette gjennom hele huset..) så fikk jeg melding noen timer senere; "leter du etter noe?" Da har han sett gjennskinnet i vinduet på det mørke rommet at jeg leta etter noe.. Jeg ble dritsur og sa det er uholdbart å ha alle kamerer på når jeg selv er hjemme. Han skjønner ikke problemet og mente jeg viste jo om at han hadde kamera på huset sitt før vi flyttet sammen.(han hadde det mens han bodde alene) Han har ikke brukt peneger på kamera for å ikke bruke dem osv.. Jeg foreslo å deaktivere dem når jeg her hjemme og sette dem på på natt og når jeg er borte men han synes ikke noe om denne ideen... Må bare legge til at han er ikke den sjalu typen, heller det at han vil ha kontroll over hvem som er på eiendommen hans og hva som blir gjort der.. Hva synes dere?? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 3aade...83a
Elsker livet Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Har du nevnt dette før? Jeg hadde slitt med de kameraene om de faktisk fikk med seg hva jeg gjorde i huset, et kompromiss må vel gå an?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Helt alvorlig, så hadde jeg ikke giddet å leve med en sånn fyr. Kameraene tar kaken altså!! Anonymous poster hash: b8c29...f24
monson Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Herregud! han sitter å spionerer på deg! Sånn går det jo ikke ann go oppføre seg!.. Om han er kontrollfreak? Eehh.. Jah! Føler du at det er ditt hjem også ? Jeg hadde neppe følt meg velkommen.. Eller satt pris på. Han trenger hjelp assa..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jeg leste dette for mannen min og fikk følgende kommentar: gaffatape! Jeg hadde ikke likt det i det hele tatt. Det er jo tydelig at han driver og følger med på hva du gjør, og det kaller jeg faktisk for overvåking! Anonymous poster hash: 00f23...602
Ileus Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Hadde konsekvent slått av kameraene om dagen når jeg var hjemme. I tillegg hadde jeg bombardert han med mail om kjøp av binders, hvilken farge du skal ha på tegnestiftene, vaskemidler, hvilken klut som bør brukes på tastaturet til PCen +++++ Me så blir jeg også fly forbannet når noen prøver å kontrolere meg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Jeg kjenner jeg får kvelningsfornemmelse av bare å lese dette.
Gilette Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Helledussen heller, hadde aldri funnet meg i det du gjør. Greit nok å ha overvåkningskameraer som kan følge med når ingen er hjemme men når du er der må det jo være som å leve i Big Brother huset hver gang du er hjemme/på eiendommen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Har du nevnt dette før? Jeg hadde slitt med de kameraene om de faktisk fikk med seg hva jeg gjorde i huset, et kompromiss må vel gå an? Ja, jeg har nevnt dette før.. Klarte å unngå å bry meg en stund men så dukker det opp flere ting på kort tid som gjør at jeg blir minnet om det. Kameraene er vendt utover men står mot vindauet på innsiden, får derfor bare med seg det som skjer inne på det rommet når det er mørkt ute, blir reflektert fra vinduet om du skjønner. Bruker ikke det rommet hver dag men synes det ubehagelig når jeg først skal innpå der. Anonymous poster hash: 3aade...83a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Hadde konsekvent slått av kameraene om dagen når jeg var hjemme. I tillegg hadde jeg bombardert han med mail om kjøp av binders, hvilken farge du skal ha på tegnestiftene, vaskemidler, hvilken klut som bør brukes på tastaturet til PCen +++++ Me så blir jeg også fly forbannet når noen prøver å kontrolere meg. Kanskje jeg burde begynne å spørre om alt ja, da hadde han sikkert blitt glad! Skulle gjærne gjort det men kjenner ikke jeg orker å bruke energi på det. Hva mener dere om kontoutskriften da? Skjønner ikke hvorfor han kan vente noen uker med å se den jeg da, har ikke svart på meldingen hans om å sende den.. Anonymous poster hash: 3aade...83a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Gi han inn denne mnd.. Send han e-post og sms hele dagen, du kjøper inn penner for firmaet, hvilke penn merke skal til? sort eller blå? Hvilke butikk? (så klart på 4 forskjellige meldinger/e-poster. Send e-post om betaling og innskudd så fort det er ordnet med, og husk å sende den 5 ganger, du må jo sikre deg at han ser det! Skriv gjerne ut papirer med oversikt og send i brev, ved siden av å sende på e-post, for hvem kan stole på internett egentlig? Gode gamle posten er bedre Nei, helt seriøst, den mannen der hadde jeg kvalt sønder og sammen til slutt! Virker ikke bare som kontrollfreak, men en form for psykopat, siden han må ha så stålkontroll! Enten får han roe seg, eller så får dere snakke om at du eventuelt kjøper han ut av firmaet eller finner en ny medarbeider som kan kjøpe han ut. Anonymous poster hash: 737c0...200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå