Gå til innhold

Desember damene <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringo79: ser du har fått mange fornuftige svar her, så føyer meg bare i rekken:-) Du ER gravid!:-)))kr

Kjenner at jeg bare blir nødt til å høre på det dere sier ;). Som Opp sier så blir man jo rene angstklumpene...:). Tror jeg bare skal slå meg til ro og vente til ny blodpr mandag. Bare prøve å nyte dette... :). Men hvordan går det med deg Nurse77? Har tenkt mye på deg side vi fulgte hverandre så tett under selve behandlingsperioden :). Syns de var så trist at ikke du også skulle få pos test ❤. Hva hør dere videre?

Jeg var jo heldig å få tre fine egg i fryseren, så skal ha pause denne syklusen, men i neste syklus blir det forhåpentligvis innsett (dvs ca 10.jan, pluss minus noen dager). Er litt nervøs for at eggene ikke skal overleve, da det skjedde da jeg skulle sette inn frys i mai. Men samlet sett har jeg hatt fem fryseforsøk, hvor den ene gangen overlevde ikke egget, tre ganger negativt forsøk og en gang ble det særdeles positivt resultat:-))) Han sover søtt i sengen nå;-)

Så vi tar en reprise av det vellykkede fryseforsøket:-))

Du får prøve å kose deg med tanken på å være gravid. Før du vet ordet av det er du stuptrøtt (ja du blir nok enda trøttere;-)) og kvalm og da kjenner du det iallefall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi ja jeg ser faktisk frem til kvalme og andre ting. Tror det vil være bra å kjenne at jeg er gravid. Føler meg sikkert tryggere da. Men blir sikkert slitsomt d å...skal prøve å ikke klage da ;):P.

Du vi satser veldig på et vellykket fryseforsøk...slik som storebror ❤. Håper du holder oss oppdaterte :). Blir spennende å følge deg :). Krysser fingrene!! Ha ei nydelig adventstid og bare kos deg med familien ❤

Skrevet

Hei Desember-damer!

Jeg melder meg inn her...

Er i gang med første forsøk og startet med sprøyter i dag. Forhåpentlig uttak/innsett i løpet av 2 uker.

Er superspent på tiden fremover og vet ikke helt hva vi har i vente.

Kjenner ingen som har vært igjennom ivf, så veldig godt å lese litt her inne på forumet, både ifht det rent "tekniske" og også det gjenkjenbare ifht tanker og følelser.

Skrevet

Jeg har vert på UL nr 4, fortsatt ikke vokst nok så di økte dosen og skal ha uttak på fredag. MEN får ikke sette inn da di frykter jeg da blir overstimmuler ettersom jeg har sikkert 30- 40 egg på hver eggstokk. Ble veldig skuffa over at vi ikke får sette inn, men får håpe det blir mangen på frys og at det går bra. Må vente med  å sette inn etter 1 syklus. Legen sa at han hadde "fablet" om å fryse alle egg di tok ut på klinikken fordi det var så gode resultat på fryseforsøk, så vi får håpe det gjelder oss og :)

Skrevet

Fy søren så skjønner du er skuffa nå. Men ja får satse på masse bra på frys så du slipper denne stimuleringen og blir gravid igjen første innsett!:)

Skrevet

Hei Desember-damer!

Er i gang med første forsøk og startet med sprøyter i dag. Forhåpentlig uttak/innsett i løpet av 2 uker.

Kjenner ingen som har vært igjennom ivf, så veldig godt å lese litt her inne på forumet, både ifht det rent "tekniske" og også det gjenkjenbare ifht tanker og følelser.

Velkommen mrs monday :) spennende tider fremover!

Skrevet

Hei Desember-damer!

Er i gang med første forsøk og startet med sprøyter i dag. Forhåpentlig uttak/innsett i løpet av 2 uker.

Velkommen mrs monday :) spennende tider fremover!

Velkommen skal du være fra meg og Mrs Monday!

Skrevet

Jeg har vert på UL nr 4, fortsatt ikke vokst nok så di økte dosen og skal ha uttak på fredag. MEN får ikke sette inn da di frykter jeg da blir overstimmuler ettersom jeg har sikkert 30- 40 egg på hver eggstokk. Ble veldig skuffa over at vi ikke får sette inn, men får håpe det blir mangen på frys og at det går bra. Må vente med  å sette inn etter 1 syklus. Legen sa at han hadde "fablet" om å fryse alle egg di tok ut på klinikken fordi det var så gode resultat på fryseforsøk, så vi får håpe det gjelder oss og :)

30- 40 egg på hver eggstokk!!! Vilt. Fine små eskimoer.

Ta bilde av dere på klinikken, så får du et minne om uttaksdatoen vs den datoen eksimoen blir satt inn. Jeg prøver å ta bilder av meg/oss på dagen slik at jeg har det den gangen det går bra. Har et slikt bilde av mitt lille ivf-mirakel. De bildene av mislykkede prøverør sletter jeg bare.

Hvis dere får et ivf-mirakel nå, så kan det jo til og med hende at du klarer å få søskenforsøk på samme uttak. Så gøy å ha bilde fra uttaket til begge to. Åh, nå dagdrømmer jeg vilt her... men jeg har aldri hatt noen på frys og 30-40 egg høres jo hærli ut. Håper uttaket, befruktning og frysingen går bra. Irriterende å måtte vente en syklus før innsett, men legen vet vel hva de gjør.

Skrevet

Ta bilde av dere på klinikken, så får du et minne om uttaksdatoen vs den datoen eksimoen blir satt inn. Jeg prøver å ta bilder av meg/oss på dagen slik at jeg har det den gangen det går bra. Har et slikt bilde av mitt lille ivf-mirakel. De bildene av mislykkede prøverør sletter jeg bare.

Hvis dere får et ivf-mirakel nå, så kan det jo til og med hende at du klarer å få søskenforsøk på samme uttak. Så gøy å ha bilde fra uttaket til begge to. Åh, nå dagdrømmer jeg vilt her... men jeg har aldri hatt noen på frys og 30-40 egg høres jo hærli ut. Håper uttaket, befruktning og frysingen går bra. Irriterende å måtte vente en syklus før innsett, men legen vet vel hva de gjør.

Takk for tipset, skal prøve å få med samboeren på det :) Ja håper jeg får mangen egg ut og at det blir flere småtroll av samme uttak :) Det er forresten ikkje 30-40 egg som er moden, men alle har vokst.. hehe

Skrevet

Hmmm... jeg skal starte på Menopur ikveld. Kan jeg sette den samtidig som jeg tar Synarela?

Skrevet

Hmmm... jeg skal starte på Menopur ikveld. Kan jeg sette den samtidig som jeg tar Synarela?

ja, det kan du! :)

Skrevet

Da melder jeg meg og på denne tråden ;)

Er vi mangen som har uttak/innsett i desember?

Skrevet

Dagene snegler seg av gårde, og jeg har kommet til rugedag 7! Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå, men det er heldigvis bare 5 dager til blodprøve og svar. Har ingen spesielle symptomer annet enn oppblåsthet og stikkinger i magen, men har en litt god magefølelse denne gangen. Håper magen min har rett;-)

Skrevet

Da melder jeg meg og på denne tråden ;)

Er vi mangen som har uttak/innsett i desember?

Velkommen Familieforøkelse. Vet ikke hvor mange vi er? 

Skrevet

Takk for tipset, skal prøve å få med samboeren på det :) Ja håper jeg får mangen egg ut og at det blir flere småtroll av samme uttak :) Det er forresten ikkje 30-40 egg som er moden, men alle har vokst.. hehe

Nei, ville ikke tro at det er så mange som blir modne. Lykke til i morgen. 

Skrevet

Og lykke til du og Opp i morgen. Håper dere begge får ut noen perfekte ruge-egg. Jeg kommer etter en eller annen gang i neste uke.  

Skrevet

Hei dere!

Melder meg inn her jeg og! Har akkurat startet opp med første ivf forsøk. Begynte med sprøyter på mandag og har ul på mandag. Så regner med uttak/innsett neste uke :) Kjempespennende :)

Skrevet

Da er uttak overstått, det var endel vondere enn sist gang, ble litt blek om nebbet som sykepleier sa, men heldigvis er det jo fort overstått :). Fikk ut 13 egg denne gang, så fornøyd med det :) . Regner med det er noen som ikke er modne men får jeg et perfekt egg er jeg fornøyd :). Har aldri fått noe på frys så regner ikke med det denne gangen heller. Blir spennende imorgen.

Mammadrøm: stikninger er absolutt et positivitet tegn :) så holder en knapp på at det fungerer denne gangen for dere altså :D . Æsj jeg har ikke helt go'følelsen for meg selv, siste negative forsøk sitter liksom så hardt i enda. Ja,ja heldigvis ikke tankene mine som bestemmer ;) hehe .

Skrevet

Gratulerer med vell overstått uttak Opp. Ja, uttak er forskjellig fra gang til gang og kan som du erfarte gjøre ganske vondt. Men nå er det ferdig og du fikk mange follikler, tenk en hel eggekartong pluss en til, det blir 13 stk. Du skal se det kommer til å gå fint denne gangen nå som labben kan velge ut det aller beste embryoet til deg. Kanskje ett eller to på frys også denne gangen, det er lov å leve i håpet! Jeg heier på deg og embryoene dine. Blir spennende å høre hvordan det går med befruktning og alt.

IVFhåper hvordan gikk det med uttaket i dag? Klarte de å få ut alle eggfolliklene og hvor mange follikler fikk du ut av alle de folliklene du hadde inne i der? Helt vilt med så mange follikler da. skjønner godt du ikke skal ha innsett for du har en høyere risiko for overstimulering når det er så mange follikler ved tilførsel av Ovitrelle sprøyten. Får satse på mange små eskimostjerner på frys så har du mange sjanser fremover.

Lykke til til dere som er i stimuleringsfasen og dere som ruger på gullembryoer.

Skrevet

Da er uttak overstått, det var endel vondere enn sist gang, ble litt blek om nebbet som sykepleier sa, men heldigvis er det jo fort overstått :). Fikk ut 13 egg denne gang, så fornøyd med det :) . Regner med det er noen som ikke er modne men får jeg et perfekt egg er jeg fornøyd :). Har aldri fått noe på frys så regner ikke med det denne gangen heller. Blir spennende imorgen.

Mammadrøm: stikninger er absolutt et positivitet tegn :) så holder en knapp på at det fungerer denne gangen for dere altså :D . Æsj jeg har ikke helt go'følelsen for meg selv, siste negative forsøk sitter liksom så hardt i enda. Ja,ja heldigvis ikke tankene mine som bestemmer ;) hehe .

Gratulerer med hele 13 egg ut!!! Synd det gjorde mer vondt denne gangen, men alltid godt når det er overstått!

Håper magefølelsen din kommer seg, og at dere lykkes denne gangen:-)

Her endrer følelsene seg fort... fra god magefølelse i går til storgråting og sikker på at det ikke har gått i dag... Uff, det er en berg g dalbane hva følelser gjelder i denne prosessen.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Opp: hvor mye/hvilke type smertestillende fikk du? Dumt at det var vondt. Likte Stjernemagnolia sin kommentar om eggekartong +. Så utrulig deilig antall egg. Da blir det vel innsett søndag?

Skrevet

Opp: hvor mye/hvilke type smertestillende fikk du? Dumt at det var vondt. Likte Stjernemagnolia sin kommentar om eggekartong +. Så utrulig deilig antall egg. Da blir det vel innsett søndag med telefon i morgen om hvor mange som har blitt befrukted?

Skrevet

Tusen takk dere :) så godt å ha dere å fortelle til, snakker ikke med noen andre om dette her. Så det er så fint å ha dere og dette forumet :) og som faktisk forstår alt sammen. Drømte om at jeg fortalte det til en i natt og hun hadde null forståelse haha. Ja over en hel eggekartong, hihi morsomt sagt stjernemagnolia :) . Veldig veldig glad for at det ble bra med egg. Satser på innsett søndag, men tar ingenting for gitt. Kjenner meg godt igjen i den berg og dalbanen der Mammadrøm, det er slitsomt. Håper du har fått go'følelsen tilbake, det er plenty av håp så ingen grunn til å ikke ha det.

Kaksy jeg fikk paracet 1gr, diclofenac 50 mg og dormicum(avslappende) ca 8 mg. Avslappende funker ikke så godt på meg så må ha 1 tabl istedenfor en halv. Er jo passe nervøs før uttak.

Skrevet

Opp: gratulerer såå mye med overstått uttak!! Må være deilig å være ferdig med akkurat det :). 13 egg er jo kjempebra! Tipper ett eller to på frys :)....og et nyyydelig et inn ;). Veldig dumt at det ble mer smertefullt denne gangen :(. Ta litt paracet ikveld og spis masse godis :). Stor klem til deg :)

Skrevet

Gratulerer med mange egg Opp! Bra jobbet! Spent på å høre i morgen :) Jeg tipper halve eggekartongen blir befruktet :) Hihi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...