Panterjenta85 Skrevet 4. november 2013 #1 Del Skrevet 4. november 2013 Har ei på 8 mnd nå som spiser full porsjon grøt til frokost, en halv banan til lunsj og ca et halvt til et helt middagsglass en stund før leggetid. I tillegg får hun pupp et par ganger i løpet av dagen. Men likevel våkner hun hver tredje time natta gjennom og skal ha pupp! Nå har jeg to uker igjen av permisjonen og kjenner jeg har et behov for litt mer uforstyrret søvn... Er det bare vanen det går på eller trenger hun virkelig den puppen? Tenkte i utgangspunktet at hun kom til å styre dette selv og at når det blei mer mat på dagtid ville behovet for nattpupp avta. Må jeg sette igang noen tiltak selv? I dag er jeg sliten kjenner jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 4. november 2013 #2 Del Skrevet 4. november 2013 Har du prøvd å gi litt vann på natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 4. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 4. november 2013 Har ikke prøvd noenting enda... Hadde håpt det skulle regulere seg selv. Bytte ut puppen med flaske med vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #4 Del Skrevet 4. november 2013 Ville flyttet middagen til middagstid og lagt inn et kveldsmåltid. Enten brød el et grøtmåltid. Avokado kan også være bra, men ikke alle barn som liker det. Vil tro at etter noen dager med dette merker du forskjell på natt! Anonymous poster hash: acc49...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 4. november 2013 #5 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hva regner du som natt? 19-7 eller 23-6 (eller deromkring)? Hvordan legger hun på seg? Jeg vil nok tro at hun med det matinntaket fremdeles har behov for nattpupp, som minimum mat mellom 19 og 7, og kanskje også et måltid i din nattesøvn. Noen barn trenger ikke nattpupp dersom de får mye mat på dagtid, andre gjør det faktisk. Jeg tror det blant annet kommer an på hvordan barnet våkner om natta. Barn som våkner skikkelig, altså er våkne, bruker og trenger mer energi nattestid enn barn som sover avbrutt av korte oppvåkninger. Tenk bare på hvordan ditt eget sultmønster er - de fleste av oss føler iallfall sult mellom middag i femtida (eller hva du nå regner som "en stund før leggetid) og frokost, spesielt om vi er våkne. Tre fulle måltider bør hun nok opp i før du kan anta at hun ernæringsmessig sett ikke trenger nattmat. Fulle måltider vil da si mat som grøt, brødskive eller middag, ikke rene fruktmåltider. I tillegg bør hun nok ha mer enn to amminger på dagtid. Minst tre gode ammemåltider, dvs slik at barnet tømmer brystet godt, er tommelfingerregelen for ammebarns behov for melk i tillegg til fast føde. Når hun får dette går det imidlertid fint an å forsøke å gi vann og trøst på natta, men det er altså ikke sikkert at hun synes det er nok, eller at det faktisk er nok. Og så er det dessverre også sånn at det ikke er unormalt at barn har hyppige oppvåkninger natta gjennom inntil de er rundt tre år (og da begynner de å få mareritt som de våkner av....), det er ikkje sånn at barnet automatisk MÅ sove natta gjennom bare fordi det får mye fast føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #6 Del Skrevet 4. november 2013 Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg lurer på om man bør kutte et og et måltid på natta? Har en på 7 mnd som fremdeles vil ha pupp 3 ganger per natt; kl 01, 04 og 06 (sånn ca). Bør jeg heller vekke han når jeg legger meg og amme da? Han får 3 fulle måltider + fruktmos + 4 amminger per dag. Anonymous poster hash: 7eaaf...