Baremeg Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Here we go again:( Har to svangerskap bak meg som resulterte i igangsetting pga. høyt blodtrykk. Gravid for tredje gang. Er nå i uke 26 og blodtrykket har steget til 145/90. Fin urin, men det hadde jeg de andre gangene også. Hjelper ikke at jeg gruer meg til å måle nå, for jeg er livredd for å bli lagt inn på sykehus og ikke få være hjemme med mine jenter og den lille i magen er fortsatt liten til å komme ut. Noen med oppmuntrende ord, eller kanskje noen kjerringråd som hjelper mot høyt blodtrykk;)
skjotta Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Unngå alt av salt og lakris. Legg inn noen gode pauser i dagen der du har det helt stille og gjerne mørkt slik at du slapper helt av. Mosjon er bra for blodtrykket så gå det du klarer. Jeg har også hatt høyt blodtrykk begge svangerskapene men har heldigvis sluppet innleggelse. Har hatt sykemelding mot slutten av første og nesten hele det andre svangerskapet (nr 2 var høyrisiko pga blødninger fra morkaken)
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Her har jeg også høyt blodtrykk, men ikke spor av eggehvite i urin..skal på ny kontroll i morgen for å sjekke..ble du satt i gang ene og alene på grunn av blodtrykk? Og i hvilke uke. Sånn jeg forstod det måtte det være protein i urin for å mistenke svangerskapsforgiftning. .? Eller? Blodtrykket mitt har lagt på 130/80 og er nå oppe i 140/90
Baremeg Skrevet 4. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2013 Godt å høre at det er flere i samme situasjon (misforstå ikke, håper alt går bra med deg babypåvei87:) Forresten hvilken uke er du i? Jeg har i forrige svangerskap også hatt kun blodtrykk, ikke proteiner, men til slutt ble det så høyt at de måtte sette i gang fødselen. Skal selv måle ofte nå, men det som er med meg er at jeg klarer ikke å slappe av når jeg måler så da blir det også forhøyet pga dette. Lykke til til deg...Håper det går ned igjen for oss begge:)
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Går helt fint,noen må jo ha det samme så det går an å rådføre seg :-) er 33+0 i dag..og baby er estimert til å vøre ca 2 kg nå.. men hun kan godt få ligge å heve litt til :-) håper det går ned for oss begge. Og forstår godt at du ikke klarer å slappe av når det blir målt.. det klarer ikke jeg heller. Gikk alt bra når du ble satt i gang for tidlig?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Kjerringråd funker vel sjelden, men jeg fikk blodtrykksmedisiner hjemme og slapp innleggelse i forrige svangerskap. Da hadde jeg 150/100 i uke 22. Det roet seg et stykke ute i tredje trimester, og trykket var 130/90 umedisinert da barnet ble født. Anonymous poster hash: f2ca7...8a0
Baremeg Skrevet 4. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2013 Jeg ble satt i gang i uke 38 og alt gikk bra. Fødselen gikk fort. Fikk epidural helt fra starten og det hjalp veldig:) Fikk selv medisin fra uke 36, men synes ikke den hjalp så veldig mye. Målet nå er å komme meg til uke 30, for så deretter ta en uke om gangen. Måler nå trykket flere ganger i uka, kunsten blir å slappe av slik at målingen blir mest mulig riktig. Med to hjemme så er frykten å bli lagt inn på sykehus og være der uten mine prinsesser og den hverdagen som vi alle er vant til:)
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Ja er spent på hva som skjer framover om ikke blodtrykk går ned etterhvert.. prøver så godt jeg kan å slappe av, men har jo fortsatt en del å gjøre før hun kommer. Og når jeg er aleine med hund når mannen er på sjøen så behøver jo hun sitt også..puh..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå