Gå til innhold

Hvor ryddig er det eeegentlig hjemme hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg stadig rydder og vasker hjemme, men det blir liksom aldri så ryddig og rent som jeg streber etter...Innen gulvet er vasket og bord, hyller og karmer er støvtørket så er det liksom blitt rotete og støvete igjen..:-(

Jeg synes det er kjempekoslig med besøk fra venner og familie, men jeg vil helst ha litt varsel før de ringer på, slik at huset ser nogenlunde flidd ut. Noen andre som har det slik?? Målet mitt er å til enhver tid ha et besøksklart hus,med friske blomster, sirlige bunker med spennende magasiner og fluffy puter i skjønn forening... Kjenner jeg strever litt med det i hverdagens stress og mas med full jobb og en aktiv ettåring og nevler borti alt..;-Pi

Er det bare jeg som sliter med dette?

Anonymous poster hash: 29ea8...287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat nå er det STRØØØØKENT ;)

men det er akkurat nå! i morgen er det rotete igjen. med smuler på gulvet, kattehår i sofaen, skittentøy alle andre steder enn i kurven og sko og jakker overalt i gangen ;)

så jeg nyter AKKURAT NÅ ;)

Skrevet

Du vet du har det rotete når du ikke låser ytterdøren pga at du er redd for innbrudd,men fordi du er redd for at noen skal se hvor rotete det er :P

Å ja jeg føler også at jeg rydder og vasker konstant,men med en liten leilighet så ser det alltid rotete ut uansett syns jeg

Anonymous poster hash: 8fb38...92e
Skrevet

Det er sjelden veldig rotete her, men jeg sliter med å holde det rent. Bare et par timer etter at jeg har støvsugt ser det ikke ut pga barn og katter. Skulle gjerne hatt litt mer energi til å vaske vinduer, gulv, dører, skaper og tørke støv.

Skrevet

Alltid små rot på kjøkken, tv stua, soverom, bad. Totalt kræsj i gangen. Små rydder hver dag men det hjelper ikke, har aktiv familie så det får bli som det blir. Om 10 år er dette glemt og barna flyttet ut...kanskje.

Anonymous poster hash: f72a0...71a

Skrevet

Her er det nesten aldri ryddig. Har den oppfatningen at foreldre med barn i barnehagealder somregel aldri har det strøkent. Prioriterer ofte å være sammen med sønnen etter barnehagen og jobb enn å rydde og vaske. Men må si det er flaut om det kommer noen hit. Prøver å ha det ok i gangen da, i tilfelle noen ringer på og jeg må åpne døra ;)

Anonymous poster hash: 3f760...5da
Gjest Julia1984
Skrevet

Alltid ryddig på generelt grunnlag. Barna roter, men når vi legger oss er det strøkent hver kveld.

Vi har vaskehjelp hver uke, det hjelper oss å holde det ryddig

Skrevet

Huset er bombet, men vi har had mye på programmet siste par ukene. Badet vasket jeg i sta, nå står oppvasken for tur, rydde bord, benker og vaske lett over før jeg finner senga. Resten av huset og da særlig barnerom og sortering av et fjell med rent tøy jeg ikke har had ork eller tid til å brette sammen får jeg ta i løpet av de kommende dagene.

Liker helst å ha det tålelig ryddig og pent, ikke hysterisk, men foretrekker at jeg kan slippe inn folk her uten å skjemmes.

Anonymous poster hash: 8870b...29d

Skrevet

Det er ikke ryddig. Kunne gjerne tenkt meg det, men får det ikke til. Vi har alt for liten plass, alt for mange ting, alt for rotete barn og mye jobb.. Jaja, satser på bedre tider - kanskje til neste år..

Anonymous poster hash: 17703...33f
Gjest lykkeliggift
Skrevet

Dette høres sikkert utrolig heslig ut. Men hos oss er det alltid plettfritt.

Ene og alene av den grunn at jeg går hjemme og ikke har noe å gjøre fordi jeg ikke kan jobbe. Men kan alikevel gjøre ting i huset.

Men når baby kommer blir det nok en annen sak :-)

Skrevet

Her er det bombet! Har begynt å rydde i alle skap - samtidig! Ingen god ide. I tillegg er jeg dritt lei av tøyvask fortiden, så den ligger ren og brettet i hauger over alt. Og barneleker utover gulvet. Heldigvis ikke skitne tallerkener på kjøkkenet i dag..

Anonymous poster hash: 8a966...424

Skrevet

Går rundt som en ryddemaskin hele dagen, men det hjelper ikke. Det kan se ryddig ut innimellom, men rent er det ikke. Vasker kun når jeg må eller venter besøk for å holde på fasaden;-)

Anonymous poster hash: 996d7...3fd
Skrevet

Det pleier å være ok når vi legger oss om kvelden.

Før den tid er det aldri godt å vite!

Ikke alltid det er helt rent. Mannen har ansvar for husvask og han har en litt lavere standard enn mange andre.

Anonymous poster hash: 19d6b...8d2

Skrevet

Helt ok. Litt rot tåler vi :-) men for det mesre ryddig og pent.

Skrevet

Alltid litt rotete. Har orden i kaoset:)

Anonymous poster hash: 4af76...fbb

Skrevet

Her ser det ikke ut om dagen. Er sengeliggende og mannen har ansvar for alt alene. Med mer enn 100% jobb og stort hus har vi måttet prioritere. Så barna tas hånd om, det blir laget mat og vasket klær, og han kommer greit i mål på jobb. Alt annet han rekker blir bonus. Vanligvis er det ganske ryddig her da, nå vi er to til å dele på alle oppgavene.

Anonymous poster hash: 0b03b...2e4

Skrevet

Jeg klager på at det alltid er rotete, mens de som kommer på besøk mener det er strøkent. Jeg synes det alltid er støvete og møkkete uansett hvor mange ganger i timen det vaskes.

Anonymous poster hash: f9c95...a65
Skrevet

Det er helt ok her. Ikke så mye rot, men er noen babyleker på gulvet jeg ikke har giddet å samle i boksen etter i går kveld... Ikke noe oppvask eller klesvask på avveie. Men det er en krevende jobb å holde det rent her. Jeg vasker gulvene; 10 min etterpå åler babyen seg på det, og blir full av skit ! Jeg begriper ikke hva jeg gjør feil når jeg vasker, og det skjer når mannen også vasker, og det skjer om jeg vasker flere ganger etter hverandre! Det blir aldri rent her. 

Det lukter sur søppel her, men jeg har nå gått ut med den, men lukta sitter litt igjen... Får ikke lufta før på formiddagen pga temperatur, så håper lukta forsvinner av seg selv snart... 

Ellers er sofaen full av babysikkel på den ene puten (skinn, heldigvis, så skal få vasket det bort når jeg får åkt meg opp av sofaen), og det er et par uker siden jeg tørket støv. 

Ah, og akkurat nå hører jeg baby våkne opp for dagen, så da blir det kaos på badet også! :) 

Anonymous poster hash: 160a2...bb7
Gjest Sekretøsa
Skrevet

På fredag var det strøket, på lørdag var det rot, på søndag så det ikke ut....

Skrevet

Vel, her ser det plettfritt ut... Helt til man åpner skapene.....! Men jeg liker heller å ha det strøkent der man ser, og rotet får heller gjemmes i skap. Har ett mål om å få ryddet skapene skikkelig også, men gir opp hver gang jeg begynner.

Anonymous poster hash: bd5d4...6c1

Skrevet

Alltid ryddig her. Barna drar jo selvfølgelig ut tegnesaker etc men vi rydder etter oss så fort vi er ferdig med ting. Ting har sin plass så lett å rydde opp etter seg og barna tar av seg sko på matta i gangen og henger opp jakken sin inne i skapet. Har vaskehjelp hver uke så det hjelper. Trenger aldri å rydde noe ekstra før vaskehjelpen kommer. Føler ikke at jeg bruker noe tid på ryddig eller vasking. Er vel så vant til å legge ting tilbake på plass at det ikke blir et problem.

Skrevet

Alltid ryddig her. Barna drar jo selvfølgelig ut tegnesaker etc men vi rydder etter oss så fort vi er ferdig med ting. Ting har sin plass så lett å rydde opp etter seg og barna tar av seg sko på matta i gangen og henger opp jakken sin inne i skapet. Har vaskehjelp hver uke så det hjelper. Trenger aldri å rydde noe ekstra før vaskehjelpen kommer. Føler ikke at jeg bruker noe tid på ryddig eller vasking. Er vel så vant til å legge ting tilbake på plass at det ikke blir et problem.

At du ikke bruker tid på vaskin er jo forståelig ;) og når dere har vært såpass disiplinerte at dere greier å rydde alt tvert etter det er tatt i bruk, da går det av seg selv :) Så kjekt!

Her har jeg kapitulert, men vi har det greit nok likevel. Men vil helst ha beskjed om det kommer noen, slik at vi kan ta en kjapp rassia. Sjelden vi trenger mer enn et 5-minutt, men uansett...

Anonymous poster hash: 34b07...43a

Skrevet

Før vi fikk barn var det strøkent til enhver tid. Nå (3 barn) er det ryddig mellom 20 på kvelden og 7 på morgenen ;)

Har klart å bli mer avslappet på det etter at jeg innså at jeg blir glad hver gang jeg kommer hjem til noen med like mye kaos (som gjelder alle med minst 2 barn), og skjønte at sånn tenker nok også de fleste som kommer innom her. Men om vi vet vi skal ha besøk så shiner vi huset kjapt (og ting havner på de rareste steder hvis det må gå veldig fort).

Anonymous poster hash: e5d92...ac5

Skrevet

Det er ryddig så lenge ungen er i barnehagen og hver morgen. Hater å stå opp til rotete hus.

Vi har hund og katt, men like rå ha det rent så jeg støvsuger og vasker gulver annenhver dag. Oppvasken blir tatt hver morgen.

Anonymous poster hash: 4bf30...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...