Gå til innhold

Bivirkninger som tar knekken på meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Menopur og Orgalutran i 12 dager,økte dosen på frwdag og har etter det kastet opp i ett sett,klarer ikke å få i meg verken mat eller drikke. For ikke å glemme hodepinen..jeg har migrene fra før av,men dette tar kaken. Skal det virkelig være så ille?! Skal på ny UL i dag,men hvis ikke det blir uttak nå,så tror jeg ikke at jeg klarer å fortsette:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars deg, det er ikke normalt at det skal være så ille nei.

Skrevet

Hei kjære deg

Uff, det hørtes ikke bra ut å være så dårlig. Hvordan går det med deg i dag? Er det like ille?

Noen personer får mange bivirkninger av medisinene andre igjen får ingen så her er det individuelle forskjeller. Det er ikke vanlig å bli så dårlig at enn kaster opp og har så vondt i hodet. Har du vært hos en lege og hørt om det er noe du kan gjøre annerledes? F. eks om du kan ta Menopur to ganger om dagen istedenfor en?

Synes ikke du skal gi opp selv om du er veldig dårlig når du er så nærme målet om uttak! Hold ut du er der snart.

Min erfaring med Menopur etter å ha brukt den til seks stimuleringsforsøk er ikke de samme til sammenligning. Jeg har vært skikkelig dårlig en av de seks gangene med Menopur. Det var som å være sjøsyk. Var kvalm og kunne ikke bevege meg mye for da gynget alt rundt meg kjentes det ut som. Har i tillegg migrene som deg til vanlig men det har bare vært enkelt episoder hvor migrenen har slått inn og da har det gått over etter en dag eller en halv dag. Har brukt paracet under forsøk eller albyl/dispril for å unngå litt av migrenen.

Bamseklemmer og masse sympati herifra

Skrevet

Takk for svar:-) jeg er fortsatt like dårlig,og fikk beskjed på UL i går at jeg må gå to dager til,dvs siste menopur i dag,så blir det egguthenting på fredag. På bursdagen min av alle dager,hehe. Men det skal bli godt å bli ferdig,kjenner at kroppen har fått nok. Fått i meg minimalt med mat og drikke på fire dager. Håper det er verdt det!

Skrevet

Så flott du er med ennå. En dose til i dag så er stimuleringsfasen over. Tenk så deilig det blir. I morgen kommer en ny og bedre dag uten Menopurhelvete! Har aldri lest om noen som blir dårlige av Ovitrellen du skal ta i morgen. Dette klarer du helt fint. Dagen før egguttak er alltid himmelsk for da er det endelig medisinfri dag, endelig er kroppen din igjen!

Får håpe du blir bedre snart så du kan få i deg mat og drikke.

Dette blir spennende bursdag for deg på fredag med uttak og greier. Hold oss orientert om hvordan det går med deg fremover.

Skrevet

Det ble en spennende bursdag ja:-) Hadde uttak i dag og fikk ut 14egg. Er visst en smule overstimulert som kan være skyld i den dårlige formen min,men nå som de er tatt ut så føler jeg meg myye bedre!sikkert psykisk,hehe;-) Bli spennende med telefonen i morgen,håper det bli noe av de:-)

Skrevet

Gratulerer med dagen som var og overstått uttak. Tenke seg til det var 14 eggfollikler klinikken tok ut. Det var mange follikler på en gang! Stakkars deg som var blitt stimulert så mye. Godt det er overstått og du nå føler deg bedre.

Hvordan gikk det videre? Ble det innsett, og/eller embryoer på frys?

Skrevet

Av de 14 eggene som ble tatt ut,ble 9 befruktet..resten var umodne visstnok. Jeg fikk store forhåpninger til egg på frys,men sånn gikk det ikke. Kun 1 egg hadde delt seg slik det skulle,de andre 8 eggene hadde oppført seg merkelig i følge legen,delt seg i fire,så gått tilbake til tre og to,de de måtte kastes. Men nå fikk jeg altså satt inn et perfekt 8-delt egg på mandag som var:-) Håper det fester seg! Disse dagene går ufattelig tregt,hehe. Jeg er fortsatt ganske dårlig og føler meg helt stinn,så jeg klarer ikke å gjøre så mye. Har vært sykemeldt,men skal forsøke meg på jobb igjen på mandag..tror det kan hjelpe på humøret og psyken ihvertfall:-)

Skrevet

Gratulerer med innsettet av ett perfekt embryo! Trenger ikke mer enn ett gullegg for å lykkes. Dette blir spennende og lange dager fremover. Rugedager er veeeeldig lange....særlig om du er hjemme hele dagen men for en gave det kan ligge på slutten da. Tenk nå har de satt inn et allerede levedyktig embryo som om det er konstruert for det kan ende opp som en baby!

Stinn i magen etterpå høres kjent ut. Har vært overstimulert kraftig en gang og det var ikke godt for å si det sånn. Klarer ikke å gjøre noen ting for kroppen føles som en stor, vond stiv stokk. Godt du er sykemeldt så du kan ta det rolig noen dager. For noen kan det hjelpe på psyken å være på jobb istedenfor å gå rundt og gruble. Andre igjen har det bedre med en roligere hverdag. Se det ann hva du orker og ikke spill superhelt om du ikke er i god form.

Så glad du kom til innsettet etter alt du har vært igjennom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...