Gå til innhold

Noen som har tatt sånn kikhullsopperasjon? (barnløshet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert skrevet det feil, men håper dere skjønner hva jeg mener :P

Har gått gjennom div tester, å nå står dette for tur.... gruer meg og aner ikke hvordan det foregår. Noen som kan fortelle litt? Hva skjedde, og gjorde det mye vondt etterpå?  :mellow:

Anonymous poster hash: 25173...03a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt samme inngrep to ganger, men ikke som del av utredning for barnløshet (den utredningen ble gjort senere).

Helt uproblematisk, liten operasjon. Dro hjem samme dag ene gangen, dagen etter andre gang. Litt luftsmerter i skuldrene og litt øm og støl i magen, greit fikset med smertestillende. Arrene er bittesmå, må lete for å finne dem.

Anonymous poster hash: f37cc...13a
Skrevet

jeg tok det i forbindelse med ufrivilligbarnløshet.

Har pcos og det viste seg at den ene egglederen også var tett.

De drillet 12 hull i hver eggstokk og etter det var problemet løst og eggløsning og mensen kommer helt regelmessig hver mnd.

2 barn med 2 års mellomrom har jeg også fått.

Opperasjonen gikk fint. våknet opp, og måtte spise, drikke og tisse så fikk jeg reise hjem igjen etter et par timer. Litt groggy etter narkosen.

Fikk 3 snitt på magen. et i navelen som ikke syns og et på hver side av magen på ca 1 cm. disse kan man se.

Fikk smertestillende med hjem. Hadde en del luftsmerter i skuldrene og bryatet som var ubehagelig i 4-5 dager etter operasjonen.

men alt i alt så er det ikke noe du behøver å grue deg til. :)

Lykketil!

Skrevet

Jeg har også gjort det i forbindelse med utredning for barnløshet. Grua meg uten grunn :-) Det gikk kjempefint!! Måtte bare tisse før jeg dro hjem. Var kun litt stramt i stingene de første dagene etter.

Jeg sov leeenge etter narkosen var ute av kroppen. Ble ikke mye søvn nettene før inngrepet.

Skrevet

Jeg har en annen historie. Ble operert for endometriose med kikkhull. De drev på i 4 timer. Klarte ikke å gå på 9 dager etterpå og var styggdårlig når jeg våkna fra narkosen. Det kommer mye an på hvordan hver enkelt reagerer. Det går nok bra, det gjorde det jo her og til tross for recovery som var brutal. Gravid ble jeg og :)

Anonymous poster hash: a3570...abf

Skrevet

Dere som har gjort dette i forbindelse med barnløshet, ble dere sykemeldt? Fortalte dere det på jobb eller holdt dere det "privat"?

Jeg må mest sannsynlig gjennom denne operasjonen selv og har en veldig nysgjerrig sjef. Ønsker ikke å snakke om det med henne.

Anonymous poster hash: 76ba0...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...