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 4. november 2013 #7 Del Skrevet 4. november 2013 Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg lurer på om man bør kutte et og et måltid på natta? Har en på 7 mnd som fremdeles vil ha pupp 3 ganger per natt; kl 01, 04 og 06 (sånn ca). Bør jeg heller vekke han når jeg legger meg og amme da? Han får 3 fulle måltider + fruktmos + 4 amminger per dag. Anonymous poster hash: 7eaaf...fc0 Har du prøvd å tilby vann om natta? Selv klarer jeg ikke vekke barn som sover, men det går fint an å forsøke å legge han til når du legger deg (trenger ikke vekke - mange barn dier fint i søvne) og se om søvnstrekkene endrer seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #8 Del Skrevet 4. november 2013 Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg lurer på om man bør kutte et og et måltid på natta? Har en på 7 mnd som fremdeles vil ha pupp 3 ganger per natt; kl 01, 04 og 06 (sånn ca). Bør jeg heller vekke han når jeg legger meg og amme da? Han får 3 fulle måltider + fruktmos + 4 amminger per dag. Anonymous poster hash: 7eaaf...fc0 Har du prøvd å tilby vann om natta? Selv klarer jeg ikke vekke barn som sover, men det går fint an å forsøke å legge han til når du legger deg (trenger ikke vekke - mange barn dier fint i søvne) og se om søvnstrekkene endrer seg litt. Takk for svar Ja vann er prøvd og det fungerte sånn passe. Da flaska va tom ville han ha mer og var mer våken. Anonymous poster hash: 7eaaf...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 4. november 2013 #9 Del Skrevet 4. november 2013 Går an å forsøke å "dytte" på ammingene, distrahere litt sånn at det tar litt tid før puppen kommer frem. Men ikke sikkert det hjelper på faktisk tidspunkt for oppvåkning eller på antallet, og noen barn kan være nokså hissige/bestemte sånn at det i praksis ikke nødvendigvis er så lett å kutte ut nattammingene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 4. november 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 4. november 2013 Takk for utrolig utfyllende svar lillenims!! Jeg regner natta som det tidsrommet jeg sover. Hehe.. Altså fra ca 23 til 7. Hun legger seg 19.00 og da er det som regel ca en halvtime siden hu fikk siste måltid og da får hun pupp på sengekanten. Det du sa om tre måltider med pupp på dagen, er det da iberegnet at hun får om natten også eller er det pupp tre ganger om egen om de ikke får om natten. Burde jeg være bekymret for at hun ikke får i seg nok melk? Eller er det kanskje nettopp derfor hun vil ha pupp så mye om natta? For å "jevne det ut".. Nå er det lenge siden jeg målte og veide sist, skal på kontroll igjen om halvannen ukes tid. Rett før jeg går ut i jobb. Men alt tyder på at hu er en fornøyd jente. Våken og opplagt. Sutrer lite. Sover godt på dagtid. Og hun våkner ikke veldig opp om natta, kun sutrer littegranne, blir lagt til puppen og så raper og sovner når hun blir lagt ned igjen. Jeg hadde bare håpt at det blei litt færre amminger nattestid når jeg ska ut i jobb. Vet jo ifra eldstemann at det ikke behøver bety at man sover natta gjennom, men amminger suger utrolig mye energi ut av meg. For ikke å snakke om vekta.... Er snart bare skinn og bein... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 4. november 2013 #11 Del Skrevet 4. november 2013 Alle amminger teller - tre om dagen er i forhold til mengden melk et barn har behov for i tillegg til fast føde (det er bla. kalsium og masse vitaminer i melka som må telle med i kostholdet). Slik du ammer nå så høres det absolutt ut som hun får nok melk! Kutter du ut all amming i din natt så høres det ut som det blir nok også, om det er to ganger om dagen, pluss ved legging, og kanskje når dere våkner også (det blir fire). At hun vil ammes mye om natta er nok for å "jevne ut". Noen ganger kan det hjelpe å bare amme litt oftere på dagtid, tilby brystet litt oftere, prøve deg frem i forhold til før/etter fast føde. For din del ville jeg iallfall ammet før bananen, om du vil amme før grøt/middag er litt ettersom - melka metter jo, men det er ikke noe problem i forhold til næringsstoffer om hun ikke spiser full porsjon. Spisemønsteret kan endre seg fort, og