kaksy Skrevet 20. desember 2013 #226 Skrevet 20. desember 2013 Mam&mam. Kan jo være ufarlig blødning? Men, hater å si det, kan være en kjemisk abort hvis du fortsetter å blø masse. For meg var det sånn iallfall med den jeg vet var kjemisk abort. At mensen kom som vanlig, bare litt utsatt. Jeg tok blodprøve og hcg viste at det var kjemisk. Men trenger ikke å være det. Håper, håper, håper for at det bare er en ufarlig blødning og at du nå er gravid. Ymter meg forsiktig frempå med et hurra her jeg! Har hørt om mange som har ufarlige blødninger og alt er fint.
mam&mam Skrevet 20. desember 2013 #227 Skrevet 20. desember 2013 Jeg aner ikke, fikk jo negativ test på dag 9 så plutselig positiv nå dag 11. Dette er virkelig til å bli gal av, kjenner jeg ikke greier å glede meg helt enda, men det gjør visst hun som står på stua å synger julesanger 😂 uansett, blodprøve mandag, blir nå dommen det da... Har igrunn for tidlig mens nå, sånn i forhold til vanlig... Huff, for et kaos, men takk for svar, man blir så rådvill av alt dette...
Opp Skrevet 20. desember 2013 #228 Skrevet 20. desember 2013 mam&mam, Det går an! åhh, krysser fingre for det bare er en ufarlig blødning du har nå. fært å måtte vente heeelt til mandag for blodprøve. Håper du stopper opp å blød nå snart. Det skal ikke være lett nei med alle disse motstridende symptomene. Det er til å bli gal av.
Opp Skrevet 20. desember 2013 #229 Skrevet 20. desember 2013 Å nei OurDeepestWish.. Så utrolig kjipt!! Forstår at du er lei deg.. Ta noen kjipe dager og bestem deg for at sorgen tar pause lille julaften Opp, det var ikke det svaret du skulle få. Var det blodprøve eller hjemmetest? Fikk selv negativ billigtest, men positiv blodprøve på RD 11 (gikk jo dog ikke).. Ang alder: selv er jeg 35. Eggene og kvinnes alder den største faktor til å (mis)lykkes.. Vi (jeg) er utålmodige og gikk rett til det private. Regner ca 100.000 for en 3-pack og medisiner gitt at vi må ta alle 3. Da er også 2 frys inkl. Og det spres jo over 1 år. Synes egentlig ikke det er så uoverkommelig. Klart, andre på vår alder drar på fete ferier og har dyre ting, men vi prioriterer dette. Vi bor også i Oslo, så alt er nærme og vi slipper utgifter til reise. Håper selvfølgelig at det sitter nå etter frys fra 1. forsøk. Men kjenner jo at håpet svinger når jeg leser om alle negative tester.. For dette er tøft! Kjenner selvfølgelig bare bivirkninger til progesteron. Trøtt!! Snart juleferie Ta vare på hverandre og klem litt ekstra på mannen!! Det var hjemmetest, men egentlig ikke noe særlig symptomer å snakke om og jeg tror jeg skulle ha fått postiv test rg 11 hvis det hadde funket. Tatt blodrpøve idag, så får bekreftet det nå idag iallefall. Yes, vi skal også ta 3 pack. greier å betale ned det iløpet av året. Vi trenger ikke fancy bil, dyre ting som du også sier. Det er ikke det som gjør meg glad uansett. Men savner å kunne dra på spennende ferier. elsker å reise, men det er jo vanskelig å få til noen lengre turer og planlegge det når vi holder på med dette og nå får vi ihvertfall ikke råd til det. Vil jo ikke reise til fjerne strøk hvis jeg skulle bli gravid heller. Ser det jo slik at iløpet av 2 år nå så vet vi om det her har funket eller ikke. Mest sannsynlig så har det jo funket . Vi bor forresten også i Oslo . Er slikkelig skikkelig sliten idag, vanskelig å jobbe og konstentrere meg. Virker som jeg begynner å bli forkjølet også, tett i det ene neseboret, håper jeg ikke blir det, dytter i meg 3 kiwier nå. Masse lykke til Optimist78, det blir en spennende jul for deg!
mam&mam Skrevet 20. desember 2013 #230 Skrevet 20. desember 2013 Ja huff!! Til å bli gal av... Men håper det, blør nesten ingenting per nå, men plutselig tar det seg opp, man vet jo aldri...
Opp Skrevet 20. desember 2013 #231 Skrevet 20. desember 2013 OurDeepestWish: Masse, masse klemmer. Utrulig trist at det ikke gikk. Opp: Er ikke rugedag 11 enda litt tidlig for å si det helt sikkert? Håper ikke tante rød kommer. Jeg sier som Tante Esel. 34 er ingen alder. Men, som jeg har sagt mange ganger, jeg vil også bare prøve og prøve helt til økonomien eller biologien sier stopp. Jeg er straks 39, så ikke aktuelt for pause for oss heller. Så skjønner godt at dere bare vil prøve og prøve. Sånn skal vi og gjøre det. 7-10 forsøk til. Har bare klart å overtale min bedre halvdel til to forsøk til, men vil anta at jeg vil tvinge gjennom et par ekstra hvis det ikke går :-) Vi gikk over til det private på dette forsøket, og ville bare si at den andre siden (det private) er ganske så digg. De er faktisk tilgjengelige hvis en lurer på noe! Og en har mer tid til å spørre og ting og få det inn med teskje. Herlig. Og, som noen sa over, en har et eget rom ved innsett og uttak. Og en får ligge og slappe av på benken etter innsettet! Herlig. Med ultralydbildet av embryoet ved siden av seg sånn at en kan dagdrømme. Sånn var det iallfall der jeg er nå. Så private er ganske så digg. Takk Kaksy, det er vel kanskje noen få som tester negativ rg 11 men likevel positiv, men har ikke trua på at jeg er en av de få. Jo takk for det, føler meg ikke så ung men . Ja det er liksom nå eller aldri føler jeg, så har bare lyst til å gjøre alt jeg kan nå fremover og hvis det ikke fungerer da, så får vi nesten kaste inn håndkle og se etter andre måter å få barn på. Ja, det høres veldig bra ut på privat klinikk, så det ser jeg frem til. Tenker jeg tar 3 forsøk på fertilitetsklinikken i Oslo, og hvis ikke det skulle fungere, så skal jeg prøve Danmark. De har jo litt andre metoder der, som assisted hatching som Tante esel nevnte . Nei nå føler jeg at jeg bombardere hele desember damene med alle tankene mine, men nå blir det pause fra meg på en god stund ihvertfall kommer til å heie på dere da, og titte innom håper det blir mange positive tester nå i julen og begynnelsen av januar ! Masse lykke til alle dere gode flotte damene !! og GOD JUL
lillespire2 Skrevet 20. desember 2013 #234 Skrevet 20. desember 2013 God jul!! Nyt fridagene med partner, familie og venner Tenk på alt vi har i steden for det vi ikke har. For det er mye å være takknemmelig for! Og drikk vin for dere som kan det og lykke til alle rugere!! Juleklem
Familieforøkelse Skrevet 20. desember 2013 #235 Skrevet 20. desember 2013 Ble som jeg antok, negativ test idag rg11:( gikk greit i et par timer så kom den fortvilelsen og sorgen over at det ikke fungerte selvom jeg har følt det på meg hele siste uka. Trodde vi skulle få det til på de 3 offentlige forsøkene, men den gang ei :( så nå blir det sparekniven i noen år fremover. Helst lyst til å bare ligge i koma til jeg blir gravid, men det går jo ikke. Ourdeepestwish - lykke til idag! Satser på du får gullegget idag ! Huff da, så utrolig trist! Håper dere da får det til på privat, når kassen er full nokk til det Har ei venninne som ikke heller fikk det til i det offentlige, men på merkeligvis har hun nå blitt gravid på første forsøk x 2 i privat ( et i type Estland og et i Spania). Håper virkelig dere lykkes!!! Er jo den ultimate drømm dette her
Familieforøkelse Skrevet 20. desember 2013 #236 Skrevet 20. desember 2013 God jul ( Hadde jeg visst hvordan jeg lager nisse og duskedame- smil så hadde det vert i luken her. Ønsker alle masse lykke til! Klemmer fra meg;)
kaksy Skrevet 21. desember 2013 #237 Skrevet 21. desember 2013 God jul ( Hadde jeg visst hvordan jeg lager nisse og duskedame- smil så hadde det vert i luken her. Ønsker alle masse lykke til! Klemmer fra meg;) Først trykker du på svar. Så kommer det opp (hos meg iallfall) en smiley. Når du trykker på den, så får du valg mellom masse ulike figurer .Pil til høyre viser enda flere.
