Gå til innhold

Gravidbilbelte - når begynne med det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg brukte det sist og da tror jeg at jeg startet rundt uke 12-14, når livmoren begynte å komme opp over kanten. Denne gangen har jeg ikke tenkt å kjøpe gravidbelte da jeg har hørt at ny forskning viser at det ikke har noen hensikt. Men jeg husker jeg var mye plaget av kynnere og stram mage og ikke klarte å ha noe som trykket mot magen etterhvert, og da var det mer behagelig med gravidbeltet, så hvis det blir ubehagelig med vanlig belte kan det hende jeg kjøper. Vi får se. Hvis du skal ha det bør du nok begynne rundt den tiden du kjenner livmoren over skambenet, før det ligger den jo godt beskyttet uansett.

Det har ingen hensikt, annen enn komfort, så jeg har ikke brukt det i dette svangerskapet.. 

Man skal heller være nøye med at beltet ligger godt oppå hoftekammene og stramme det godt til. 

Anonymous poster hash: 0c523...127

Annonse

Aldri brukt, kommer heller aldri til å bruke :) I følge NAF og tester som er gjort, har dette beltet ingen hensikt, annet en komfort. Dyrt er det å. Har ikke hatt noen problemer med å bruke vanlig belte i noen tidligere svangerskap, syns det er like komfortabelt ;)

vi har kjøpt, og på pakken står det at det anbefales fra mnd 2. jeg har bare hatt nedre del av belte over øvre del av magen så langt, men nå har det begynt å bare skli ned, så da må jeg over på gravidbelte. er 8+0 i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...