ofte ser man at ungene begynner spise annerledes når de er sammen med far - han er jo ikke noe vandrende meieri, så litt brødskive får duge i stedet...:-) Ofte vil "mammamønsteret" opprettholdes sammen med mamma, dvs i helgene, ferier, om natta (sukk!) osv. Det er også VELDIG vanlig med en periode med mye klenging og amming "hele tida" når "verden forandrer seg", feks. når mor går ut i jobb og primær omsorgsperson blir far, eller ved barnehagestart. Helt normalt, og går oftest over etter et par uker. Samsover dere eller sover hun i egen seng/eget rom? Mødre som samsover får ofte mer søvn enn om barnet er på eget rom - våkner hun først for mat så er det jo greit om du slipper våkne så MYE... Du må passe på å spise og drikke godt selv også. Om du sliter med å få i deg nok så kan det være lurt å spise nøtter og tørket frukt, det er lett å få i seg mye energi fra. Det går også an å drikke energidrikker (helst fra apoteket, noen av de som selges i dagligvarebutikker kan være rettet mot folk som trener mye og inneholde feks taurin og koffein som ammende kanskje ikke bør få for mye av - det kan gi veldig våkne barn). Husk at du har rett på ammefri når du begynner å jobbe. I det offentlige har du rett på to timer betalt pr dag, i det private varierer det - ofte en time, noen ganger to, og dessverre ubetalt i noen bransjer. (Om du ikke har betalt ammefri så har du uansett krav på ubetalt, dvs at du kan ta fri den tiden du trenger for å amme.) Jeg vil si det er helt ok å ta ammefri for å få sove en time lenger om morgenen, dersom dere klarer få til det når større søsken skal i barnehage og babyen kanskje våkne uansett (kan være vanskelig, vet jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 4. november 2013 #12 Del Skrevet 4. november 2013 Har ei på 8 mnd nå som spiser full porsjon grøt til frokost, en halv banan til lunsj og ca et halvt til et helt middagsglass en stund før leggetid. I tillegg får hun pupp et par ganger i løpet av dagen. Men likevel våkner hun hver tredje time natta gjennom og skal ha pupp! Nå har jeg to uker igjen av permisjonen og kjenner jeg har et behov for litt mer uforstyrret søvn... Er det bare vanen det går på eller trenger hun virkelig den puppen? Tenkte i utgangspunktet at hun kom til å styre dette selv og at når det blei mer mat på dagtid ville behovet for nattpupp avta. Må jeg sette igang noen tiltak selv? I dag er jeg sliten kjenner jeg!! Jeg synes kanskje ikke hun spiser så mye på dagen til å være 8mnd. Kanskje det er derfor hun spiser så ofte på natten? Da snuppa mi var 8mnd så spiste hun 1-11/2 skive til frokost + 70-90ml mme, lunsj bestod av full porsjon grøt eller ca 11/2 skive brød og 70-90ml mme. Middagen er hjemmelagd, men 100-120gr. Kveldsmaten bestod av 2 skiver brød og 100ml mme. Da tok hun 120ml mme en gang på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #13 Del Skrevet 5. november 2013 Har ei på 8 mnd nå som spiser full porsjon grøt til frokost, en halv banan til lunsj og ca et halvt til et helt middagsglass en stund før leggetid. I tillegg får hun pupp et par ganger i løpet av dagen. Men likevel våkner hun hver tredje time natta gjennom og skal ha pupp! Nå har jeg to uker igjen av permisjonen og kjenner jeg har et behov for litt mer uforstyrret søvn... Er det bare vanen det går på eller trenger hun virkelig den puppen? Tenkte i utgangspunktet at hun kom til å styre dette selv og at når det blei mer mat på dagtid ville behovet for nattpupp avta. Må jeg sette igang noen tiltak selv? I dag er jeg sliten kjenner jeg!! Jeg synes kanskje ikke hun spiser så mye på dagen til å være 8mnd. Kanskje det er derfor hun spiser så ofte på natten? Da snuppa mi var 8mnd så spiste hun 1-11/2 skive til frokost + 70-90ml mme, lunsj bestod av full porsjon grøt eller ca 11/2 skive brød og 70-90ml mme. Middagen er hjemmelagd, men 100-120gr. Kveldsmaten bestod av 2 skiver brød og 100ml mme. Da tok hun 120ml mme en gang på natten. Støtter denne.. Syns ikke barnet spiser nok på natten til at barnet kunne sovet godt om natten. Ville prøvd å komme opp i 4 faste måltider (grøt, brød, middagsmat og grøt). Fruktmåltid er ikke som et "fast" måltid å regne.. Anonymous poster hash: 64c90...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carina har to små gull Skrevet 5. november 2013 #14 Del Skrevet 5. november 2013 Syntes også det hørtes ut som litt for lite mat. Her spiste han 1 posjon grøt til frokost, 2 skiver brød til lunsj, middag som vi spiste og 2 skiver brød eller grøt til kvelds. Da kom frukta og puppen utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 5. november 2013 Forfatter #15 Del Skrevet 5. november 2013 I dag har vi vridd litt på ting for å prøve å gjøre noe med nattammingen. Hun blei ammet hver tredje time natta gjennom som vanlig 22, 01, 04 og 6.30. Så fikk hun en stor porsjon grøt til frokost ca kl 8. Så var det pupp ca 10.30 før hun sovnet. Så fikk hun fruktmos og brødskive ca 13.30. Så var det en liten dupp i vogna (våkna fordi hu hadde bæsja). Middagsglass ca 16.00 og grøt til kvelds 18.30. Merka da jeg la henne at hu var skikkelig utålmodig etter puppen så kunne nok ha prøvd å gi den midt på dagen en gang. Sovna etter pupp ca 19.00. Våkna igjen 22 og fikk pupp igjen.. Var så febrilsk selvom det blei tomt så fant ut jeg skulle prøve å gi erstatning i tillegg. Drakk 70ml av det også og da sovna hu fornøyd etterpå. Så gjenstår det å se åssen natta går. Når jeg ammer tømmer hu puppen på et par minutter og gidder ikke ligge å "kosesutte". Blir utålmodig og vrir selv vekk. Ser ikke helt for meg at produksjonen min kommer til å gå opp nå heller. Både pga jobb og fordi jeg rett og slett er nede på de ytterste reservene mine. Finnes liksom ikke noe sted å ta ifra. De sier amming er et godt slankemiddel, men det hadde vært greit om man kunne si ifra til kroppen at nå er du slank nok.... Nå ska jeg legge meg, så får vi se i morra tidlig åssen erstatning har virka. Den skal vel i teorien mette mer også den eller? Vi har igrunn ikke brukt det i det hele tatt tidligere for hu har ikke vært interessert i det. Til dere som syns hu får i seg lite i løpet av dagen til å være den alderen kan jeg jo bare føye på at vi fullammet lenge før hun fikk i seg noe annen næring fordi hu tidlig ble satt på jerntilskudd pga jernmangel. Hu blei skikkelig skeptisk til alt annet en puppen og nekta å smake på noe som helst. Det er heldigvis bedre nå. Og hun sover forresten i egen seng på vårt rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 6. november 2013 #16 Del Skrevet 6. november 2013 Ernæringsmessig er det som regel ikke noe problem å fullamme lenger enn til 6 måneder. Dersom barnet ikke vil spise noe særlig fast føde og det ikke er noen spesiell grunn til det (sykdom, herunder refluks; spisevegring etc) så er det ikke nødvendig å bekymre seg for det. Morsmelk inneholder nesten alt et barn trenger, og gir et mangfold av smaker gjennom mors kosthold, så foruten at det selvsagt er veldig slitsomt å fullamme så mye lengre enn "alle andre" så gjør det ikke så mye. Men det er altså da viktig at man får noe oppføling fra lege/helsesøster. I første rekke bør jernstatus sjekkes jevnlig, og barnet bør få jerntilskudd dersom det får lav blodprosent. I HIs tilfelle virker det jo som om dette har skjedd - så jeg ser absolutt ingen helsemessige problemer ved å ha fullammet så lenge. Det er en grunn til at man anbefaler fast føde fra 6 mnd, men akkurat som at voksne (og barn) som ikke får i seg alle typer mat kan ta kosttilskudd for å kompensere så kan også babyer det - når det er påvist behov for det. Panterjenta85, jeg ville prøvd å amme litt mer - gi henne bryst når hun viser tegn til å ville ha, at hun var så "utsulta" på bryst i går kveld kan absolutt være et tegn på at hun vil ha mer. Selv om det er kort tid hun dier så er det fremdeles et element av nærhet og kos der, som hun kanskje savner litt? Du kan også forsøke mye bæring (bæresele!) på dagtid, for å se om det påvirker - dette kan også far gjøre :-) Gav du henne forresten noe å drikke i løpet av dagen i går, til maten? Drakk hun mye? Bryst kan fint gis som tørstedrikk. Drikker hun av begge eller ett bryst pr amming? Har du forsøkt å tilby bryst nr 1 på nytt etter nr 2? Skjønner veldig godt at du gjerne vil amme litt mindre, når det går utover kroppen din sånn så er det jo ikke gøy. Som sagt anbefaler jeg nøtter&tørket frukt samt energidrikker fra apoteket som tillegg til vanlig mat dersom du sliter med å få i deg nok mat. Normalt vil fullamming "koste" ca 600 kcal pr dag, i tillegg til de ca 1800 kcal som man i gjennomsnitt trenger. Om du til vanlig har ligget i underkant av dette så kan det være vanskelig å få i seg nok ekstra, særlig om ammingen ikke påvirker apetitten din i økende retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 6. november 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 6. november 2013 Må bare si igjen at det er topp å få så utfyllende svar fra deg lillenims! I natt var det litt andre boller. Innbiller meg at det var erstatningen sin fortjeneste. Hun fikk den rett før jeg skreiv forrige innlegg og da hoppet hun over 01 ammingen. Fikk pupp 04 og våknet fornøyd 7.30. Men nå er vi i andre enden Da. Nekta å ta puppen på morraen. Fikk grøt. Var ikke så gira som vanlig. Prøvde pupp igjen etterpå og vrei seg bare vekk da også. Ska prøve mer pupp mellom måltidene i dag. Hun får som regel flaske med vann til måltidene. Drikker litt og søler mest. og hun får begge bryst hver gang. Hvis ikke er det iaffal ikke nok. Bæresele sitter hun i jevnlig når vi er ute, men ikke mer enn det. må bare understreke at jenta virker helt fornøyd og er verken survte eller utilpass. Hun er utviklingsmessig der hun skal og viser alle mulige trivselstegn, så det er kun det med nattammingen jeg selv ønsker å få litt mer struktur på. Så får heller folk kalle meg egoistisk om de vil. Ska kjøpe meg nøtteblandinger i dag. Hadde mye av det under graviditeten, men da var også sulten tilstede. Den er nesten borte nå. Higer etter søtsaker, men matlysten er nesten ikke tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 6. november 2013 #18 Del Skrevet 6. november 2013 Må bare si igjen at det er topp å få så utfyllende svar fra deg lillenims! I natt var det litt andre boller. Innbiller meg at det var erstatningen sin fortjeneste. Hun fikk den rett før jeg skreiv forrige innlegg og da hoppet hun over 01 ammingen. Fikk pupp 04 og våknet fornøyd 7.30. Men nå er vi i andre enden Da. Nekta å ta puppen på morraen. Fikk grøt. Var ikke så gira som vanlig. Prøvde pupp igjen etterpå og vrei seg bare vekk da også. Ska prøve mer pupp mellom måltidene i dag. Hun får som regel flaske med vann til måltidene. Drikker litt og søler mest. og hun får begge bryst hver gang. Hvis ikke er det iaffal ikke nok. Bæresele sitter hun i jevnlig når vi er ute, men ikke mer enn det. må bare understreke at jenta virker helt fornøyd og er verken survte eller utilpass. Hun er utviklingsmessig der hun skal og viser alle mulige trivselstegn, så det er kun det med nattammingen jeg selv ønsker å få litt mer struktur på. Så får heller folk kalle meg egoistisk om de vil. Ska kjøpe meg nøtteblandinger i dag. Hadde mye av det under graviditeten, men da var også sulten tilstede. Den er nesten borte nå. Higer etter søtsaker, men matlysten er nesten ikke tilstede. Jeg syntes du overhodet ikke er egoist! Vet hvordan du har det med lite søvn på nettene.... min er snart 13 mnd og har alltid våknet ofte, han våkner fremdeles 2-3 ganger om nettene.... pupp eller ikke pupp! han er en stor gutt og spiser masse på dagen. Tror jeg kan telle på en hånd de nettene han har sovet gjennom..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 6. november 2013 #19 Del Skrevet 6. november 2013 Hvis du føler at erstatningen hjalp deg til å få bedre søvn, og det er det du trenger nå, så synes ikke jeg du skal ha dårlig samvittighet for det! Jenta er tross alt 8mnd og du skal jo snart ut i jobb igjen. Pappaen kan jo ikke amme. Da er det jo fint at hun er flaskevant før den tid! Finn ut hva som passer for deg og ditt barn. Søvn er altfa og omega for å fungere. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 6. november 2013 #20 Del Skrevet 6. november 2013 Nei, erru gærn, det er slett ikke egoistisk å ville sove litt mer, altså! Så kan du heller vurdere hva du skal gjøre dersom tiltak for å minske nattammingen ikke virker, men i ditt tilfelle så ser det jo bra ut Imidlertid er det litt urovekkende at hun vrir seg vekk osv ved amming nå, det er mulig du bør være litt forsiktig med flaska lell...:-( Men om du forsøker "langsom flaskemating" så kan det hjelpe mye. Jeg tror mye brystvegring etter flaskemating kommer av at flaska raskere enn brystet gir resultat, og at barnet blir litt bortskjemt. En mer "brystnær" teknikk kan hjelpe da (dvs helst fra første flaske, men "better late than sorry"). Se http://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating Ang mat til deg selv: smør mat til to måltider av gangen, evt matpakker. Lag matskjema med tidspunktet. Sett klar "dagsrasjonen" med hovedmåltider unntatt middag, samt mellommåltider hver morgen og sørg for å være gjennom det til kvelds. Spis helst balansert og sunt, men spis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 7. november 2013 Forfatter #21 Del Skrevet 7. november 2013 Tjaa... Første natta med tilskudd gikk jo kjempefint. Natt nr to prøvde jeg å gi henne tilskudd både ved leggetid kl 19 og da hun våknet rett etter 22. Da hadde vi kjøpt den som er ment til 6mnd og oppover, veit ikke om det var derfor, men hu nekta. Kneip igjen munnen og begynte å gråte. Så da blei det amming hver tredje time natta gjennom likevel. I dagtidlig sovna hu i senga vår med puppen og var fornøyd Hehe. Så prøvde vi frokostgrøt som vanlig, men hu ville ikke ha. Så da prøvde jeg pupp igjen etter en liten stund, men hu ville ikke ha. Så da blei det ikke noe særlig før halv elleve hvor hu både fikk fruktmos og litt pupp før hu sovna. Så fikk hu brødskive med leverpostei på for første gang i ettida og spiste så mye! var kjempegøy! Og så prøvde jeg å gi litt pupp igjen før en ny dupp i totida. Etterpå var hu ikke spesielt interessert i mat. Prøvde middagsglass i firetida men tok bare et par skjeer. Men så kommer (forhåpentligvis) gjennombruddet. I sekstida tenkte jeg hu sku få grøt som kvelds og satte hu ned. Hu nekta og viste tydelig misnøye. Prøvde da å gi pupp i stedet og hu slukte begge. Satte henne tilbake i stolen og D spiste hun hele grøtporsjonen! Så fikk hun littegranne pupp til før hun sovna i senga. Hehe... Er jo reine avhandlingen dette, men i bunn og grunn så føler jeg hu har hatt en dag med både opptur og nedtur i matveien! Når det gjelder å vri seg unna puppen tror jeg ikke det har noe med flaska å gjøre i dette tilfellet. Hu er bare for nysgjerrig og skal få med seg alt rundt. Hu er ikke så "god" på flaska når hu får den så tror ikke det er fristende med flaske i stedet. Nå er jeg veldig spent på natta. Om hu våkner i titida i kveld for å få pupp kommer jeg nok til å prøvde med tillegg da også. Føler jeg er del av et forskningsprosjekt her. Klokker tider og følger nøye med på matinntak. Det var ikke noen dum ide med å studere mitt eget matinntak også. Jeg går jo aldri rundt å er sulten, så sånn sett skulle man jo tro t jeg fikk i meg nok, men det er nok ikke tilfelle om man spør buksene mine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå