Gå til innhold

Desember damene <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det var rart at den gir ulikt resultat.. Jeg forholder meg til 4.september.

Tok cb med ukeindikator i dag, men viste bare 1-2 til tross for at det er 2 uker og 3 dager siden uttak. Men søkte litt rundt på det og virker som de er litt upålitelige. De slår visst ut på 2-3 fra 200 hcg. Mens en tabell jeg fant viser at hcg snittet for meg i dag bare er 130, så da gjør det ikke så mye. Kanskje jeg tar en igjen om noen dager. Eller så skal jeg jo og måle om en ukes tid.

Fikk de samme menssmertene i natt igjen. Men det er en del som har svart meg nå at de opplevde det samme og alt gikk bra. (Her inne og på anonym forum) Så nå skal jeg bare prøve å roe ned. :) Jeg er jo gravid og som oftest går det jo bra :)

Jeg føler meg ikke så veldig hjemme i den septembertråden inne på 1.tri.. Det er så mange sånne "ooobs jeg ble gravid uten å prøve" som nå sikkert går gjennom helt knirkefrie svangerskap.. Kanskje vi burde lage en egen tråd for september IVF'ere.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei småen100. Ja, det er litt mange "ups, jeg ble gravid uten å prøve" i verden.

Og tro meg, de blir "ups der kom nr to" om et par år og.. etter at de like etter fødselen var helt anti til en nr 2 mens vi var helt klar på at vi kom til å prøve så fort som mulig. Men graviditeten er jo lik uansett hvor vanskelig det var å få det til (heldigvis). Så en får mer og mer til felles i forumene etterhvert. 

Skrevet

Hei alle :) Her ble det negativt svar på fredag, etter blodprøvesvar. Fått mensen idag, så da blir det å planlegge videre m Pors i morgen. Dette var vårt første ordinære søskenforsøk, hvor vi satte inn ett egg. Ble gravid i sommer på første søskenfryseforsøk, men det var bare fostersekk å se på ul. det ville kanskje vært for godt til å være sant om jeg skulle blitt gravid nå, så fort ;) Har ikke fått fulgt like godt med her inne nå, som jeg fikk da vi prøvde å få førstemann, men vil gratulere alle dere som har blitt gravide i desember og ønsker alle oss andre lykke til videre. Stor klem

Skrevet

Så spennende! Gratulere så mye kaksy, Småen100 og Optimist 78. Håper virkelig jeg kan bli med dere over til 1 trimester ;) Jeg tenker å teste i morgen, er da på dag 11. Vet det er litt tidlig, men er så spendt. Håper jeg blir like heldig som dere ;) Hadde dere noen symptomer før dere testet? Vet alt dette som skjer i livmor og bryster trolig er Lutinusen...:)

Skrevet

Krysser fingrene for at du følger etter, Familieforsøkelse!!

Mine "symptomer" er egentlig ganske vage. Jeg har litt "trykk" nedentil og ilinger i rumpe/ lår. Og ikke den "hoggende" menssmerten som jeg vanligvis har. Og er trøtt/ uggen. Men dette kan like gjerne være at jeg har vært nervøst i det siste og sover dårlig. Er 4+2 og allerede supernervøs.. Endelig bekreftelse kommer på urintest tirsdag.. Uansett har jeg en følelse om at noe er annerledes. Hadde jeg ikke vært så oppmerksom på kroppen, hadde jeg nok ikke reagert så tidlig. Hva merker dere andre? Og godt du fikk noen gode tilbakemeldinger, småen100!

Føler meg heller ikke hjemme på 1. tri. Og kommer nok ikke til å være aktiv der. IVF er meget fysisk og psykisk belastende og derfor er det så bra å ha likesinnede å dele dette med! Det skjønner ikke alle de uerfarne på 1. tri ;):)

Skrevet

Takk for svar ;) Jeg forstår godt at du føler det mest hjemme i dette forumet. Det er jo ikke å stikke under en stol at de fleste vet ikke hva det vil si å gå igjennom IVF. Vi har en felles forståelse og god oppmuntring på vei mot heiing ;) Setter stor pris på denne gjengen! :)

Skrevet

Hipp, hipp, jeg kan bli med dere over til 1 trimester :) Kjenner jeg er så LYKKELIG!!! :) Virker som vi er flere fra klinikk Hausken som nå har fått positiv test ;)

Skrevet

Håpefull er mamma. Så dumt at det ikke gikk med søskenforsøket. Håper dere får forsøke fort igjen og det blir en liten en til snart. Kos dere med den lille dere allerede har.

Familieforøkelse: Hipp, hipp hurra med gravidtest! Verdens beste julegave.

Skrevet

Da virker det jammen som løpet er kjørt.... :cry:

Mensmurringer fra morgenen av og lyserødt blod utover kvelden på rd 13...

Har kun testet èn gang (rd 10: negativ), da jeg hadde planer om testing i morgen. Skal nok ta testen for sikkerhets skyld, men regner med å få bekreftet nederlaget...

Huff, jeg hadde i grunn forberedt meg litt på dette (trodde jeg), men føler meg helt tom og trist her jeg sitter :cry:

Har liksom "følt" meg så gravid og vært så optimistisk (sånn er det vel for de fleste), så dette var et realt slag i trynet... Æsj, ingen god start på det nye året!

Masse til lykke til dere som har fått gode nyheter den siste tiden!

Det å se at andre lykkes bidrar ihvertfall til å holde pågangsmotet oppe, selv om ting er tøft akkurat nå...

Skrevet

Mrs Monday og Håpefull er mamma: det var jo ikke dette som skulle skje på tampen av året :( Nedturen er ubeskrivelig.. Mr Monday, ingenting er sikkert før test i morgen da! Heldigvis har dere (forhåpentligvis) et par fridager å komme dere på før hverdagen setter inn :) Og hverdag med rutiner kan også være litt godt :)

Selv skal jeg ha "offisiell urintestdag" i morgen. Den MÅ bare vise "Gravid 2-3 uker".. Kjenner at nervene ligger litt på utsiden, så vi kommer uansett til å avlyse nyttårsaftenfest med å "call in sick". Denne IVF-prosessen er så lang! Og med all ned- og oppreguleringer, stimuleringer og ruginger er det lange perioder med mat-og drikke restriksjoner. Jeg er så dårlig på å juge og trekker meg derfor litt bort. Så det er til tider ensomt, denne prosessen.

Hvordan takler dere det?

Ellers håper jeg dere nyter litt ferie og og tar vare på hverandre❤️

Skrevet

Mrs Monday og Håpefull er mamma: det var jo ikke dette som skulle skje på tampen av året :( Nedturen er ubeskrivelig.. Mr Monday, ingenting er sikkert før test i morgen da! Heldigvis har dere (forhåpentligvis) et par fridager å komme dere på før hverdagen setter inn :) Og hverdag med rutiner kan også være litt godt :)

Selv skal jeg ha "offisiell urintestdag" i morgen. Den MÅ bare vise "Gravid 2-3 uker".. Kjenner at nervene ligger litt på utsiden, så vi kommer uansett til å avlyse nyttårsaftenfest med å "call in sick". Denne IVF-prosessen er så lang! Og med all ned- og oppreguleringer, stimuleringer og ruginger er det lange perioder med mat-og drikke restriksjoner. Jeg er så dårlig på å juge og trekker meg derfor litt bort. Så det er til tider ensomt, denne prosessen.

Hvordan takler dere det?

Ellers håper jeg dere nyter litt ferie og og tar vare på hverandre❤️

Masse lykke til i morgen, Optimist78!!!

Det er ikke lett med alle mat- og drikkerestriksjoner, spesielt ikke nå i jula :roll:

For vår del har vi vært åpen til de fleste rundt oss om at vi prøver, så de er klar over hva som skjer.

Er testen min negativ, blir det i hvert fall et glass trøstesjampanje i morra kveld... :vin:, den saken er klar!

Fin feiring til dere også, forhåpentlig uten sjampis!!

Skrevet

Mrs Monday. Så trist med blødning. Ja, ta masse, masse trøstesjampis. Jeg hiver meg over kaffe og vin hver gang mine prøverør går skeis. Da kan en iallfall bøtte i seg det uten dårlig samvittighet.

Bra du får vite det før nyttårsaften iallfall. Da kan du skåle inn det nye året med nye muligheter. Men test først selvsagt.

Optimist78: Jeg er nå så åpen om hele ivf prosessen at jeg tror folk nok er blitt litt lei av hele greia. Men nå har jeg jo prøvd en del ganger og uten å lykkes, så er nok ikke så gøy for de å høre om det hele tiden. Så prøver å holde meg til å svare når jeg blir spurt istedetor å pepre folk med informasjon. Men de mannlige kollegaene mine har nok hørt litt for mye om befruktning av egg, eggdeling, egguthenting, hvor lenge sæd lever, etc, etc til deres smak. Har fått SÅ mye informasjon om dem og da.

Litt komisk nesten. Siden prøverør jo handler om de edlere deler, og jeg prater om sæd/egg og andre ting så har noen kvittert med chlamydiahistorier og hvor mange partnere de har hatt ubeskyttet sex med (one night stands og hoppet av i svingen). Hvilken annen sykdom (barnløshet) får en så juciy historier tilbake igjen?

Skrevet

Haha, Kaksy! Herlig ;) Nyt sjampis! Selv hadde jeg gått helt bananas! Jeg har fortalt at vi må ha IVF til aller nærmeste familie (min), samt noen få, nære venninner bare for at de skal kutte ut den velmente hintingen. Men jeg sier ikke når det er..

Satt på spissen: Jeg er litt "flau" over at vi ikke kan få barn av oss selv. Teit, men sant. Det ligger så mange følelser der som jeg ikke har bearbeidet og da kan selv uskyldige spørsmål treffe helt feil. Det ligger vel i min personlighet at jeg bryr meg alt for mye om hva (jeg tror) folk synes om meg.

Har dere kun positive erfaringer med å være åpne?

Skrevet (endret)

Så trist mrs Monday.. :( Skjønner godt du ble skuffet. Man kan vel liksom ikke forberede seg godt nok på det. Men ta en test i morgen ja :kr Man vet jo aldri!

Krysser fingrene for deg i morgen optimist! Du hadde fått hcg tall på blodprøve sant? Derfor du håper det står 2-3? Jeg fikk jo bare 1-2 i går noe som jo tyder på litt lavt hcg nivå kanskje, men jeg stresser ikke noe med det. Hadde tenkt å ta en ny i morgen, men nå fikk jeg ikke kjøpt det.. Jeg tror jeg skal ta en vanlig cb jeg har liggende og se på krysset og det blir blåere. :) Lykke til!

Alle i min nærmeste venninnegjeng, 5 stk, vet om alt. Så de har fulgt spent med i hele prosessen. Sambo sin vennegjeng vet ingenting.. Og det er de vi skal være med i morgen kveld. Jeg vet virkelig ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Hadde landet på at vi skulle kjøpe en alkoholfri rødvin som jeg så vant en test og helle over på en annen flaske. Men så glemte jeg at polet er stengt i morgen... :P Det er nesten umulig å lure den gjengen der, de kommer til å spørre med en gang. De spurte nå i julen da jeg ikke drakk før jeg testet og jeg måtte love dyrt og hellig at jeg ikke var gravid. Da var jeg jo ikke det heller, så det gikk jo fint. Dessuten kjørte jeg den kvelden. (Ikke vår bil, vi har ikke bil selv, så jeg kan ikke bruke den unnskyldningen heller i morgen!! ) Sambo sier at gjetter de det så gjetter de det og at vi bare kan si det.. Jeg synes det er litt tidlig. Ikke ifht de nærmeste vennene hans, men i morgen er det stor fest med andre litt mer perifere folk også og det ville blitt så rart hvis dette ikke går veien liksom.. Så vi lurer på om vi skal si at jeg går på medisin av noe slag. Men det blir garantert gjennomskuet uansett. Utrolig kjipt at jeg glemte polet! Jeg kan ikke bruke saft heller for det er alltid en fyr som skal smake på vinen min som er der i morgen. Han blir veldig full så kunne nok lurt han med alkoholfri vin, men ikke med druesaft :P

Nei vi får se.. Det er kjipt at den alkoholen er så avslørende!

Endret av Småen100
Skrevet

Testen viste "gravid 2-3 uker". Det stemmer at jeg skal ha hcg på over 200 etter blodprøven for meg, så dette er korrekt. Nå må jeg nyte at jeg faktisk er gravid :)

Litt synd å måtte avlyse nyttårsaften, men sånn blir det for oss i år. Håper vi er velkomne neste år med en hylende baby ;)

Lykke til i dag, småen100. Husk at du må ikke svare på noe. Drikk vann av ølboks eller bytt etikett på ølflaske. Ass uten er best i test og billig. Og ta dere en Aas hver når dere kommer med lik etikett ;) Funket for oss en annen gang :)

Godt nytt år, tøffe og tapre damer!! Takk for heiarop og støttende ord i 2013!

Skrevet

Optimist78: jeg har nesten kun positive erfaringer ved å være så åpen.

Eller, eneste er, rart nok, noen i familien som ikke synes at det offentlige burde subsidere prøverør i det hele tatt og "det er ingen menneskerett å få barn" (lett å si hvis man har fått selv noe denne vedkommende har).

Men stort sett, især innen i familien, har folk vært veldig støttende. Lurer veldig på hvordan det går og er så søte.

Eneste er at jeg føler selv at jeg har spredd litt frykt. Siden vi har vært så åpne også når det har gått galt. Så angrer litt på det. Men for meg personlig har det vært mye, mye lettere å være åpen heller enn å skjule noe. Verste jeg vet er å måtte skjule noe.

Især på jobben har det vært en ENORM lettelse, for meg, å være åpen. Men det er fordi jobben min er håpløs å kombinere med ivf.

Skrevet

Småen100: håper festen blir gøy likevel :-) Jeg ville også tatt lettøl tipset, men er jo ikke så lett hvis du vanligvis drikker vin.

Skrevet

Så trist mrs Monday.. :( Skjønner godt du ble skuffet. Man kan vel liksom ikke forberede seg godt nok på det. Men ta en test i morgen ja :kr Man vet jo aldri!

Krysser fingrene for deg i morgen optimist! Du hadde fått hcg tall på blodprøve sant? Derfor du håper det står 2-3? Jeg fikk jo bare 1-2 i går noe som jo tyder på litt lavt hcg nivå kanskje, men jeg stresser ikke noe med det. Hadde tenkt å ta en ny i morgen, men nå fikk jeg ikke kjøpt det.. Jeg tror jeg skal ta en vanlig cb jeg har liggende og se på krysset og det blir blåere. :) Lykke til!

Alle i min nærmeste venninnegjeng, 5 stk, vet om alt. Så de har fulgt spent med i hele prosessen. Sambo sin vennegjeng vet ingenting.. Og det er de vi skal være med i morgen kveld. Jeg vet virkelig ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Hadde landet på at vi skulle kjøpe en alkoholfri rødvin som jeg så vant en test og helle over på en annen flaske. Men så glemte jeg at polet er stengt i morgen... :P Det er nesten umulig å lure den gjengen der, de kommer til å spørre med en gang. De spurte nå i julen da jeg ikke drakk før jeg testet og jeg måtte love dyrt og hellig at jeg ikke var gravid. Da var jeg jo ikke det heller, så det gikk jo fint. Dessuten kjørte jeg den kvelden. (Ikke vår bil, vi har ikke bil selv, så jeg kan ikke bruke den unnskyldningen heller i morgen!! ) Sambo sier at gjetter de det så gjetter de det og at vi bare kan si det.. Jeg synes det er litt tidlig. Ikke ifht de nærmeste vennene hans, men i morgen er det stor fest med andre litt mer perifere folk også og det ville blitt så rart hvis dette ikke går veien liksom.. Så vi lurer på om vi skal si at jeg går på medisin av noe slag. Men det blir garantert gjennomskuet uansett. Utrolig kjipt at jeg glemte polet! Jeg kan ikke bruke saft heller for det er alltid en fyr som skal smake på vinen min som er der i morgen. Han blir veldig full så kunne nok lurt han med alkoholfri vin, men ikke med druesaft :P

Nei vi får se.. Det er kjipt at den alkoholen er så avslørende!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om drikking og festing og hva gjør vi:) jeg har gått til innkjøp av noe alkoholfri vin som jeg kan ha til å begynne med dersom jeg må på fest:) men sleit selv med å finne unnskyldning til julebord for alle vet jeg drikker på alle fester. Men har begynt å trekke meg litt unna fester nå for synes det er vanskelig å skal lyge for vil ikke fortelle om prøvingen. Vet at det er mange som tenker at jeg må jo være gravid når jeg ikke drikker men de får tenke hva de vil. Vi kan ikke styre livet vårt etter andre:) du får si at det fristet ikke i dag eller noe i den duren? Du må kunne få lov til ikke ha lyst å drikke på fest du og:) lykke til:)

Skrevet

Godt nytt år!! Håper dere hadde en fin feiring med og uten alko og alt for mange spørsmål?!

Til de gravide: hvordan er formen? Hva kjenner dere?

Og til de det dessverre ikke fikk det til i desember: er motet tilbake? Og hva er neste skritt?

Selv er jeg 4+6 . Jeg er fortsatt så spent, så er sikker på at det er all spenningen som lager symptomer! Kjenner litt murr i mage og trykk nedenfra, ellers lite. Skal på tidlig UL 16. jan. Så da blir det neste milepæl. Gleder meg sånn til å fortelle det til mamma!! Vi har nemlig bestemt oss til å vente til etter UL. #krysserfingreneforatalterbra

Skrevet

Optimist 78.

Går veldig bra her. Men kjenner at jeg ikke tør å melde meg inn i termingruppa før jeg er litt lengre på vei. Har enda ikke fått hcg-svaret fra 27 desember (de snakket om førstkommende mandag kanskje..) Så jeg smugleser der inne og tenker at jeg skal melde meg inn når jeg er litt lengre på vei.

So far, so good!!! Brent av en haug med graviditetstester, så tror jeg ikke fikk kjemisk denne gangen,  Kjenner det litt i puppene i innimellom og bitte-litt uggen (noe jeg løser med konstant småspising), så jeg er superhappy her.  

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Småen 100: hvordan gikk festen? Ble dere outed?

Skrevet

Godt nytt år, desember-damer!!

Optimist78:

Etter noen triste dager er motet på vei tilbake!

Ringte inn negativt resultat til Ullevål i dag, og da jeg fikk beskjed om at vi kan begynne nytt forsøk i februar, ble ting liksom litt lettere med en gang! Ny giv!

Har ingen egg på frys da, så må ta heeele runden om igjen, det føles litt slitsomt kjenner jeg, men, men...

Skrevet

Godt nyttår damer!

Er akkurat 5 uker i dag og testene blir stadig sterkere! Har også sluttet å våkne av smerter om nettene! Det er utrolig deilig. Håper det holder seg unna :) Har nesten ikke menssmerter i det hele tatt lengre! :) Eller føler jeg ikke så mye. Er trøttere enn vanlig og de siste dagend har jeg duppet av litt på dagtid. Men har gått fint på jobb i dag. Litt ømme pupper, ingen kvalme! bank i bordet... Men jeg fått litt vondt nederst i korsryggen.. Hvis jeg beveger meg brått hugger det liksom i nederst i ryggen og øverst i rumpen.. Stråler litt rundt der. Det kan vel ikke være bekkenet jeg kjenner allerede?? Er det sånne smerter som det? Eller kan det være noe isjas greier? Får høre hos legen på tirsdag.. Herregud for et dårlig tegn hvis det er bekkenet allerede... Det går vel ikke an..?

Nyttårsfesten gikk kjempe bra! Jeg fant en alkoholfri vin på dagligvarer som jeg helte over på en vanlig vinflaske med skrukork! Vinen var pyton, men jeg hadde i hvert fall noe å nippe til. Ingen la merke til at jeg bare etterfulgte en gang i løpet av hele kvelden... :P Så ingen merket noenting!

Skrevet (endret)

Jeg må si jeg er kjempe glad på alles vegne som har testet positivt. Dere er så ufattelig heldig!

Selv sitter jeg her og er ganske deppa etter det avbrutte forsøket. Med 2 forsøk bak oss som begge gikk dårlig har jeg iløpet av julen kommet frem til at jeg trenger en stor endring i livet mitt. Jeg vil jo egentlig komme igang med et nytt forsøk så fort som overhodet mulig, men må jo vente til jeg har hatt 3 blødninger uansett. Jeg har bestemt meg for å sette meg på skolebenken i 5 mnd fra Februar av. Så jeg tror ikke det blir noe nytt forsøk på oss før etter sommeren.

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å gå igjennom alt dette flere ganger rett etter hverandre. Jeg mister meg selv en del i hvert forsøk. Og jeg kjenner det tilogmed har satt en liten avstand mellom meg og mannen. Noe som skremmer meg. Det siste jeg ønsker er å se ekteskapet mitt gå i stykker pga alt dette. Det er jeg som ikke takler å måtte gå igjennom prøverør for å bli gravid og har veldig lett for å skyve mannen unna meg.

Jeg må finne tilbake til roen i meg kjenner jeg...

Endret av OurDeepestWish
Skrevet

Jeg må si jeg er kjempe glad på alles vegne som har testet positivt. Dere er så ufattelig heldig!

Selv sitter jeg her og er ganske deppa etter det avbrutte forsøket. Med 2 forsøk bak oss som begge gikk dårlig har jeg iløpet av julen kommet frem til at jeg trenger en stor endring i livet mitt. Jeg vil jo egentlig komme igang med et nytt forsøk så fort som overhodet mulig, men må jo vente til jeg har hatt 3 blødninger uansett. Jeg har bestemt meg for å sette meg på skolebenken i 5 mnd fra Februar av. Så jeg tror ikke det blir noe nytt forsøk på oss før etter sommeren.

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å gå igjennom alt dette flere ganger rett etter hverandre. Jeg mister meg selv en del i hvert forsøk. Og jeg kjenner det tilogmed har satt en liten avstand mellom meg og mannen. Noe som skremmer meg. Det siste jeg ønsker er å se ekteskapet mitt gå i stykker pga alt dette. Det er jeg som ikke takler å måtte gå igjennom prøverør for å bli gravid og har veldig lett for å skyve mannen unna meg.

Jeg må finne tilbake til roen i meg kjenner jeg...

Huff, det må være veldig tøft å gå gjennom dette igjen og igjen. Jeg er helt utrolig heldig som fikk dette til på første forsøket. Jeg klarer ikke å forestille meg det hvis jeg skulle miste nå og starte på nytt. Du er så tøff og flink som holder ut! 

Så bra at du har funnet ut at du skal gjøre noe nytt! Det høres spennende ut! Hva skal du studere? Det er viktig å ta vare på seg selv og forholdet til mannen oppi alt dette. Få det litt på avstand, oppleve noe nytt og spennende som kan oppta tankene litt. Så plutselig er sommeren over og du er klar igjen med friskt mot. 

Ønsker deg masse lykke til med studiene og alt sammen! :) Og håper inderlig det klaffer for deg på neste forsøk. Stå på :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...