Gå til innhold

Desember damene <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg og hatt egguttak i dag. Jeg skal som sagt ikke sette inn pga overstimulering, satt derfor ikke vanlig eggløsningsprøyte, men suprefact. Den gjør at det ikke er så mange egg som modnes og at jeg ikke blir såå overstimulert. Fikk ut 17 egg :) Hadde jeg satt ovitielle hadde det vert dobbelt så mange men av dårligere kvalitet. Så da krysser vi fingrene for gode egg på frys og innsett om 1,5 mnd ca :) Kjenner det skal bli godt å ha noen medisinfrie uker etter 4 uker på sprøyter.. Skal nyte jula og lade opp til innsett, 2014 BØR bli ett godt år!!

Opp: hvor hører du til? God å vere ferdig med det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IVF_håper. Satt og lurte på hvordan det gikk  med deg. 

Trenger de å gjøre noe mer nå som eggene er hentet ut? Sa de noe om det? Er faren for overstimulering over nå som eggene er hentet ut? Eller må du sjekkes mer/ha noen medisinering for det? 

Skrevet

Tusen takk alle sammen :) . Ivf håper - jeg hører til på riksen, du da? Det høres ut som et veldig bra antall for deg, måtte du få masse, masse gode fryseegg! Har nettopp tatt skumletelefonen, 12 egg var modne og 6 befruktet :) puh ! Så da krysser jeg alt jeg har for at det er minst ett egg som blir helt perfekt for innsett imorgen 😊

Skrevet

Masse lykke til med innsett opp :). Det må da bli et par på frys også :) :)

Skrevet

IVF_håper. Satt og lurte på hvordan det gikk  med deg. 

Trenger de å gjøre noe mer nå som eggene er hentet ut? Sa de noe om det? Er faren for overstimulering over nå som eggene er hentet ut? Eller må du sjekkes mer/ha noen medisinering for det? 

Nei de gjør ikke noe mer nå. Er vel en liten fare for å fortsatt bli litt overstimulert fortsatt, di sa jeg måtte drikke mye vatn og ikke spise noe særlig salt. Vist jeg fikk vondt og tisset mindre måtte jeg ta kontakt.

Skrevet

Hei dere. 

Jeg er også en "desember dame", fikk ut 4 egg, kun 1 som ble befruktet..

Har testdag 19., så det er leeenge igjen...

Ser flere her inn tester nivået på HCG. Hvordan gjør dere dette? Kan man kjøpe tester, eller må man bestille blodprøve hos legen.

Jeg fikk beskjed om å ta en graviditetstest 19.desmber, så skulle klinikken ta kontakt med meg...

Kan man bare ringe legen og be om blodprøve?

Anonymous poster hash: d0967...55a
Skrevet (endret)

IVF_håper.  bra at faren nå for overstimmulering er liten, og interessant å høre hva du må være obs på. 

Endret av kaksy
Skrevet

Heisann, en liten oppdatering fra meg :) er nå blitt ruger av et fint 4 delt egg, fikk dessverre ingen på frys, men regnet ikke med det heller, har ikke fått det noen av de andre gangene heller. Så da er det bare å krysse fingrene i 12 dager.

Skrevet

Anonym: gratulerer som ruger. Vet ikke om alle legekontor tar graviditetstester? Jeg kunne også ønske en kunne ta det, siden mange ulike klinikker ikke tilbyr det, for det er jo utrulig deilig å få vite så tidlig som mulig om en har blitt gravid eller ikke. 

Men hcg målinger, to etter hverandre for å se om det øker ok, er vel noe en stort sett gjør hvis en har slitt før? Har du blitt gravid før og det ikke har gått? 

Skrevet

Får melde meg på jeg også, innsett idag, 8 delt og fint egg, ingen på frys men fikk bare ut tre på uttak så jeg er bare fornøyd det var noen igjen. Testdag lille julaften, føles som en evighet til!! Lykke til alle sammen 💜

Skrevet

Får melde meg på jeg også, innsett idag, 8 delt og fint egg, ingen på frys men fikk bare ut tre på uttak så jeg er bare fornøyd det var noen igjen. Testdag lille julaften, føles som en evighet til!! Lykke til alle sammen

Gratulerer mam&mam med innsett. 

Skrevet

Da fikk jeg tlf i dag om at jeg fikk 4 egg på frys. Kjenner jeg er litt skuffa siden de fikk ut 16 egg. Sykepleieren sa at de hadde tatt ICSI på 7 av de 16. Grunnen til at de tok ICSI ved første forsøk var at mannen fikk litt ut, men han har normal kvalitet og mengde. Lurer derfor på hvorfor de tok ICSI denne gang og!? Og hva med de 9 andre, ble det tatt IVF på de? Av de 7 ble 5 befrukta og 4 var god kvalitet på. Så sa hun at eggene var fryst ned to og to, men hvorfor blir di det? Da blir det jo to fryseforsøk isteden for 4? og di ville ikke sette inn to egg sist pga historien min..

Mangen spørsmål som dukker opp nå etter den tlf ja, men får prøve å tenke positivt og at det må gå på noen av di fryste egga!!

Skrevet

Anonym: gratulerer som ruger. Vet ikke om alle legekontor tar graviditetstester? Jeg kunne også ønske en kunne ta det, siden mange ulike klinikker ikke tilbyr det, for det er jo utrulig deilig å få vite så tidlig som mulig om en har blitt gravid eller ikke. 

Men hcg målinger, to etter hverandre for å se om det øker ok, er vel noe en stort sett gjør hvis en har slitt før? Har du blitt gravid før og det ikke har gått?

Er helt nytt for meg dette, første forsøk. Hadde avbrutt forsøk forrige gang, så første gang i rugetiden :)

Skrevet

Er helt nytt for meg dette, første forsøk. Hadde avbrutt forsøk forrige gang, så første gang i rugetiden :)

Jeg ville nok ikke stresset med å få målt hcg da. Men du kan jo spørre hos legen, kan hende de gjør det? Jeg vet egentlig ikke om alle leger gjør det?

Det jeg gjorde forrige gang var å teste masse selv. Jeg brukte det "istedet" for å gå til lege på et annet ivf forsøk. Graviditetstester på apoteket er skikkelig dyrt, så jeg kjøpte istedet graviditetstester strimmel online og testet masse. 

Skrevet

Jeg ville nok ikke stresset med å få målt hcg da. Men du kan jo spørre hos legen, kan hende de gjør det? Jeg vet egentlig ikke om alle leger gjør det?

Det jeg gjorde forrige gang var å teste masse selv. Jeg brukte det "istedet" for å gå til lege på et annet ivf forsøk. Graviditetstester på apoteket er skikkelig dyrt, så jeg kjøpte istedet graviditetstester strimmel online og testet masse. 

Når kan man i tilfelle tidligts teste HCGnivået? Kan dette gjøres tidligere enn testdag (med graviditetstest)

Jeg hadde innsett fredag 6.. Det gjør meg vel på rugedag 4?(huff, hvordan skal tiden gå fort nok, det er lenge til 19.)

Skrevet

Da gikk det dessverre ikke denne gangen heller:-( Negativ test og blodprøve i dag... Da er det bare å manne seg opp til neste forsøk i februar....

Skrevet

Ånei mammadrøm :( :( :( det var trist å høre! Det er så vondt å få den beskjeden. Håper du greier å få en hyggelig jul likevel og heller tenke dette er siste jula uten en baby i eller utenfor magen iallefall.

Skrevet

Ånei mammadrøm :( :( :( det var trist å høre! Det er så vondt å få den beskjeden. Håper du greier å få en hyggelig jul likevel og heller tenke dette er siste jula uten en baby i eller utenfor magen iallefall.

Takk for gode ord! Det er fryktelig vondt å få den beskjeden, og jeg har grått noen tårer i dag. Men, jeg skal klare å mote meg opp før neste forsøk. Vi SKAL ikke gi oss!!

Jeg er faktisk stolt av meg selv og alle dere andre som gjennomgår assistert befruktning! Det er slitsomt både fysisk og psykisk, og er ikke for pyser..Det tar på for kroppen med alle medisinene, og det er mentalt slitsomt å bære på den sorgen det er å være ufrivillig barnløs. Jeg heier på at vi alle oppnår våre drømmer før eller siden :hjerter_rundt:

Skrevet

Hjelp! Jeg går på Menopur og idag hadde jeg masse eggløsning slim. Hadde det forrige runde også og fikk da beskjed om at jeg ikke skulle få det. Jeg har tatt medisinene til samme tid hver dag. Ullevål svarer ikke telefonen etter kl 12. Jeg er redd det vil ende med samme utfall som sist.

Skrevet

Hjelp! Jeg går på Menopur og idag hadde jeg masse eggløsning slim. Hadde det forrige runde også og fikk da beskjed om at jeg ikke skulle få det. Jeg har tatt medisinene til samme tid hver dag. Ullevål svarer ikke telefonen etter kl 12. Jeg er redd det vil ende med samme utfall som sist.

Jeg styrte fælt med dette i forrige uke for jeg var sikker på at jeg fikk eggløsning. Jeg kom sent i gang med hormonene fordi mensen oppførte seg rart og jeg ikke fikk begynne før den var skikkelig i gang. Da jeg kom til den dagen jeg vanligvis har eggløsning fikk jeg eggløsningsslim, vonde brystvorter og alle symptomer på el. Var overbevist om at løpet var kjørt, særlig siden jeg mistenkte å ha kommet langt i syklusen. Men manhge her inne sa at det var helt normalt med eggløsningsslim. Og på madag var jeg på UL og alle eggene var på plass :)

Jeg har hatt helt utrolig mye slim.... Skikkelig ekkelt, men ja. Og på UL på mandag sa han bare "Jøss for en livmorslimhinne".. "Er det bra..?" spurte jeg. "Jepp - Norges flotteste" sa han da. Og så sa han at jeg må da ha veldig mye slim som kommer ut.. Ehm ja.. hehe :) Så for meg var dette i hvert fall bare posisitvt. 

Har uttak i morgen! Ønsk meg lykke til :) :) 

Skrevet

Lykke til med uttaket i morgen, Småen100:-) Det kommer til å gå veldig fint:-)

Skrevet

Småen100 lykke til m uttaket! Det går veldig fint m de aller, aller fleste!:)

Skrevet

Småen100 hvordan går d me deg?? Spent :):)

Mammadrøm: d var veldig trist å høre at d ble neg test! Du har all min medfølelse. Det er så tungt. Men utrolig nok så kommer man seg på føttene igjen. Men ta d psykiske på alvor. Ta godt vare på deg selv i denne tiden ❤

Skrevet

Småen100 hvordan går d me deg?? Spent :):)

Mammadrøm: d var veldig trist å høre at d ble neg test! Du har all min medfølelse. Det er så tungt. Men utrolig nok så kommer man seg på føttene igjen. Men ta d psykiske på alvor. Ta godt vare på deg selv i denne tiden ❤

Uttak er i morgen Ringo. Veldig spent. :) Har ganske vondt i eggstokkene nå. Gjør vondt å tisse og er ubehagelig å gå. Lagt på sofaen med varmeflaske i dag. Skal holde dere oppdatert i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...