Gå til innhold

Mannen min lyver til meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gått gjennom en skikkelig bølgedal og endelig kommet oss igjennom, men nå har mannen begynt å lyve om småting. De tingene han lyver om er hvilken kompis han har vært hos, når han kom hjem, hvor han har vært og nå har han dratt inn jobben. Han har fortalt meg at den dagen kommer møte til å dra ut slik at jeg må nok regne med at han spiser der. Jeg har en gryende mistanke om at han skal treffe og drive med hobbyen sin rett etter jobb istedet.

Denne hobbyen krever enormt mye tid og jeg har sagt det er greit, men han må finne balansen mellom jobben ( han jobber mye) og hobbyen, vi trenger han som familiefar også. Han sier at det er greit, men så lyver han om at han skal dit. Skylder på jobben og andre kompiser.

Jeg har tatt han i alle de løgnene over her flere ganger og forklart at jeg misliker sterkt å bli jugd til. Han er enig at det er bare dumt og skal slutte så kommer enda en løgn. Lurer på hva annet han juger om, dette er bare hobbyen hans, hva og hvem ellers er det han skal juge om?

Jeg føler at han svikter meg, hva mer har han jugd om??  Hva mer er det jeg ikke vet?

Hva skal jeg gjøre på onsdag? Reise dit jeg tror han kommer til å være for å lage skandale foran kompisene? Vente på han hjemme å ta oppgøret der? Juge han oppetter øra også?

Jeg føler jeg ikke kan være i et forhold med noen som juger om alt, det ødelegger selvtilliten min og den tilliten vi hadde bygd opp.

Anonymous poster hash: a649d...3db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det til han, at neste gang du tar han i en løgn så er forholdet over, for du klarer ikke å være sammen med en du ikke kan stole på. Hva om det skulle skje noe med noen hjemme og du er avhengig av å få tak i han - og så er han ikke der han sier han er? 

Bruk den siste setningen du skriver i innlegget ditt: "Jeg føler jeg ikke kan være i et forhold med noen som juger om alt, det ødelegger selvtilliten min og den tilliten vi hadde bygd opp." Det er veldig viktig og veldig sant. Og han bør skjønne at det tar på når han til stadighet lyver om det han gjør. 

Skrevet

Det er jo ikke greit at han lyver til deg. Jeg tror jeg ville droppet å møte opp på stedet, det tar jo fokus vekk fra det som er problemet. I stedet for å snakke om fakta - han  er uærlig, kan dere fort komme til å snakke om det at du faktisk dukket opp. Jeg synes rådet fra mama foodie er bra, sett deg ned med ham og si at det er viktig at dere kan stole på hverandre.

Og så ville jeg nok vært opptatt av hvorvidt han faktisk er enig i at hobbyen går utover familielivet, i hvert fall er det tydelig at det som er ditt balansepunkt ikke er det samme som hans. Vet ikke om dere er der at dere kan ha en rasjonell samtale om det uten at han hevder at du nekter ham det som er viktig for ham og uten at du hevder at han setter hobbyen sin foran familien. Kan det være sånn at du er for streng? Kan det være sånn at du nekter ham også det som er rimelig? Kan det være sånn at du stønner og blir negativ hver gang hobbyen dukker opp? Ville altså prøvd å bli enige om hvor mye tid han trenger for å ha glede av hobbyen og hvor mye tid du er villig til å være alene med alle plikter hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...