Gå til innhold

Dere med anglsound/doppler trenger råd/hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Får å begynne med det har jeg nettopp oppdaget at jeg er gravid. Trodde ikke det gikk an for var sååå dårlig de 3 andre gangene. Har ikke vært hos lege enda men fikk låne en angelsound av en venninne og hørte tydelig slag der så må hvis kommet lengre enn jeg trodde. Var egentlig ferdig med barn, men men. Men hovedspørsmålet er. Når jeg bruket angelsoundeb så kommer det opp antall slag. Men det viste alt mellom 135-150 på samme tid, blinket liksom mellom to forskjellige slag og synes å kunne høre noe dobbeltslag. Er det noen som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg hørte en fast rytme hele tiden selv om den hoppet mellom forskjellig antall slag

Skrevet

Leste et sted at man ikke birte bruke doppler hjemme, fordi babyen blir stressa. Var en jordmor som hadde skrevet det. Derfor har jeg aldri brukt det selv, kun hos jordmor.

Ville nok heller tatt meg en tur til legen/jordmor, så slipper du også å bli mer forvirra:)

Anonymous poster hash: 5b0e2...00f

Skrevet

Enig med anonym over, sjekk med lege/jordmor så kan du stole på svaret:)

Anonymous poster hash: df3af...6f9

Skrevet

Kanskje det er tvillinger : )

Ikke opplevd det med min doppler. Altså rytmen varierer hvis jeg lytter 15 sek F.eks men den hopper ikke rett fra 135 til 150 lissom !

Lykke til !!

Skrevet

Hvor tidlig kan man bruke doppler?

Skrevet

Ja det er det som er så merkelig. Når jeg hører hjertelyden så høres den helt jevn ut men så føler jeg innimellom at jeg hører dobbeltslag og så kan den vise 134 og litt etterpå så viser den 150 selv om "hovedrytmen" høres helt gjevn ut. Men det et på samme plass på mage så lurer på om det kan være en annen som skjuler seg bak. Vet ikke hvor tidlig en kan bruke doppler for aner ikke hvor langt på vei jeg er. Vil tippe jeg er rund 14 uker. +-

Skrevet

Min jordmor sa også at det ikke er bra for barnet å bruke doppler. Man skal holde slik type stråling til det minimumet under graviditeten. En ting er å dra til jordmor for å sjekke fosteret, en annen ting er å bruke den aktivt hjemme flere ganger i uka. Har ikke noe doppler selv, og tenker, om min mor gikk igjennom 3 graviditeter uten engang kunne dra til UL (da det ikke var vanlig i det hele tatt på den tiden), så burde jeg klare meg med vanlig moderne oppfølging også.

Anonymous poster hash: d3c48...f9d
Skrevet

Jeg hadde to forskjellige hjertelyder, hadde tvillinger, men den ene er borte nå. Nå på han som er igjen kan den variere sånn som du sier. Men når det var to, bytta dem ikke om hverandre som du forklarer...

Anonymous poster hash: 0c28e...a3e

Skrevet

Nei, forstår godt dette med å ikke bruke doppler. Grunnen var at jeg ante ikke jeg var gravid før nå og lånte en venninne sin sånn jeg kunne noenlunde tenke meg om jeg var mer en 12 uker, og brukte den bare den dagen 😃Har 3 barn fra før og har aldri brukt det før, og denne var ikke planlagt i det hele pga forkalkninger i bekken. Men det skal nok gå dette også 😃 må bare venne meg til tanken 😀

Skrevet

Vist det hadde vært så skadelig med doppler som mange her mener, er det rart det går ann og få kjøpt det.

Skrevet

Du som hadde 2, var hjertelyden til begge på samme plass eller var det stor"avstand" mellom der de lå i magen?

Skrevet

Leste et sted at man ikke birte bruke doppler hjemme, fordi babyen blir stressa. Var en jordmor som hadde skrevet det. Derfor har jeg aldri brukt det selv, kun hos jordmor.

Ville nok heller tatt meg en tur til legen/jordmor, så slipper du også å bli mer forvirra:)Anonymous poster hash: 5b0e2...00f

Grunnen til at jordmødre sier dette er at MOR kan bli stressa, ikke babyen. Dette er tilsvarende apparat som jordmødrene bruker og det er ikke påvist noen skadelig effekt på fosteret ved bruk. Noen jordmødre synes det er helt ok at man bruker doppler hjemme, mens noen andre ikke liker at man " tar fra de jobben"

Anonymous poster hash: d669e...7e2

Skrevet

Vist det hadde vært så skadelig med doppler som mange her mener, er det rart det går ann og få kjøpt det. Anonymous poster hash: 0c28e...a3e

Henger meg på den! Tror neppe at FDA (US food and drug administration) godkjenner slike produkter dersom det er skadelig. Ville nok iallefall kjøpt meg doppler som var CE og FDA godkjent, da skal det være trygt.

Når det gjelder spørsmålet til HI om lydene du hører vil jeg tro det er lyden av navlestrengen/morkaken. Det var iallefall en sånn dobbeltlyd da jeg gikk gravid sist.

Skrevet

Ville nok heller tatt meg en tur til legen/jordmor, så slipper du også å bli mer forvirra:)Anonymous poster hash: 5b0e2...00f

Grunnen til at jordmødre sier dette er at MOR kan bli stressa, ikke babyen. Dette er tilsvarende apparat som jordmødrene bruker og det er ikke påvist noen skadelig effekt på fosteret ved bruk. Noen jordmødre synes det er helt ok at man bruker doppler hjemme, mens noen andre ikke liker at man " tar fra de jobben"Anonymous poster hash: d669e...7e2

Er jo opp til hver enkelt, men jordmoren hadde skrevet at BARNET kunne bli stressa. Er sikkert ikke skadelig, men jeg føler ikke at jeg trenger å utsette barnet mitt for det i tilfelle det er noe i det:) Dømmer ikke folk som bruker det, ville bare fortelle hva jeg hadde lest sånn at folk vet om det:)

Skrevet

Vist det hadde vært så skadelig med doppler som mange her mener, er det rart det går ann og få kjøpt det. Anonymous poster hash: 0c28e...a3e

Er da mange ting som er skadelig å få kjøpt! Så den ville jeg ikke stolt på.

Skrevet

Er da mange ting som er skadelig å få kjøpt! Så den ville jeg ikke stolt på.Anonymous poster hash: 5b0e2...00f

Ville tro et firma som selger apparater som skader fosteret i USA hadde vært konk for lengst med alle saksøkinger som ville ha kommet... Derfor bør produkter som er FDA godkjent være på den trygge siden.
Skrevet

Du som hadde 2, var hjertelyden til begge på samme plass eller var det stor"avstand" mellom der de lå i magen?

Dem var ikke inntil hverandre. Og du måtte flytte litt på den

Skrevet

Er da mange ting som er skadelig å få kjøpt! Så den ville jeg ikke stolt på.Anonymous poster hash: 5b0e2...00f

Har snakka ned to jm og legen, ingen av dem sier det er skadelig... Men kunne være stressende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...