Småen100 Skrevet 18. desember 2013 #201 Skrevet 18. desember 2013 Nå har jeg vært på klinikken og sjekket litt og jeg er litt overstimulert med store eggstokker og en del væske i buken. Når jeg nå har fått en forkjølelse så blir kroppen helt slått ut. Har derfor blitt sykmeldt ut uken og beskjed om å ta det med ro. Da får jeg slappet av lenge for på fredag er det juleferie (Skal jobbe litt i romjulen da) Jeg føler meg heldigvis mye bedre i dag og feberen har gitt seg. Så er en kraftig forkjøelse og øm og stor mage. Jeg bare håper det lille egget har klart seg. Det er vel nedgravings-tid for det nå Hihi Håper det går!! OurDeepestWish - huff så kjipt at du har følt deg sånn. Jeg var også sånn på kvelden den dagen uttaket hadde vært og dagen etter. Jeg har generelt lett for å besvime da og første dagen besvimte jeg nesten de to gangene jeg var oppe av sengen for å tisse. Klarte å kaste meg ned på gulvet i tide. Ellers lå jeg heeelt i ro for det var så vondt. Det ble gradvis bedre. På dag 3 var det akkurat som om det hadde gått over til en slags mageknip i hele magen. Deretter har det bare vært ømt og jeg har følt meg oppblåst. Håper du føler deg bedre nå! Gratulerer med befruktet egg! Det må være gullegget! Når blir det innsett? Kaksy - Kjipt at du og har blitt forkjølet! Ta paracett om du får feber så temperaturen holder seg nede. Det fikk jeg beskjed om. Jeg tror det må være noe med alt kroppen har vært gjennom som gjør at den ikke klarer å stå imot sånne ting akkurat nå. Jeg har i hvert fall aldri i mitt liv blitt så dårlig av et usselt forkjølelsesvirus som det jeg var i går. Herregud - det var fælt. Håper det går bedre med deg Og som Tante Esel sier - kanskje kroppen er opptatt med å bekjempe virus da ja så egget får være i fred! Hihi Optimist - Ja det er så spennende alt det her. Jeg vil og helst bare snakke om egget hele tiden! Jeg var utrolig ukonsentrert på jobb i tiden før uttak. Denne måneden her har jeg helt elendig produksjon på jobb.. Jeg fikk jo ikke gjort noenting og nå har jeg ikke vært der på en uke og skal ikke tilbake før i romjulen. Herregud.. Sjefen min vet om det da, men vet ikke om hun har forståelse for at jeg knapt har gjort noe Jeg får være ekstreeemt effektiv da. (Særlig siden jeg skal teste da... ) Mam&mam - Kjedelig at den var negativ nå, men det er jo altfor tidlig. Men da vet du at eggløsninsgssprøyten har gått ut da! Så ikke den slår ut i hvert fall Jeg har gått på lutinus en uke nå og jeg har ikke antydning til ømme pupper!! Og brystvortene mine pleier å reagere på det meste De var suuuper vonde på slutten av gonal f -en og så gikk det bare over. Familieforøkelse - gratulerer med 5 befruktede egg! Herlig Krysser fingrene for innsett av gullegget i morgen!
Opp Skrevet 18. desember 2013 #202 Skrevet 18. desember 2013 Det har jeg også hørt, så til dere syke rugere, bare prøv å se på positivt på det! masse lykke til.
Opp Skrevet 18. desember 2013 #203 Skrevet 18. desember 2013 Det har jeg også hørt, så til dere syke rugere, bare prøv å se på positivt på det! masse lykke til. Og god bedring !!
Opp Skrevet 18. desember 2013 #204 Skrevet 18. desember 2013 Mam&mam, spennende fremover, du testet nok bare litt for tidlig ja, satser på to streker om noen dager!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #205 Skrevet 18. desember 2013 Småen100: Godt å få litt ekstra ro nå før jul også da. Da håper vi at egget ditt graver seg godt ned. Så spennende!:-D Jeg har det mye bedre nå, men fortsatt veldig vondt. Jeg håper jo virkelig at det ene egget er et gullegg. Det blir innsett imorgen og kjenner jeg er kjempe nervøs.
Mrs. Monday Skrevet 18. desember 2013 #206 Skrevet 18. desember 2013 En liten oppdatering herifra; (jeg har fulgt med på forumet, men ikke skrevet så mye selv). Hadde uthenting på mandag, det var smertefullt og ikke en spesielt god opplevelse. Var kjempedårlig etter at jeg kom hjem (svimmel, kvalm, magesmerter), men det ga seg heldigvis til dagen etter. I går fikk vi beskjed om at 7 egg var hentet ut og at 6 av disse var befruktet, noe som var veldig bra og over gjennomsnittet! Jeg var nesten i skyene hele gårsdagen! I dag hadde jeg innsett,- heller ikke det gikk helt smertefritt for seg, men det skyldtes nok mest at magen er oppblåst og øm. Rett før innsett spurte lege om vi ønsket å sette inn 2 egg, da ingen av de befruktede eggene kan fryses. Vi hadde et ønske om dette i utgangspunktet, men fikk beskjed av lege på første konsultasjon om at det ikke er vanlig praksis å sette inn 2 egg lengere. Da vi likevel fikk tilbud om dette i dag takket vi ja, da det selvsagt føles som at sjansen øker. Nå i ettertid kverner selvsagt tankene,- hva er det som gjør at de likevel ville sette inn 2 egg, tenker de at det lite sannsynlighet for å lykkes med ett, osv osv. Sykepleier fortalte i samtale etter innsett at det ene egget som ble satt inn hadde delt seg 5 ganger og det andre 3. Er det ikke slik at det optimale er 4? Noen som har erfaring med dette? Skyen jeg svevde på i går er definitivt borte og tusen tanker kverner... Veldig godt å lese her inne på forumet og oppdage at andre er i samme båt!
kaksy Skrevet 18. desember 2013 #207 Skrevet 18. desember 2013 Mrs Monday. Jeg fikk også satt inn to egg. Prøv heller å tenke på at det øker oddsen. Det gjør det, husker ikke statistikken for ivf/icsi nå, men jo flere egg som blir satt inn øker jo oddsene. Men øker også oddsene for tvillinger. Som ikke alle vil ha, hvordan er dere når det gjelder det? Vet at i andre land så er de mye mindre restriktive enn i Norge med å sette inn flere egg. Var jo bra at dere ble spurt istedet for at de bare kasserte det ene befruktede egget siden det ikke kunne fryses. Mom&mom. Ikke få panikk enda. Det var jo utrulig tidlig testing. Men skjønner godt at du blir nysgjerrig. OurDeepestWish: har du fått noen kontroll hvorfor du har så vondt enda? Skal jo ikke være sånn. Si ifra i morgen med en gang du har fått satt inn fighteregget ditt. Småen100: Så dumt at du ble lett overstimulert. Håper at det ikke har noe å si med egget sin nedgraving. Bra du er sykemeldt og får hentet deg inn. Jeg har forresten ikke feber, så har ikke tatt noe smertestillende her. Er bare fryktelig lat og har småsovd på sofaen med dårlig tv nesten hele dagen. Nesten ikke fått gjort noe i dag bortsett fra ting jeg ikke kunne utsette. Men nekter å bli stressa. Jul og ærend som burde gjøres er faktisk mye mindre viktig enn at dette går bra. Familieforøkelse: gratulerer med så mange befruktede egg. Masse lykke til på innsett i morgen.
Familieforøkelse Skrevet 18. desember 2013 #208 Skrevet 18. desember 2013 Mrs.Monday, jeg har alltid satt inn to embrio, men alle ganger jeg er blitt gravid har det bare vert en spire der Under denne runden har jeg jeg bare satt inn ett egg, for det anbefalte legen og min mann har panikk for trillinger ( vi har altså et vennepar som fikk det for 3mnd siden) Legen kunne da fortelle oss at det er 50% sjans med å sette inn ett embrio og 53% ved å sette inn to. Han sa ytterligere at det er 30% ved fryseforsøk. Så nå har vi prøvd en runde med legen's og mannen's " ønske"/anbefaling om jeg kan si det slik Så nå er det my way, jeg skal ha inn to egg! Vi har totaltsett holdt på med dette i mangen år, så jeg vet hva jeg vil og det vet også legen om. Da han også har fulgt oss alle disse år Men har selfølgelig full forståelse for din bekymring, var der jo selv en gang Masse lykke til hvertfall!!!
mam&mam Skrevet 18. desember 2013 #209 Skrevet 18. desember 2013 Takk alle sammen, jeg vet det er tidlig men tror grunnen til at jeg testet så tidlig er pga jeg begynte å blø på dag 10 sist, så er vel noe med å få tatt en test uten at man vet det har gått galt liksom... Skal prøve å holde meg en stund nå, men blir smårar av dette, synes ikke lutinus er noe gøy å gå på heller, lurer meg jo hele tiden med at mensen kommer blæ!! Håper jeg klarer å vente til helgen og håper virkelig ikke tr kommer før... Er så spent på alle dere andres vegne, håper vi alle ender opp med positiv test og en liten spire som kommer til verden i sommer, håpe håpe håpe!!!! Godt å kunne få svar fra noen som skjønner litt, samboeren min skjønner liksom ikke helt selv om hun har vært gjennom det samme, det gikk liksom bra på første forsøk til henne... Bah!! God klem til dere alle!!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #210 Skrevet 18. desember 2013 Kaksy: Jeg skal spørre imorgen. Det blir mindre og mindre vondt, men fortsatt såpass ille at jeg ikke orker å bevege meg så mye. Jeg er utrolig spent på morgendagen. Håper dette er gullegget!
lillespire2 Skrevet 19. desember 2013 #211 Skrevet 19. desember 2013 Kaksy: Jeg skal spørre imorgen. Det blir mindre og mindre vondt, men fortsatt såpass ille at jeg ikke orker å bevege meg så mye. Jeg er utrolig spent på morgendagen. Håper dette er gullegget! Lykke til i dag!!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #212 Skrevet 19. desember 2013 Kaksy: Jeg skal spørre imorgen. Det blir mindre og mindre vondt, men fortsatt såpass ille at jeg ikke orker å bevege meg så mye. Jeg er utrolig spent på morgendagen. Håper dette er gullegget! Lykke til i dag!! Tusen tusen takk!
Opp Skrevet 19. desember 2013 #213 Skrevet 19. desember 2013 Ble som jeg antok, negativ test idag rg11:( gikk greit i et par timer så kom den fortvilelsen og sorgen over at det ikke fungerte selvom jeg har følt det på meg hele siste uka. Trodde vi skulle få det til på de 3 offentlige forsøkene, men den gang ei :( så nå blir det sparekniven i noen år fremover. Helst lyst til å bare ligge i koma til jeg blir gravid, men det går jo ikke. Ourdeepestwish - lykke til idag! Satser på du får gullegget idag !
mam&mam Skrevet 19. desember 2013 #214 Skrevet 19. desember 2013 klemmepå deg opp!! Håper ikke tr kommer likevel og at du har testet tidlig... Lykke til med egguthenting ourdeepestwish
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #215 Skrevet 19. desember 2013 Da fikk jeg den triste beskjeden om at dette forsøket dessverre måtte avbrytes da egget har delt seg altfor fort. Vet ikke helt hva jeg skal føle akkurat nå....
Småen100 Skrevet 19. desember 2013 #216 Skrevet 19. desember 2013 Å nei så dumt OurDeepestWish! Det var skikkelig trist å høre... Å skjønner du er veldig skuffet. Det var utrolig kjedelig, men det kan visst skje noen sykluser at eggene oppfører seg sånn.. Håper det går bra med deg og at du fort finner motet til å prøve igjen. Det var nok bare skikkelig uflaks. Hadde dere prøvd flere runder? Ikke gi opp håpet Det skal bli baby tilslutt. Ta vare på deg selv og prøv å tenke på julen og det nye året som skal komme. Sender gode tanker til deg!
Småen100 Skrevet 19. desember 2013 #217 Skrevet 19. desember 2013 Håper det går bra med deg Opp.. Skrev et innlegg til deg inne på den andre tråden. Tenker på deg.
Mrs. Monday Skrevet 19. desember 2013 #218 Skrevet 19. desember 2013 Takk for svar Kaksy og Famileforøkelse. Det hjelper med støttende og forklarende ord. Vi ønsket i utgangspunktet å sette inn to egg, men fikk beskjed av legen om at det gjorde de ikke lenger (på Ullevål). Tror nok derfor det føltes litt forvirrende at vi plutselig fikk det tilbudet 5 min før innsettingen. Så nå er det bare å leve i håpet om at begge eller en av spirene klamrer seg fast...
Opp Skrevet 19. desember 2013 #219 Skrevet 19. desember 2013 Da fikk jeg den triste beskjeden om at dette forsøket dessverre måtte avbrytes da egget har delt seg altfor fort. Vet ikke helt hva jeg skal føle akkurat nå.... Ånei ånei, det var fryktelig leit å høre, ordentlig uflaks! Håper du får startet opp igjen fort! Masse trøsteklemmer til deg.
Tante_Esel Skrevet 19. desember 2013 #220 Skrevet 19. desember 2013 så mange triste nyheter her heier veldig på dere! Opp: jeg vet godt hvordan det var å være ferdige i det offentlige.... mange ting å overveie.. ang økonomi, hvor man vil, metoder osv... vi tok pause i et år, før vi satte i gang igjen... det var så deilig år!! fikk meg ny jobb, og levde livet uten det dype såret i hjertet.... savnet var der like fullt, men jeg fikk virkelig konsentrert meg om mitt liv igjen.... så da vi valgte å fortsette hos aleris, vr jeg så klar psykisk...forsøket hos aleris gikk jo dritt også, men mnd etter ble jeg jo gravid på egenhånd... ønsker deg all lykke videre !
Opp Skrevet 19. desember 2013 #221 Skrevet 19. desember 2013 Tusen Takk tante esel husker deg og du er en sånn fin mirakel historie fantastisk! Det er det jeg drømmer om mellom forsøkene også.. Gleder meg på dine vegne, du har hatt noen tøffe kamper du også. Ja hadde jeg vært yngre ville jeg nok tatt en pause nå, men m mine 34 år og fruktbarheten synkende iløpet av et år og et håp om å få mer enn 1 barn må jeg bare kjøre på. Har troen vi skal greie det iløpet av halvannet år nå. 7-10 forsøk til , må vel sitte på et av dem? Har jo vært gravid og kom meg til 12 uke før så bør jo være mulig å få spiren til å sitte 6 mnd til. gleder meg til den dagen der det endelig har skjedd ! Kos deg masse i julen m lille tass i magen klem
Tante_Esel Skrevet 19. desember 2013 #222 Skrevet 19. desember 2013 Tusen Takk tante esel husker deg og du er en sånn fin mirakel historie fantastisk! Det er det jeg drømmer om mellom forsøkene også.. Gleder meg på dine vegne, du har hatt noen tøffe kamper du også. Ja hadde jeg vært yngre ville jeg nok tatt en pause nå, men m mine 34 år og fruktbarheten synkende iløpet av et år og et håp om å få mer enn 1 barn må jeg bare kjøre på. Har troen vi skal greie det iløpet av halvannet år nå. 7-10 forsøk til , må vel sitte på et av dem? Har jo vært gravid og kom meg til 12 uke før så bør jo være mulig å få spiren til å sitte 6 mnd til. gleder meg til den dagen der det endelig har skjedd ! Kos deg masse i julen m lille tass i magen klem 34 er jo ingen alder i dag tenker du får roet deg litt når dere har planen for videre forsøk klar knskje maigaard og assisted hatching er noe for deg så klart klarer du det igjen! du har jo bevist at kroppen din klarer å bli gravid!!! God jul til deg og
kaksy Skrevet 19. desember 2013 #223 Skrevet 19. desember 2013 OurDeepestWish: Masse, masse klemmer. Utrulig trist at det ikke gikk. Opp: Er ikke rugedag 11 enda litt tidlig for å si det helt sikkert? Håper ikke tante rød kommer. Jeg sier som Tante Esel. 34 er ingen alder. Men, som jeg har sagt mange ganger, jeg vil også bare prøve og prøve helt til økonomien eller biologien sier stopp. Jeg er straks 39, så ikke aktuelt for pause for oss heller. Så skjønner godt at dere bare vil prøve og prøve. Sånn skal vi og gjøre det. 7-10 forsøk til. Har bare klart å overtale min bedre halvdel til to forsøk til, men vil anta at jeg vil tvinge gjennom et par ekstra hvis det ikke går :-) Vi gikk over til det private på dette forsøket, og ville bare si at den andre siden (det private) er ganske så digg. De er faktisk tilgjengelige hvis en lurer på noe! Og en har mer tid til å spørre og ting og få det inn med teskje. Herlig. Og, som noen sa over, en har et eget rom ved innsett og uttak. Og en får ligge og slappe av på benken etter innsettet! Herlig. Med ultralydbildet av embryoet ved siden av seg sånn at en kan dagdrømme. Sånn var det iallfall der jeg er nå. Så private er ganske så digg.
lillespire2 Skrevet 19. desember 2013 #224 Skrevet 19. desember 2013 Å nei OurDeepestWish.. Så utrolig kjipt!! Forstår at du er lei deg.. Ta noen kjipe dager og bestem deg for at sorgen tar pause lille julaften Opp, det var ikke det svaret du skulle få. Var det blodprøve eller hjemmetest? Fikk selv negativ billigtest, men positiv blodprøve på RD 11 (gikk jo dog ikke).. Ang alder: selv er jeg 35. Eggene og kvinnes alder den største faktor til å (mis)lykkes.. Vi (jeg) er utålmodige og gikk rett til det private. Regner ca 100.000 for en 3-pack og medisiner gitt at vi må ta alle 3. Da er også 2 frys inkl. Og det spres jo over 1 år. Synes egentlig ikke det er så uoverkommelig. Klart, andre på vår alder drar på fete ferier og har dyre ting, men vi prioriterer dette. Vi bor også i Oslo, så alt er nærme og vi slipper utgifter til reise. Håper selvfølgelig at det sitter nå etter frys fra 1. forsøk. Men kjenner jo at håpet svinger når jeg leser om alle negative tester.. For dette er tøft! Kjenner selvfølgelig bare bivirkninger til progesteron. Trøtt!! Snart juleferie Ta vare på hverandre og klem litt ekstra på mannen!!
mam&mam Skrevet 20. desember 2013 #225 Skrevet 20. desember 2013 Nå skjønner jeg ingenting.... Igår så jeg antydning til litt sånn misfarget utflod, ble kjempelei meg og gråt, tenkte at nå var båten gått igjen... Hadde kjøpt en test jeg skulle ta idag, en cb digital, tok den nå nettopp hvor jeg hadde blødd enda litt mer og tror dere ikke det står gravid??? Men går det an da?? Skjønner ingenting jeg fra deppings til forstå ingenting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå