Gå til innhold

Hvordan løser vi dette med nav????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder foreldrepermisjon og et regelverk som er helt håpløst. Så se gjerne om du kan hjelpe oss.

Jeg studerer 50% og jobber 28%. Han jobber 100%. Han skal overta 7 uker av fellesdelen, så jeg kan fortsette å studere og samtidig holder jeg på å søke en større stilling. MEN.......han får ikke ta fellesdelen med mindre jeg enten jobber 75% eller studerer og jobber tilsammen 100%. Det betyr at jeg ikke kan fortsette studiene og ikke kan søke større stilling.

Jeg kan heller ikke utsette fellesdelen, for det er samme krav til aktivitet her. Siden vi begge jobber turnus, så kan jeg klare å jobbe 28% og utsette perioden, men det får jeg altså ikke lov til. Så dermed må jeg si til arbeidsgiver at jeg kan jobbe under fedrekvoten, men så må jeg tilbake i permisjon. Og det er helt håpløst å gradere uttak på min jobb, da jeg jobber natt og helg og har ansvarsvakter.

Har du noen råd til hvordan vi skal løse dette? Vi trenger at jeg kommer meg ut i høyere stilling snarest, da jeg er den som har best betalt årslønn. Men det er ikke sikkert at det skjer. Og jeg trenger å fullføre studiet.

Anonymous poster hash: d8526...09e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor du ikke kan søke om høyere stilling. Det er vel det du må?

Anonymous poster hash: 8f7cd...aa5
Skrevet

Jo.....jeg mente å si at jeg har søkt høyere stilling. Men får det nok ikke. Dersom jeg er i permisjon, er det nesten umulig å få høyere stilling. Og skal han ha fellesdelen og få dette godkjent innen han starter permisjonen, har jeg bare en viss tid på meg til å få høyere stilling.....

Vet dette høres rotete ut. Det har vært like rotete forklart for meg av nav....

Anonymous poster hash: d8526...09e
Skrevet

Enten må du jobbe eller studere mer eller så må far droppe de ukene. Hvis du trenger litt mer tid på å få større stilling kan mannen ta pappapermen først og så av fellesdelen etterpå. Da får du bedre tid på å skaffe ny jobb.

Anonymous poster hash: e2b0e...65e
Skrevet

Ok, det er dessverre ikke så mange muligheter her... Om du ikke får høyere stilling kan du jo alternativ ta noen ekstra fag på skolen, slik at du er student mer enn 50%. Man må dessverre kvalifisere og studenter henger noe etter ifht rettigheter :/

Anonymous poster hash: 8f7cd...aa5
Skrevet

Her er det jo ikke så mange alternativer, enten øker du studiebelastning sånn at det tilsammen utgjør 100% (med jobbingen), eller så må du studere på heltid eller øke jobbinga sånn at du jobber 75% stilling....  Noen andre muligheter finnes ikke for at far skal få av fellsperiode så lenge du ellers er frisk og rask. Klarer du ikke å oppfylle kravene som settes i lovverket må du ta ut felles ukene enten fullt eller gradert. (husk at gradering skjer mot en full stilling så om du jobber 28% kan du få 72% foreldrepenger samtidig).. Du kan jo også gjøre som en anne foreslår å la pappaen ta fedrekvoten først så får du litt tid på deg å ordne deg er jobb eller studier til fellesperioden starter igjen... 

Anonymous poster hash: 8bf90...f5e
Skrevet

Veit ikkje om eg forstår heilt. Men e da ikkje godt nok at du jobbe 50% (me ekstravakter) ? I tillegg te skulen meine eg. Elle må du ha kontrakt på desse minimum 50%ane??

Anonymous poster hash: 3f5f8...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...