Gå til innhold

Desember damene <3

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at jeg og hører til i Desember klubben. Skulle egentlig hatt uttak i nov, men egga vokser seint denne gangen, så skal på 4 UL i morgen. Dette er vårt 2 fersk forsøk. Hadde 1 i desember i fjor og ble gravid, men fødde for tidlig i uke 19 :( Så ble det en kjemisk graviditet på fryseforsøket tidligere i høst.

Det kan faktisk se ut til at jeg kan ende opp med en ganske tilsvarende termin på dette forsøket som heg fikk i desember i fjor. Det må jo bare være positivt og vår sjanse til å lykkes igjen!?

Fortsetter under...

Hei du :) ja det MÅ det jo bare da :) nå må vi også få det til. Utrolig fært å miste så sent som i uke 19, da er det jo blitt en liten baby ❤️ det må bare være så ubeskrivelig vondt, føler masse med deg. Mistet i uke 12 på første forsøk mitt, oppdaget på ultralyd, fosteret hadde dødd og kroppen ikke oppdaget det enda. Trøster meg med at vi fikk det til en gang og at sjansene da er enda større for at vi får det til igjen. Jeg er på mitt 3 forsøk/innsett nå jeg også. Må vi få den største julegave det er 💓 vi desember damene 😊 !

Ja det er det verste jeg har vert med på, vokna midt på natten og fødte på bade i løpet av en halv time... det var en fullvokst liten gutt :( Kjente spark når jeg la meg for kvelden, obduksjonen fant ingenting galt.. Fikk til svar at dessverre kan skje i 2-3 % av svangerskapa. Utrolig vondt når barnet var så etterlengta. Men nå eg vi klar igjen :)

Ja det er det verste jeg har vert med på, vokna midt på natten og fødte på bade i løpet av en halv time... det var en fullvokst liten gutt :( Kjente spark når jeg la meg for kvelden, obduksjonen fant ingenting galt.. Fikk til svar at dessverre kan skje i 2-3 % av svangerskapa. Utrolig vondt når barnet var så etterlengta. Men nå eg vi klar igjen :)

Kjære vene, dette var sterk lesning.

Nå er det din tur til å lykkes hele veien ut!:-)

Klem

Så utrolig fært ivf_håper, det setter noen dype spor og i tillegg når det er m ivf så blir jo opplevelsen og sorgen så mange ganger vondere også. Nytt håp og nye muligheter fremover nå iallefall 😊❤️! Håper du får uttak denne uken m masse masse bra egg! Kaksy trist å høre du også har mistet. Da er vi 3 i des gruppa som mistet i våres da. Jeg skal på ny ul idag jeg også, blir spennende. Har sovet kjempedårlig 3 netter på rad, håper det ikke har noe å si, blir jo engstelig for alt 😜.hvor er du hen i løypa nå kaksy?

Annonse

Med stjernemagnolia går det dårlig. Er så lei av å vente på å starte opp igjen. Polyppen er der fremdeles. Har fått innkallelse til Hysteroscopi 3 ganger, men sykehuset har avlyst hver gang. Nå er ny time 3 januar! Må i tillegg vente på ny syklus før jeg kan starte opp igjen. Åhh, jeg er så lei av å vente. Sniker, leser og følger alle dere andre som er i forsøk da. Det er hyggelig i allefall. Vil jo at alle skal få det til og det gjør vi alle sammen en gang. Må bare prøve igjen, og igjen om det ikke går den ene gangen. Håp er det for oss alle. Masse lykke til til alle sammen!

Med stjernemagnolia går det dårlig. Er så lei av å vente på å starte opp igjen. Polyppen er der fremdeles. Har fått innkallelse til Hysteroscopi 3 ganger, men sykehuset har avlyst hver gang. Nå er ny time 3 januar! Må i tillegg vente på ny syklus før jeg kan starte opp igjen. Åhh, jeg er så lei av å vente. Sniker, leser og følger alle dere andre som er i forsøk da. Det er hyggelig i allefall. Vil jo at alle skal få det til og det gjør vi alle sammen en gang. Må bare prøve igjen, og igjen om det ikke går den ene gangen. Håp er det for oss alle. Masse lykke til til alle sammen!

Fy søren stakkars deg da, det er så kjipt og depressivt å måtte vente slik og så blir det attpåtil avlyst, 3 ganger! Ja det er håp for oss alle som driver med dette :) det skal gå til slutt. når du blir kvitt den polyppen skal du se det blir fart på sakene :) . Håper du greier å få en hyggelig julefeiring og tenk på at dette blir den siste julen uten å være gravid eller med en baby :) en liten trøst i det hele.

Opp: Ja, jeg tenkte litt på det da jeg skrev at jeg og har mistet at jeg ønsker ikke å skremme de som nettopp har begynt på prøverør. Da jeg forsto at vi var tre her som har mistet. Men det er jo heldigvis ikke så vanlig. Og nesten alle jeg kjenner som har mistet i "det virkelige liv" har fått friske barn etterpå at de har mistet. Det er litt trøst for meg når jeg blir redd og trist.

Men en blir jo full av tanker og redsel ved nye forsøk. Men jeg prøver virkelig å ikke være redd og ta det mest mulig som det kommer. Jeg har også hatt to ultralyder nå, en til på fredag og tidligst egguttak på førstkommende mandag.... Spent, spent spent.

Hvordan gikk ultralydene dine Opp? Jeg vet ikke helt hva som skjer, men virker ok her. Jeg er enda i løypa. Utrulig deilig med kort regime da. Helt annen verden enn langt regime. Mye lettere. For meg iallfall.

Annonse

Opp: Ja, jeg tenkte litt på det da jeg skrev at jeg og har mistet at jeg ønsker ikke å skremme de som nettopp har begynt på prøverør. Da jeg forsto at vi var tre her som har mistet. Men det er jo heldigvis ikke så vanlig. Og nesten alle jeg kjenner som har mistet i "det virkelige liv" har fått friske barn etterpå at de har mistet. Det er litt trøst for meg når jeg blir redd og trist.

Men en blir jo full av tanker og redsel ved nye forsøk. Men jeg prøver virkelig å ikke være redd og ta det mest mulig som det kommer. Jeg har også hatt to ultralyder nå, en til på fredag og tidligst egguttak på førstkommende mandag.... Spent, spent spent.

Hvordan gikk ultralydene dine Opp? Jeg vet ikke helt hva som skjer, men virker ok her. Jeg er enda i løypa. Utrulig deilig med kort regime da. Helt annen verden enn langt regime. Mye lettere. For meg iallfall.

Ja heldigvis er det ikke det! Satser på det var en engangsopplevelse, er vel bare rundt 10% som det skjer med, så neste gang nå så skal det gå bra :) (bank i bordet). Jeg skal ha uttak på fredag :) ligger an til rundt 10 egg tror jeg. Håper jeg kan få noen på frys, har ikke fått det før, selvom jeg får ut tilfredsstillende antall, så har ikke så stort håp da. Så lenge jeg får inn et perfekt egg( som fester seg!) så er det alt som skal til:). Uansett siste gang m den eviglange sprayingen! Da blir det over på privat om det ikke skulle gå veien nå heller. har hørt de private ikke bruker det lenger :). Høres herlig ut. Hvor mange insett har du hatt? Er du på privat nå?

Jeg tok hcg igår...var da 14 dager siden innsett. Den var på 64. Syntes at det hørtes lavt ut?? Er så redd for kjemisk. Det mest interessante er jo selvsagt prøve nr to som jeg skal ta om noen dager...

Det høres helt fint ut det ringo79, ikke noen grunn til bekymring på det. Du er så gravid så :)

Herregud Opp det hjelper virkelig det du sier. Var på god vei inn i depresjonen her.. Kjennes ut så mensen skal komme.. Men kanskje alt faktisk er ok som du sier ❤. De eneste jeg klarer å prate med nå er dere her inne... Klarer ikke å prate med mine aller nærmeste engang... Takk!!!

Hei Ringo 79

Skjønner godt din bekymring, men kjære deg du er gravid til det motsatte er bevisst. En Hcg verdi på 64 er ikke unormalt eller spesielt lavt for din testdag. Det viktigste er at det blir en stigning i tallet ikke den egentlige verdien din nå. Vi satser på dobbling av tallet ved neste måling og lille lykkestjerne trives godt hos deg.

huff så mye du skal gjennom stjernemagnolia... dritt at de ikke tar deg alvorlig nok på sykehuset! du har fritt sykehusvalg vetdu, så su kan ta hysetrioskopien ved et annet sykehus...

ønsker deg masse lykke til i hvert fall :D og en riktig god advendtstid :D

Tusen takk!!! Dere aner ikke hvor mye det hjelper meg akkurat nå!!! Ny test på mandag...nøyaktig ei uke etter første test. Blir spennende. Man blir bare veldig lei av å vente og vente og vente... Men de vet dere jo alt om. Takk for gode ord!!!! Dere er fantastiske ❤❤❤

Herregud Opp det hjelper virkelig det du sier. Var på god vei inn i depresjonen her.. Kjennes ut så mensen skal komme.. Men kanskje alt faktisk er ok som du sier ❤. De eneste jeg klarer å prate med nå er dere her inne... Klarer ikke å prate med mine aller nærmeste engang... Takk!!!

Åh det var godt å høre det hjelper litt. Ja det er helt normalt for oss ivf'ere å bli helt angsklumper når vi endelig får den etterlengtede positive testen, 64 er et fint tall ringo79, mensenmurring er vanlig gravid tegn, tenk på det som positivt og ikke negativt. Nå jobber livmoren og gjør plass til lille spiren. Alt er iorden skal du se. Du er gravid :D punktum. ikke noe men, kanskje eller hvis og om ;) det er bare dumme tanker, ikke noe annet.

Ringo79: ser du har fått mange fornuftige svar her, så føyer meg bare i rekken:-) Du ER gravid!:-)))kr

Kjenner at jeg bare blir nødt til å høre på det dere sier ;). Som Opp sier så blir man jo rene angstklumpene...:). Tror jeg bare skal slå meg til ro og vente til ny blodpr mandag. Bare prøve å nyte dette... :). Men hvordan går det med deg Nurse77? Har tenkt mye på deg side vi fulgte hverandre så tett under selve behandlingsperioden :). Syns de var så trist at ikke du også skulle få pos test ❤. Hva hør dere videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...