Ringo79 Skrevet 11. desember 2013 #151 Skrevet 11. desember 2013 Åh masse lykke til kjære du :). Gleder meg til å høre
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #152 Skrevet 11. desember 2013 Lykke til Småen med uttak imorgen:-D
kaksy Skrevet 12. desember 2013 #153 Skrevet 12. desember 2013 Anonym: gratulerer som ruger. Vet ikke om alle legekontor tar graviditetstester? Jeg kunne også ønske en kunne ta det, siden mange ulike klinikker ikke tilbyr det, for det er jo utrulig deilig å få vite så tidlig som mulig om en har blitt gravid eller ikke. Men hcg målinger, to etter hverandre for å se om det øker ok, er vel noe en stort sett gjør hvis en har slitt før? Har du blitt gravid før og det ikke har gått? Er helt nytt for meg dette, første forsøk. Hadde avbrutt forsøk forrige gang, så første gang i rugetiden Anonymous poster hash: d0967...55a Jeg ville nok ikke stresset med å få målt hcg da. Men du kan jo spørre hos legen, kan hende de gjør det? Jeg vet egentlig ikke om alle leger gjør det? Det jeg gjorde forrige gang var å teste masse selv. Jeg brukte det "istedet" for å gå til lege på et annet ivf forsøk. Graviditetstester på apoteket er skikkelig dyrt, så jeg kjøpte istedet graviditetstester strimmel online og testet masse. Når kan man i tilfelle tidligts teste HCGnivået? Kan dette gjøres tidligere enn testdag (med graviditetstest) Jeg hadde innsett fredag 6.. Det gjør meg vel på rugedag 4?(huff, hvordan skal tiden gå fort nok, det er lenge til 19.) Anonymous poster hash: d0967...55a Jeg vet ikke hvor tidlig en kan begynne å teste, virker som om noen begynner å teste veldig tidlig, men det kan jo stresse en siden hcg økningen (sånn jeg har skjønt det, jeg er ikke lege er veldig individuell, og det viktigste er at den dobler seg ca i første perioden, ikke at hcg nødvendigvis må være så veldig høy. Og hvis du er en av de som har lav hcg tall (men det dobler seg normalt), så vil ikke en graviditetstest slå ut før samme dato ca som testingen... da vil jo å teste masse før gi deg unødvendig stress på tross av at alt er ok. Da vil en jo bli enda mer lei seg siden en begynner å bekymre seg masse om at noe er feil siden mange får tidlig utslag på positiv. Men det er jo superindividuelt. Kjenner ei i den virkelige verden som ikke fikk positiv graviditetstest før ekstremt sent, og var et barn der gitt. Og alt var bare fint. Så all den testinga kan jo gi unødvendige bekymringer. Så du må jo tenkte på det før du begynner å teste tidlig :.) Du må iallfall vente til eggeløsningsprøyta er ute av kroppen, for det kan gi falskt positivt har jeg fått beskjed om. Aner ikke helt hvor lenge det tar... Jeg tenkte å begynne noen dager før testdatoen denne gangen jeg. Ikke før det. Bare for å vite litt hvor landet ligger og evt begynne å skrape sammen penger til et nytt forsøk (noe jeg håper vi ikke trenger da
kaksy Skrevet 12. desember 2013 #154 Skrevet 12. desember 2013 Småen 100: du er vel ca midt i egguttaket nå. Gleder meg til høre hvordan det gikk.
kaksy Skrevet 12. desember 2013 #155 Skrevet 12. desember 2013 Mammadrøm: trist at det ikke gikk. Masse klemmer.
Småen100 Skrevet 12. desember 2013 #156 Skrevet 12. desember 2013 Da var det ferdig! Jeg fikk bare 5 egg så det var litt skuff... Men de mente det var bra. Han sa at kvaliteten på eggene ofte er bedre når det er færre. Så han mente det var like god sjanse med 5 egg som med 15.. Jeg vet ikke. Jeg prøver å tenke positivt. Selve uttaket gikk kjempe bra. Det var ikke så vondt som jeg fryktet. De var så flinke og snille med meg. Jeg skalv og gråt og var så nervøs, men det gikk virkelig over all forventning. Vi var jo på pirvatklinikk og alt var så flott der. Vi fikk et eget lite rom med seng til å slappe av på før og etter. De ringer i morgen mellom 9 og 10 og sier hvor mange som er befruktet. Huff.. Det må bare gå bra. Hvis alt går bra blir det innsett mandag. Takk for god omtanke, kryssing og støtte jenter!
lillespire2 Skrevet 12. desember 2013 #157 Skrevet 12. desember 2013 Har sniklest litt og fulgt med. Trist for de som får neg tester.. Melder meg inn her etter å ha fått bekreftet innsett av en liten (gull)-eskimo førstkommende tirsdag. Da er det 1 uke til jul og 2 uker til nyttårsaften. Måtte det nye året begynne bra
Småen100 Skrevet 13. desember 2013 #158 Skrevet 13. desember 2013 5 befruktede av 5 mulige Da er det bare å håpe at de får en fin helg der i skålen sin så de kan settes inn på mandag
kaksy Skrevet 13. desember 2013 #160 Skrevet 13. desember 2013 Småen100. Så hærli! Håper de deler seg og koser seg i skålen sin i helga. Optimist78: velkommen. Her fikk jeg ut seks egg idag. Deilig. Helt, helt utrulig at det går ann. Krysser alt jeg har for at iallfall ett eller to overlever over helga og blir gullegget... Men nå er iallfall ett hinder over. Jeg ble kvalm på veien hjem da, etter å ha spist lunch (noe jeg ble advart mot). Har aldri opplevd å bli kvalm etter egguttak før? Men, men. Kom helt plutselig. Jeg var så kjepphøy i begynnelsen siden jeg ikke kjente noe på uttaket og avslappingen etterpå, så jeg skilte lag med mannen min. Ikke lurt. Ti minutter etterpå, mutters alene på vei hjem, ble jeg plutselig supersvimmel og kvalm. Begynte å lure på hvordan jeg i all verden skulle komme meg hjem hvis det fortsatte, men så, vips, helt fin igjen. Rare greier. Så hot tips. Ikke la ledsagerne deres forlate før dere er trygt hjemme.
Opp Skrevet 13. desember 2013 #161 Skrevet 13. desember 2013 Gratulerer m hele 6 egg kaksy det lover bra! Åh så ubehagelig at du ble kvalm og svimmel etterpå og uten ledsager. Godt det forsvant igjen! Du får kose deg og slappe av resten av dagen, så blir du nok ruger iløpet av helgen du også! Er selv på rg 5 - ingen symptomer som kan gi et lite håp om at noe er på gang, men det er jo fler som blir gravide uten symptomer også, trøster meg med det
mammadrøm Skrevet 13. desember 2013 #162 Skrevet 13. desember 2013 Supert med full klaff på befruktningen av eggene dine, Småen100:-) Og, gratulerer med 6 egg ut kaksy! Krysser fingrene for bra befruktning hos deg også:-) Lykke til med rugingen, Opp! Måtte spiren feste seg:-)
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 13. desember 2013 Forfatter #163 Skrevet 13. desember 2013 Gratulerer med egg uttak til de som har vært på det. Her blir det egguttak på tirsdag. Spent!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #164 Skrevet 15. desember 2013 Da var Ovitrellen satt og nå er det bare å vente til tirsdag. Hvordan går det med dere andre?
mam&mam Skrevet 16. desember 2013 #165 Skrevet 16. desember 2013 Så spennende!! Jeg er på rugedag 7 idag!! Holder på å gå på veggene, føler på symptomer hele dagen og blir smågal av det håper virkelig spiren klamrer seg fast der inne!!
kaksy Skrevet 16. desember 2013 #166 Skrevet 16. desember 2013 mam&mam: symptomjakt er spennende. Og nervepirrende. Gleder meg til jeg og du Småen100 joiner dere etterpå i dag.
lillespire2 Skrevet 16. desember 2013 #167 Skrevet 16. desember 2013 Heier på dere, desember-damer!! Her har jeg startet uka med koffein-nedtrapping, sunn kost og trening Måtte gullet overleve opptining i morgen...!!
lillespire2 Skrevet 16. desember 2013 #168 Skrevet 16. desember 2013 Ps! Lykke til Småen100 og Kaksy! Nervepirrende dag...!! #krysserfingrene
Småen100 Skrevet 16. desember 2013 #169 Skrevet 16. desember 2013 Nå er jeg ruger for første gang!! Alle de fem eggene hadde begynt å dele seg, men ett var helt perfekt. Det har utviklet seg til en morula og ble satt inn i dag på dag 4:) Det var et annet som ble vurdert for frys, men det ble bestemt at det ikke var bra nok.. Så dessverre ingen på frys. Da er det bare å satse på dette her. Men det var visst av topp kvalitet!! Rangert som A på skala fra A-D. Sååå spennende Herreguuuud så spent jeg har vært i helgen.... Heldigvis gikk det bra. Jeg har vært litt dårlig siden uttak, og hatt vondt i magen. Eggstokkene var litt store, men ikke sånn at vi ikke kunne sette inn heldigvis I dag er jeg mye bedre også Herregud nå er det en liten celleklump inni meg!!! :D Hvordan har det gått med deg Kaksy? Håper du har fått satt inn et perfekt egg!! Krysser fingrene for egget ditt Optimist 78. Har du mange på frys? Er de fryst en og en eller hvordan funker det? Lykke til med uttak i morgen OurDeepestWish! Det blir spennende! Mam&mam - når har du testdag? Spennende!!
mam&mam Skrevet 16. desember 2013 #170 Skrevet 16. desember 2013 Hei småen 100, nå blir det spennende dager for deg også, lykke lykke til!!! Jeg er på dag 7 etter innsett idag, kjenner på symptomer hele tiden, bli jo smågal
lillespire2 Skrevet 16. desember 2013 #171 Skrevet 16. desember 2013 Stas småen100!! Jeg har et gull på frys! De sa først at det ikke ble noen, men plutselig var den en fighter som ikke gikk til grunne! Så alt er mulig i dette "gamet"
kaksy Skrevet 16. desember 2013 #172 Skrevet 16. desember 2013 Juhu!Nå er vi også rugere. Happy, happy, joy, joy. Jeg har og som deg småen vært helt på tuppa hele helgen. Vanskelig å holde humøret oppe og unngå å ta sorger på forskudd. Utrulig godt å ha innsettet over. De er så flinke der jeg er, føler meg ivaretatt og at de ønsker oss vel. Noe som er så viktig. Å stå og vente og se på alle de nydelige små prøverørsbarna. Smelte. For så å få sette inn egg selv. Endte opp med å til og med le litt der jeg lå og nettopp hadde fått satt inn egg, for ble så lykkelig over at alt går bra. Så nå er ruging. Heldigvis på en måte at det er jul nå, for en blir jo litt smågal av rugingen og. I jula vil jeg (kanskje) klare å tenke på noe annet innimellom. Ble ikke noen på frys denne gangen heller gitt, men det trenger vi jo ikke (tihi). OurdeepestWish: masse lykke til med uttak i morgen. Optimist78: Jeg sliter også med koffeinavhengighet, så for meg er det en av de store greiene med prøverør. Treningen og sunt kosthold sliter jeg også med da... jaja. Ingen er perfekt. Alkohol og røyk og snus derimot er superlett siden jeg aldri vil ha det uansett da. Heldigvis. Alle venninnene mine er jo nesten alltid gravide og, så er jo lett å ikke drikke med de. Kaffe og kake derimot. En utfordring som det så pent heter. Håper den lille eskimoen din tiner seg fint opp og du har innsett i morgen.
Småen100 Skrevet 16. desember 2013 #173 Skrevet 16. desember 2013 Grattis Kaksy!! Hvor mange runder har du hatt? Dumt at det ikke ble noen på frys for deg heller, men vi trenger jo ikke det! Gullegget er jo inni oss nå!! Herlighet Det er så spenennde! Nå kommer sambo hjem fra jobb snart og jeg gleder meg sånn til å gi han en stooor klem! Han ble ikke med på innsett i dag for han kan ikke vøre så mye vekke fra jobb. Han var med både på den første UL og selvfølgelig på uttak Hehe, det måtte han jo.. Så han slapp unna i dag. Hvordan regner vi disse rugedagene? Er første rugedag dagen etter innsett, altså i morgen? Jeg skal teste allerede den 27. står det på lappen min. Det er jo ikke lenge til i det hele tatt.. Eller, det blir sikkert lenge.. hehe Heldigvis er det jul ja! Da blir det masse annet å holde på med! I morgen skal jeg endelig på jobb igjen hadde jeg tenkt. Har vært hjemme siden onsdag forrige uke, dagen før uttak. Men jeg er ikke i form. Nå er endelig magen blitt bedre, men jer er kvalm og rar, og nå har jeg at på til fått vondt i halsen også så det virker som jeg blir sånn "vanlig" syk også oppi dette her også. Herlig.. Mam&mam - da er det vel ikke så lenge til du kan teste! Eller sånn jeg har forstått det så er det en viss tid etter befruktning man kan teste, uavhengig av innsett. De sa at egget graver seg ned på dag 6-7 etter befruktning, så hos meg er jo det allerede om noen få dager siden det er 4 dager siden befruktning i dag. Spennende Krysser fingrene for innsett i morgen Optimist!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #174 Skrevet 17. desember 2013 Testet positivt i dag, 2dager før testdag!! Tørr jeg håpe? Anonymous poster hash: d0967...55a
kaksy Skrevet 17. desember 2013 #175 Skrevet 17. desember 2013 Hurra Anonym. Gratulerer så masse. Så utrulig godt at det gikk. Småen100. Var noen andre med deg på innsett siden mannen din ikke kunne? Jeg har også hatt ganger der mannen min ikke kunne være med. Heldigvis har klinikken vært ok med det. Men har prøvd å få noen andre til å bli med hvis andre kan. På ultralyder og div. Er jo lettere siden vi er helt åpen om at vi er på prøverør igjen. Husker især en gang jeg hadde innsett, så havnet jeg i senga ved siden av en utrulig morsom ivf-kvinne mens vi ventet på vår tur. Vi lo masse. Det neste prøverørsforsøket da jeg var alene på innsett savnet jeg henne mer enn mannen min :.) På våre prøverørsforsøk er det iallfall jeg som styrer skuta helt. En annen prøverørskvinne vet mer hvordan det er. Vi har også testdag med blodprøve den 26. Håper symptomene kommer før det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå