Gå til innhold

Hvordan løser vi dette med nav????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder foreldrepermisjon og et regelverk som er helt håpløst. Så se gjerne om du kan hjelpe oss.

Jeg studerer 50% og jobber 28%. Han jobber 100%. Han skal overta 7 uker av fellesdelen, så jeg kan fortsette å studere og samtidig holder jeg på å søke en større stilling. MEN.......han får ikke ta fellesdelen med mindre jeg enten jobber 75% eller studerer og jobber tilsammen 100%. Det betyr at jeg ikke kan fortsette studiene og ikke kan søke større stilling.

Jeg kan heller ikke utsette fellesdelen, for det er samme krav til aktivitet her. Siden vi begge jobber turnus, så kan jeg klare å jobbe 28% og utsette perioden, men det får jeg altså ikke lov til. Så dermed må jeg si til arbeidsgiver at jeg kan jobbe under fedrekvoten, men så må jeg tilbake i permisjon. Og det er helt håpløst å gradere uttak på min jobb, da jeg jobber natt og helg og har ansvarsvakter.

Har du noen råd til hvordan vi skal løse dette? Vi trenger at jeg kommer meg ut i høyere stilling snarest, da jeg er den som har best betalt årslønn. Men det er ikke sikkert at det skjer. Og jeg trenger å fullføre studiet.

Anonymous poster hash: d8526...09e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor du ikke kan søke om høyere stilling. Det er vel det du må?

Anonymous poster hash: 8f7cd...aa5
Skrevet

Jo.....jeg mente å si at jeg har søkt høyere stilling. Men får det nok ikke. Dersom jeg er i permisjon, er det nesten umulig å få høyere stilling. Og skal han ha fellesdelen og få dette godkjent innen han starter permisjonen, har jeg bare en viss tid på meg til å få høyere stilling.....

Vet dette høres rotete ut. Det har vært like rotete forklart for meg av nav....

Anonymous poster hash: d8526...09e
Skrevet