mam&mam Skrevet 21. desember 2013 #238 Skrevet 21. desember 2013 Da ble det negativ cb kryss test idag, så da må det vel ha vært kjemisk eller noe... Kjipt altså! Må ta blodprøven å høre hva den sier... Men huff, kjipeste følelsen ever!
mammadrøm Skrevet 21. desember 2013 #239 Skrevet 21. desember 2013 Ønsker dere alle en riktig GOD JUL og alt godt for det kommende året! Gratulerer til dere med positive tester, og dere som ikke fikk klaff denne gangen skal få det til i 2014:-) Det skal bli året med mange voksende mager
Småen100 Skrevet 21. desember 2013 #240 Skrevet 21. desember 2013 Å nei så dumt mam&mam! Det var kjedelig.. Bra du klarer å holde motet oppe. 2014 er året for deg ønsker deg en riktig god jul!! Denne rutetiden er jamen kjedelig.. Etter alt det nye og spennende man har holdt på med de siste ukene så skjer det jo nå innhenting.. Og jeg går fra å ha skikkelig troen til å tenke at dette aldri kommer til å gå. Har ingen symptomer, ikke engang av lutinusen. Nå har vi reist på juleferie til familien til sambo. De ble veldig glade og spente da vi fortalte om alt dette i går. De har ikke visst noenting om at vi har prøvd, så de ble nok litt overrasket. Håper dere får en fin jul alle sammen!
mam&mam Skrevet 21. desember 2013 #241 Skrevet 21. desember 2013 Synes det er skikkelig kjedelig denne gangen, men det har vel mye med økonomi å gjøre, jeg vet at vi har brukt opp sparepengene liksom. Men men, får spare igjen da.... Utrolig hvor mislykka man føler seg som kvinne, føler at kroppen ikke er med deg i det hele tatt jo... Kjenner på glede for dere alle som har fått positiv test, for en fin julegave og for en fantastisk fin start på året Håper alle får kost seg i julen på tross av negative tester. Ha en fortsatt fin dag, jeg må vel starte å vaske på kjøkkenet :/
lillespire2 Skrevet 21. desember 2013 #242 Skrevet 21. desember 2013 Å nei så dumt mam&mam! Det var kjedelig.. Bra du klarer å holde motet oppe. 2014 er året for deg ønsker deg en riktig god jul!! Denne rutetiden er jamen kjedelig.. Etter alt det nye og spennende man har holdt på med de siste ukene så skjer det jo nå innhenting.. Og jeg går fra å ha skikkelig troen til å tenke at dette aldri kommer til å gå. Har ingen symptomer, ikke engang av lutinusen. Nå har vi reist på juleferie til familien til sambo. De ble veldig glade og spente da vi fortalte om alt dette i går. De har ikke visst noenting om at vi har prøvd, så de ble nok litt overrasket. Håper dere får en fin jul alle sammen! Signerer denne!! Tiden sneeeeegler seg avgårde. Når tester du småen100? Jeg har blodprøve 3. juledag (RD 10/ DPO 14). Mange sosiale aktiviteter er "avlyst" og det passer jo egentlig mitt sosiale vesen dårlig. Mange ting som inneholder alkohol og jeg er så dårlig på å juge.. Mannen er på julegøy og jeg ruger hjemme med en Munkholm og surfer rundt på forum og div sider. Nesten litt farlig. Det er jo så mye rart som kan skje!! God jul videre! Mange fine filmer da
lillespire2 Skrevet 21. desember 2013 #243 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Synes det er skikkelig kjedelig denne gangen, men det har vel mye med økonomi å gjøre, jeg vet at vi har brukt opp sparepengene liksom. Men men, får spare igjen da.... Utrolig hvor mislykka man føler seg som kvinne, føler at kroppen ikke er med deg i det hele tatt jo... Kjenner på glede for dere alle som har fått positiv test, for en fin julegave og for en fantastisk fin start på året Håper alle får kost seg i julen på tross av negative tester. Ha en fortsatt fin dag, jeg må vel starte å vaske på kjøkkenet :/ Så utrolig kjipt at det ikke gikk!! Å ja, er mange ganger sint på denne kroppen som ikke leverer. Eller at vi ikke prøvde før.. Osv.. Målet er vel å leve i nuet og tenke fremover. For vi bli mamma vi også!! God jul Endret 21. desember 2013 av Optimist78
Småen100 Skrevet 22. desember 2013 #245 Skrevet 22. desember 2013 Jeg skal også teste 3. juledag. (Rd 11, 15dpo) Men bare fått beskjed om å ta hjemmetest da. Så skulle jeg ringe over nyttår hvis den var positiv. Vi vurderer å svi av en dagen før mens vi fortsatt er her på juleferie hos familien til sambo sånn i tilfelle det er gode nyheter så kan vi fortelle det før vi drar hjem. Men jeg vet ikke om det er noe vits i. Samtidig så pleide jeg å begynne å teste allerede 10 dpo tidligere da vi ikke hadde ivf fordi jeg så at så mange skrev de fikk positiv allerede da. Og prinsippet er jo det samme... Det graver seg ned på samme tid og kroppen produserer jo hcg fra sammme tid er det ikke slik? Så burde jo egentlig kunne teste både 13 og 14 dpo nå? Skal du ta test før blodprøven Optimist? Og Kaksy når tenker du å teste? Har dere forresten noe tro på dette med festeblødning / festesmerter? Jeg har alltid gått og kjent og sett etter dette.. Har jo aldri vært gravid så har jo ikke kjent noe heller. Jeg synes det er rart at man skal kunne kjenne noe. Men.. For noen netter siden våknet jeg plutselig opp av intens stikking som kjentes som det kom fra høyre eggstokk. Eggstokkene mine er jo veldig forstørret og jeg ble litt redd for at noe var galt for det var skikkelig vondt! Så ga deg seg helt plutselig sånn ti minutter etter jeg hadde våknet. Jeg tenkte at jeg kanskje har hatt en cyste som sprakk eller noe. På morgenen når jeg våknet hadde jeg moderate menssmerter i et par timer før det og ga seg. Så har jeg ikke kjent noe mer eller tenkt noe mer på det. Men jeg kom på at det skjedde natt til 7 dpo og gyn sa det ville feste seg på dag 6 eller 7. Jeg vet ikke, det kan ha vært en liten cyste eller noe helt annet. Det kom ikke noe blod heller.. Hmm nei jeg synes det er rart hvis man skal kunne kjenne en så tydelig smerte, men hvis jeg får positiv test så vil jeg nok tenke at dette kanskje var øyeblikket det gravde seg ned.. Blir spennende
Familieforøkelse Skrevet 22. desember 2013 #246 Skrevet 22. desember 2013 Jeg skal også teste 3. juledag. (Rd 11, 15dpo) Men bare fått beskjed om å ta hjemmetest da. Så skulle jeg ringe over nyttår hvis den var positiv. Vi vurderer å svi av en dagen før mens vi fortsatt er her på juleferie hos familien til sambo sånn i tilfelle det er gode nyheter så kan vi fortelle det før vi drar hjem. Men jeg vet ikke om det er noe vits i. Samtidig så pleide jeg å begynne å teste allerede 10 dpo tidligere da vi ikke hadde ivf fordi jeg så at så mange skrev de fikk positiv allerede da. Og prinsippet er jo det samme... Det graver seg ned på samme tid og kroppen produserer jo hcg fra sammme tid er det ikke slik? Så burde jo egentlig kunne teste både 13 og 14 dpo nå? Skal du ta test før blodprøven Optimist? Og Kaksy når tenker du å teste? Har dere forresten noe tro på dette med festeblødning / festesmerter? Jeg har alltid gått og kjent og sett etter dette.. Har jo aldri vært gravid så har jo ikke kjent noe heller. Jeg synes det er rart at man skal kunne kjenne noe. Men.. For noen netter siden våknet jeg plutselig opp av intens stikking som kjentes som det kom fra høyre eggstokk. Eggstokkene mine er jo veldig forstørret og jeg ble litt redd for at noe var galt for det var skikkelig vondt! Så ga deg seg helt plutselig sånn ti minutter etter jeg hadde våknet. Jeg tenkte at jeg kanskje har hatt en cyste som sprakk eller noe. På morgenen når jeg våknet hadde jeg moderate menssmerter i et par timer før det og ga seg. Så har jeg ikke kjent noe mer eller tenkt noe mer på det. Men jeg kom på at det skjedde natt til 7 dpo og gyn sa det ville feste seg på dag 6 eller 7. Jeg vet ikke, det kan ha vært en liten cyste eller noe helt annet. Det kom ikke noe blod heller.. Hmm nei jeg synes det er rart hvis man skal kunne kjenne en så tydelig smerte, men hvis jeg får positiv test så vil jeg nok tenke at dette kanskje var øyeblikket det gravde seg ned.. Blir spennende Jeg har da vert gravid 3 x. Kan ikke huske så mye fra første gang, men så mistet jeg jo etter noen uker. Men sett sånn i ettertid ( e. pos. test) forstod jeg når det festet seg på begge barna jeg har nå. Fikk slik magesmerter, som om jeg skulle få mens, ganske intenst da Jeg fikk faktisk litt mens en eller to dager før jeg skulle teste ( nok til at jeg måtte bruke bind), men dette kun på det eldste barnet og trodde jo selfølgelig at dette ikke lykkes. Men dette er jo virkelig individuelt! Ser jo i jobb sammenheng at det ikke alle som kjenner noen ting som helst og når de ønsker abort er de kommet godt på vei.... Vi er jo i egen boble og kjenner jo etter ALT og overanalyserer det meste, hvertfall gjør jeg det Er bare å godta dette, er jo litt underlig/spesiell prosess dette da
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #247 Skrevet 23. desember 2013 Hvordan går d med dere desember damer? Ser testlisten ikke er særlig oppløftende, en heller dårlig måned for oss prøvere. Jeg tror vi samtlige her inne kjenner på tøffe følelser, vi ikke unner noen andre. Håper og krysser fingrene og tær for en mer positiv liste neste gang. For min egen del, testet jeg positivt på første forsøk (1 avbrutt), og håper jeg slipper å gå igjennom dette igjen. Men jaggu har jeg blitt kjent med sider av meg selv jeg ikke ante jeg hadde. Det biologiske faktumet om å reproduksjon er ikke å "kimse" av. Stå på dere tøffe damer. Jeg heier på dere, og ønskere dere all hell. Tvi tvi også til dere som har testet positivt! Håper det blir flotte sensommerbarn av alle! Prøv å nyt julen, enten med eller uten vin og fenalår (for min del står jeg over denne jula) Anonymous poster hash: d0967...55a
mam&mam Skrevet 23. desember 2013 #248 Skrevet 23. desember 2013 Håper alle får en fin jul på tross av vonde dager, jeg skal ihvertfall prøve å kos meg med masse kaffe, en juleøl eller to, spekemat og en snus i ny og ne... Håper dere andre også finner noe som trøster litt, liksom litt ekstra vondt nå siden det er jul synes jeg... Kan igrunn ikke fatte og forstå styrken til mange av dere, som har prøvd og prøvd uten at det klaffer, og da tenker jeg ikke på de årene dere har prøvd selv engang... Barn er ingen menneskerett, men i noen tilfeller mener jeg virkelig at det er det altså.... Håper på et positivt 2014 med mange positive tester som holder i 9 mnd tilsaman. Vil videre bare si at å ha et sånt sted som dette virkelig gjør godt, i samme båt alle sammen, på tross av legning, alder og bosted Ønsker alle en fin og behagelig jul og et godt nyttår ❤️ Klem! (Forøvrig negativ blodprøve idag).
kaksy Skrevet 23. desember 2013 #249 Skrevet 23. desember 2013 Masse god jul til dere og mam&mam. Håper dere koser dere masse i jula. Småen: kan jo være festesmerter, spennende spennende. Har du kjent noe mer? Her kjenner jeg også litt. Ikke så mye, men nok til at jeg vet at jeg er blitt gravid. Men vi har blitt det på hvert ivf- forsøk med innsett (5) og har bare en beibis til nå dessverre, så jeg er så gru-spent på blodprøven. Det er det som er det mest spennende hos oss. Men hey, jeg er gravid (iallfall en liten stund). Så blir ikke spekepølse her. Hurra!
Tante_Esel Skrevet 23. desember 2013 #250 Skrevet 23. desember 2013 (endret) her var det jo noen gladnyheter Håper spirene deres sitter i 9 mndr OG til dere andre: Ha troen på at 2014 er året for Bekymringer, store mager, oppkast morgen og kveld, hodepine, bekkenløsning som ender i et stort wræl! Ikke gi opp!!! det er absolutt verdt det. Dere er sterke hver og en GOD JUL FRA MEG Endret 23. desember 2013 av Tante_Esel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå