Småen100 Skrevet 24. desember 2013 #251 Skrevet 24. desember 2013 Oi - fester det seg hos deg hver gang Kaksy? Så spennende! Håper den holder seg der denne gangen!! Du tester ikke hjemme før blodprøve da eller? Jeg svinger så veldig i hva jeg føler.. Jeg har litt symptomer, men tør ikke tro på de siden det kan være lutinusen.. Men nå virker det kanskje som at symptomene jeg hadde på lett ohhs har blusset litt opp.. Det sa de det kunne gjøre hvis jeg begynte å produsere hcg. Magen var blitt fin igjen, men nå er det ømt rundt eggstokkene og presser på blæren igjen sånn at jeg må opp og tisse om natten.. Det måtte jeg fra ca en uke etter sprøytestart og frem til nå i helgen. Så var magen flat igjen og eggstokkene presset ikke lengre sånn på nedi der, men nå virker det altså som de gjør det igjen. Ellers er jeg fryktelig trøtt og har begynt å ta meg en lur når jeg tar lutinusen min på dagtid Er det tullete å ta en test i morgen? Har egentlig testdag fredag så er jo to dager før tiden. Men i morgen er det 13 dager siden uttak og appen min driver og maser om at jeg venter mens i morgen... Kan jeg risikere å oppdage kjemisk? Åå dette er altfor spennende...
Småen100 Skrevet 24. desember 2013 #252 Skrevet 24. desember 2013 Ja herlighet - og GOD JUL!! Nå er det jul!!! Her blir det Askepott og julestrømpe! Man blir aldri for gammel for julestrømpe.. Jeg kjøpte verdens største i år og tror sambo har fylt den opp!! Hihi Kos dere i dag jenter!
lillespire2 Skrevet 24. desember 2013 #253 Skrevet 24. desember 2013 Kaksy, håper spiren klorer seg fast til September! Hvordan merker du at det fester seg? Og det samme for oss, småen100 Selv merker jeg ikke så mye.. Litt stråling nedover lårene, litt murring. Men alle jeg snakker med merket ingenting før i uke 6-7. Så jeg går ut fra at jeg er gravid til det motsatte er bevist GOD JUL❤️❤️❤️
Familieforøkelse Skrevet 24. desember 2013 #254 Skrevet 24. desember 2013 Oi - fester det seg hos deg hver gang Kaksy? Så spennende! Håper den holder seg der denne gangen!! Du tester ikke hjemme før blodprøve da eller? Jeg svinger så veldig i hva jeg føler.. Jeg har litt symptomer, men tør ikke tro på de siden det kan være lutinusen.. Men nå virker det kanskje som at symptomene jeg hadde på lett ohhs har blusset litt opp.. Det sa de det kunne gjøre hvis jeg begynte å produsere hcg. Magen var blitt fin igjen, men nå er det ømt rundt eggstokkene og presser på blæren igjen sånn at jeg må opp og tisse om natten.. Det måtte jeg fra ca en uke etter sprøytestart og frem til nå i helgen. Så var magen flat igjen og eggstokkene presset ikke lengre sånn på nedi der, men nå virker det altså som de gjør det igjen. Ellers er jeg fryktelig trøtt og har begynt å ta meg en lur når jeg tar lutinusen min på dagtid Er det tullete å ta en test i morgen? Har egentlig testdag fredag så er jo to dager før tiden. Men i morgen er det 13 dager siden uttak og appen min driver og maser om at jeg venter mens i morgen... Kan jeg risikere å oppdage kjemisk? Åå dette er altfor spennende... Kan ikke forstå at du ikke kan teste dagen før. Selv skal jeg teste på rugedag 13, men kommer til å teste dagen før Orker ikke vente til 01.01.14, er det negativ vil jeg heller gå inn i det nye året med nytt mot Småen100 masse lykke til, blir spennende dette her
kaksy Skrevet 24. desember 2013 #255 Skrevet 24. desember 2013 Småen100. De har festet seg hvert ivf forsøk til nå, så jeg kjenner igjen tegnene hos meg på at jeg er gravid. Optimist: Jeg kjenner ikke så godt når det fester seg. Ikke murring, stikking og alt det der. eller, kan kanskje kjenne det. Men det er utrulig vagt. Kan godt være middagen istedet. Eller bare litt vondt imagen. Men nå vet jeg hva som er mitt sikre tegn. Brystene mine blir rare/ømme og stikker til innimellom. Ikke sterke stikk/ømhet. Men er kun når jeg er gravid at jeg har det sånn. Men nå har jeg jo utrulig barmfager, så er sikkert derfor de reagerer så tidlig. Men de første gangen jeg var gravid la jeg ikke merke til det. Er så vagt. Hurra Optimist78 for murring da? høres jo bra ut det her. Ikke vær så redde for kjemisk Småen100. Vet ikke statistikken, men tror det egentlig ikke er så vanlig som en skulle tro sånn ut ifra oss. Håper ikke det skjer med noen av oss mer denne gangen, bank i bordet. Jeg har faktisk buret meg inne i julestemingen uten tilgang til apotek og test. Så jeg skal ikke teste før blodprøven den 27 denne gangen.
Småen100 Skrevet 25. desember 2013 #256 Skrevet 25. desember 2013 Omg!!! Jeg har fått et kryss!! Det er to dager for tidlig så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Men det er et tydelig blått kryss på CB!! Å herlighet... Det har aldri skjedd før.. Jeg tror jeg er gravid!!
lillespire2 Skrevet 25. desember 2013 #257 Skrevet 25. desember 2013 Omg!!! Jeg har fått et kryss!! Det er to dager for tidlig så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Men det er et tydelig blått kryss på CB!! Å herlighet... Det har aldri skjedd før.. Jeg tror jeg er gravid!! Fantastisk!! Kast litt babystøv videre...!!!!
kaksy Skrevet 25. desember 2013 #258 Skrevet 25. desember 2013 Småen100. Hurra, hurra, hurra! Så utrulig bra. Du tror ikke at du er gravid, du ER gravid. Hurra!
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #259 Skrevet 26. desember 2013 Gratulerer til alle som har fått positiv graviditets test. Det må jo virkelig være tidenes julegave♥
Småen100 Skrevet 26. desember 2013 #260 Skrevet 26. desember 2013 Tusen takk for gratulasjoner. Testen var fortsatt positiv i dag, og litt sterkere Håper virkelig den holder seg der. Har så utrolig mye mensmurringer / direkte smerter at jeg blir så nervøs. Får plutselig skikkelig menskramper og er sikker på jeg begynner å blø, men så går det bare over. Har lest at det er vanlig med murringer, men det er utrolig skremmende... Kaster masse babystøv til dere andre!! OurdeepestWish - håper du får begynt på igjen snart! Jeg aner ikke når man kan vente mensen.. Den kan vel komme til vanlig tid, men kan vel og være litt forsinket pga alt hormonklusset.. Håper den dukker opp snart så du får kommet i gang!
lillespire2 Skrevet 27. desember 2013 #261 Skrevet 27. desember 2013 Vel overstått jul! Da er blodprøve tatt og en arbeidsdag venter. Kjenner de siste dagene har vært litt utfordrende med mange tanker og lite søvn. "Hva hvis..."?! Jeg er også litt stolt av å ha "lurt" hele fam- øl er byttet ut med Munkholm, vin med blåbærsaft(!) og kaffe med koffeinfri Kjente etter forrige mislykkede forsøk at vi ville at dette skulle være vår hemmelighet Kaksy, jeg krysser fingrene for oss i dag! Svaret får jeg i ettermiddag. Du da? Ellers takk til alle i tråden for gode råd og oppmuntrende ord! Håper vi alle hopper over i 1. trimester i 2014!
Småen100 Skrevet 27. desember 2013 #262 Skrevet 27. desember 2013 Lykke til jenter!! Håper dere blir med over på 1.tri! Det er nesten bare ukjente folk der... Jeg våknet i natt med helt sinnsyke menssmerter som gjorde at jeg nesten besvimte. Aldri hatt så vonde før! kaldsvettet, svartnet for meg og kjempe kvalm. Var sikker på løpe var kjørt, men blødde ikke en dråpe. Ser at det er noen som har opplevd det og det har gått bra, så velger å tro på det.. Nå er det bare murringer som kommer og går igjen..
kaksy Skrevet 27. desember 2013 #263 Skrevet 27. desember 2013 Småen100: Bare kos deg i 1 semestergruppa og håper flest mulig av oss kommer over snart. Ekkelt med smertene i natt. Håper det ikke var noenting og at det ikke skjer igjen. Optimist78: Fortell hvordan det gikk? Jeg tok blodprøve idag, men siden den private klinikken jeg er hos selvsagt er stengt i jula, så aner jeg ikke når jeg får svaret. Blir utrulig frustrert. Da jeg tok blodprøven virket det som om jeg kom til å få resultatet idag, men så ombestemte de seg.. Så kjenner jeg er litt sur nå. Kan alltids brenne av et par hundrelapper på graviditetstester. Men de kommer jo bare til å gjøre mer usikker. Er for tidlig for vanlig testdag (31), så en evt negativ test vil jo ikke gi en konklusjon. Vet jo at det er veldig redelig og de bare følger prosedyrer. De har ikke lov til å gi ut resultater. Og er jo ikke egentlig sur på de. Men det her ble jo bare det verste av to verdener. Nå trodde jeg at jeg fikk vite det idag, så får jeg det ikke likevel. Og den langsomme uvisshetstorturen fortsetter. Unnskyld utrulig SUTRE innlegg her. Men føler meg ganske så sut
lillespire2 Skrevet 27. desember 2013 #264 Skrevet 27. desember 2013 Jeg skjønner deg, Kaksy! Selv tok jeg prøven hos Furst i Oslo. Jeg spurte om jeg fikk svar i dag. Hadde jeg ikke fått det, hadde jeg bestemt meg for å droppe testen. Tortur ass!!! Men altså: resultatet var 162! På RD 10/ DPO 14. Betyr det at jeg er gravid???!!!!? Vææææææææ!!!!!
Småen100 Skrevet 27. desember 2013 #265 Skrevet 27. desember 2013 Oioi!!! Grattis Optimist!! Det er vel det det betyr ja! Jeg har ikke peiling på sånne hcg nivåer jeg altså.. Men du er jo gravid! Så gøy!! Så kjedelig at du må vente Kaksy.. Men kan du ikke ta en test mens du venter? Jeg får ikke målt hcg før jeg skal til legen 7. januar.. Jeg tror jeg må kjøpe flere tester så jeg kan følge med om de blir sterkere.. Kanskje en sånn med ukeindikator også. Hva er det som skal komme opp på de sånn rundt ikm, er det 3-4? I morgen er jeg 16 dpo... Vil prøve en sånn da. I dag tok jeg en billigstrimmel, men den ble veldig svak.. Håper virkelig ikke det betyr noe. Cb'en var jo sterkere torsdag enn onsdag. Nei huff alt dette er så nervepirrende. Jeg flyr på do i ett sett for å sjekke om det blør.. Nei, nå må jeg snart komme meg hjem fra jobb og slappe av.
lillespire2 Skrevet 27. desember 2013 #267 Skrevet 27. desember 2013 Takk søte dere Måtte gullet klore seg fast! I dette gamet vet vi at mye kan skje.. Men jeg sier til meg selv "det går bra, det går bra". Håper du skal gjøre det samme, småen100. Det går bra!! Neste test for meg er 31. jan. Da blir det med ukesindikator. Eller TR. Er allergisk mot hvite tester, så orker ikke før. Det går jo bra...? Kaksy, krysser fingrene for deg! Spennende!!
Tante_Esel Skrevet 27. desember 2013 #268 Skrevet 27. desember 2013 hurra så godt å se at det ble litt lykke på slutten av året her Jeg tok cb med ukeindikator uke 4 -da viste den 1-2 Uke 5- da viste den 2-3 Uke 6 - da viste den 3+ håper det var litt til hjelp!!! OG gratulerer så mye damer
kaksy Skrevet 28. desember 2013 #269 Skrevet 28. desember 2013 Måtte bare teste, og der var det et kryss, så prøver meg med et forsiktig hurra
lillespire2 Skrevet 28. desember 2013 #270 Skrevet 28. desember 2013 Måtte bare teste, og der var det et kryss, så prøver meg med et forsiktig hurra Hurra!!!
lillespire2 Skrevet 28. desember 2013 #271 Skrevet 28. desember 2013 PS. Hvordan beregnes termin? Det ser ut til at IVF'ere får termin 2-3 dager før hjemmelagde? I alle fall når jeg bruker IVF-terminkalkulator på amerikanske nettsider (fant ingen norsk) mot "vanlig" terminkalkulator der feks eggløsning (=uttaksdag) legges inn. Med mitt fryste gull er teoretisk uttaksdag 13 desember. Jeg får da terminene 5. og 8. september. Og ja, jeg drømmer meg vekk...
mam&mam Skrevet 28. desember 2013 #272 Skrevet 28. desember 2013 gratulerer så mye optimist78 så utrolig spennende og hærlig! Jeg mener man beregner termin fra første dag i siste menstruasjon, mener også å ha funnet sånne norske kalkulatorer... har du googlet? dumt spørsmål kanskje. Tror bla babyverden har en egen...
Småen100 Skrevet 28. desember 2013 #273 Skrevet 28. desember 2013 Gratulerer Kaksy!!! :) Så kjekt! Jeg hadde uttak 12. og får opp termin 4. september. Huff jeg har så lite troen på dette.. Jeg har så mye menssmerter. Våknet i natt igjen på samme tid som i går med skikkelig vondt! Det er helt så jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Forstår ikke hva som gjør det. Klinikken sa smerter kunne være en truende abort. Men det blør ikke.. Håper ikke det skjer i natt igjen.. Nå har jeg sluttet på lutinusen. Skulle bare ta frem til positiv test, og det var jo i går jeg egentlig skulle teste. Hadde egentlig tenkt å bruke opp pakken likevel, men det står at en bivirkning av de er kramper i livmor så jeg tenkte kanskje det kunne være pga for mye progesteron jeg får disse menssmertene. Men jeg tok ikke kveldsdosen i går og det skjedde jo likevel.. Vet ikke. Det er så skummelt det her.
lillespire2 Skrevet 28. desember 2013 #274 Skrevet 28. desember 2013 Å småen100, håper det går bra med deg!! Dessverre kan man ikke annet enn å vente.. Bruker selv Lutinus og merker kun noe stikking (og skal bruke det i 6 uker til). Men alle reagerer så forskjellig! Ikke Google mer, det går nok bra!! Det må vi bare tro til det motsatte er bevist (TR). Selv opplever jeg "ingen" symptomer. Ikke så gøy det heller, men MÅ bare tenke positivt. Og heie på dere her inne!! *trøsteklem*
lillespire2 Skrevet 28. desember 2013 #275 Skrevet 28. desember 2013 Og her er to kalkulatoren som gir ulikt svar; settet inn 13. des som "egguthenting"/ "befruktningsdato" og får hhv 5. sept og 8. sept.. Spiller ingen rolle, bare nysgjerrig på hvorfor det er forskjellig; http://ivf.ca/duedate.php http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/ Blir helt skrullete av å surfe rundt, så bør vel logge av Ha en fortsatt fin romjul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå