Gå til innhold

Erfaringer med hvitevarer, vask og blandebatteri fra ikea?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i prosessen med å pusse opp kjøkkenet vårt nå, og vi skal ha innredning fra ikea.

Men jeg er så i tvil om vi skal velge hvitevarer, vask og blandebatteri derfra, siden jeg har lest så mye om folk som er misfornøyd med de tingene!

Ligger masse diskusjonstråder på nettet om folk som er fornøyd, og folk som er misfornøyd, men de fleste er litt gamle, så kanskje kvaliteten har forandret seg?

Vi kommer til å trenge komfyr, platetopp og innebygd kjøl&frys. Blir det Ikea så kommer vi nok uansett til å velge blant de dyreste modellene, siden det er de som har de spesifikasjonene vi er ute etter. Vet de har garanti, men vi bor ca tre timer fra Ikea, så det blir litt "styrete" dersom noe skulle gå i stykker.. Det eneste alternativet er egentlig å kjøpe fra Elkjøp, fordi vi har ikke noen andre elektrobutikker i nærheten, men det blir jo en del dyrere, og vi har ikke så veldig mye å gå på når det gjelder budsjett.

 

Har også lest litt om at vasken er av tynt metall/stål så det fort blir bulker, og det er jeg litt skeptisk til. Har også lest en del om blandebatterier som lekker osv....

 

Så jeg lurer på DINE erfaringer! :)

På forhånd tusen takk!



Anonymous poster hash: 4549e...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har handlet 4 kjøkken fra ikea. Valgte blandebatteri fra ikea på 1 kjøkken. VELDIG fornøyd med alt utenom blandebatteriet! :) Bare spørr om det er noe spesifikt du har sett på der inne:)



Anonymous poster hash: 744ec...010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har oppvaskmaskin og komfyr fra Ikea kjøpt i 2011. Er ganske fornøyd med disse. Må si at den oppvaskmaskinen vi hadde før dette vasket noe reinere, men kan jo være tilfeldig. Oppvaskmaskinen bruker litt over to timer på å bli ferdig. Komfyren og kjøkkenvifta har jeg ingenting å utsette på. Tenker ikke over at dette er dårlige varer



Anonymous poster hash: d8630...59a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Ja, har erfaring. har kjøpt integrerte hvitevarer, innredning, vask. Kjøpte til forrige leilighet og har akkurat kjøpt nytt igjen. Så da er jeg vel fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har handlet 4 kjøkken fra ikea. Valgte blandebatteri fra ikea på 1 kjøkken. VELDIG fornøyd med alt utenom blandebatteriet! :) Bare spørr om det er noe spesifikt du har sett på der inne:)

 

Anonymous poster hash: 744ec...010

 

 

Ja jeg kan jo skrive litt mer konkret om hva vi har tenkt på :)

Kjøkkenet blir bodbyn i hvitt.

 

Stekovnen jeg har sett på heter kulinarisk, platetoppen heter høgvardig, kjøl/frys heter frostig bcf228/64 og ventilator som heter vindrum.

Oppvaskkum blir det nok den som heter boholmen, 1 og 1 halv kum med avrenningsbrett, og ringskar blandebatteri med hånddusj :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 4549e...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vifte, og vask + blandebatteri. Blandebatteriet er så som så, men helt ok. Jeg har det på hytta. Skal også gå for samme på vaskerommet



Anonymous poster hash: 071ba...19d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjlkken fra Ikea.

Jeg er fornøyd med alt unntatt blandebatteriet. Det lekker hver gang jeg lar vasken stå full i vann.

 

Jeg har ikke hvitevarer.

 

Anonymous poster hash: c5cfe...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er veldig fornøyd med sitt. Men nå finner jeg ikke komfyr hvor man kan dytte inn og ut knottene lenger og kommer til å kjøpe ett annet sted pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøkken og hvitevarerfra Ikea. Stort sett fornøyd, men har vært uheldig og hatt 2 feil. De sender en lokal samarbeidspartner til å reparere, så ikke noe styr at du har lang vei til Ikea. Han som reparere, som reparerer for mange andre merker enn Ikea også, sa at Ikea sine modeller er nøyaktig de samme som andre modeller fra Whirlpool,men at de har lengre garanti. Han sa det ikke oftere er feil på Ikea enn andre merker.

 

Anonymous poster hash: 52775...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har benkeplate, vask, induksjonstopp, ovn og blandebatteri fra IKEA. Fornøyd med alt utenom blandebatteriet. Det lagde vannlekasje på vårt kjøkken :( Kjøpte i 2010 og byttet blandebatteri nå nylig.



Anonymous poster hash: 74590...c08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har koketopp, stekeovn, mikro, oppvaskmaskin. veldig fornøyd med alt sammen, men valgte blant de dyreste modellene.

rørleggeren vi brukte villr ikke montere blandebatteri fra IKEA, så vi kjøpte et merke han anbefalte i stedet.

 

har lest et sted at de billige modellene er whirlpool og de dyrere er electrolux, vet ikke om det stemmer.

 

vi har også vask selvfølgelig. veldig fornøyd med den!

Endret av Steget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitevarene bråker! komfuren, platetoppen og kjøkkenvifta. grusomt!

blandebatteriet er greit, men ikke nie mere enn freit, pg bi kjøpte et dyrt et.

 

kkøleskap og oppvasmadkin har dårlig løsning, innredning. har srlv bosch på dette, min mor har ikea.

 

Anonymous poster hash: b744a...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat renovert og har ikea kjøkken. Turte ikke å kjøpe hvitevarer, men har ikke prøvd dem.. Rørleggeren nektet å installere blandebatteri fra ikea i noen av våtrommene, så der kjøpte vi et annet sted. Men det ble ikke så mye dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!
Tror det blir hvitevarer fra ikea, men vask og blandebatteri fra et annet sted :)

 

HI



Anonymous poster hash: 4549e...582
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "alt" på kjøkkenet fra ikea, bortsett fra blandebatteri. Da vi installerte kjøkkenet for 9 år siden ble vi anbefalt å ikke bruke blandebatteriene fra ikea, så vi har gått for kjent merke på det. Ellers fungerer alt utmerket. Har ikke hatt noen problemer med verken vasken, komfyren, koketoppen, ventilatoren, oppvaskmaskinen eller kjøleskapet fra ikea ;) Det er jo wirlpool som produserer disse varene, og de er jo egentlig et kjent og ordentlig merke.



Anonymous poster hash: d21c9...cec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt fra ikea. Dobbel ovn og micro og varmeskuff er jeg kjempefornøyd med! Vifta bråker mye, og er bare med kullfilter og ikke utsug, så den har dårlig effekt. Koketoppen er super. Vaskemaskinen vasker rent og tørker godt, men øverste skuffen er vanskelig å stable i. Kjøl/frys er for lite og upraktisk innredning. Hadde valgt hjørnekjøleskap om jeg hadde plass.

Blandebateriet er jeg veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte huset var kjøkkenet helt nytt med IKEA hvitevarer,

Oppvaskmaskinen vasket ikke rent, ting sto ikke ordentlig så alt raste når vi dro ut "skuffene". Den byttet vi etter noen mnd.

Ventilatoren bråkte virket dårlig.

Koketoppen sluttet å virke etter et år, kjøpte ny. Den virket sånn tålig.

Stekeovnen stekte ugjevnt.

 

Pusset opp kjøkkenet, kjøpte nye fronter fra IKEA. Men alle hvitevarer fra Siemens, aldri mer hvitevarer fra IKEA.

 

Anonymous poster hash: ec9c2...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bygd 2 IKEA kjøkken har blandebatter derfra også aldri hatt noen problemer trur det var mere tidligere.også vask derfra ikke noe og utsette på den heler.

Grunnen til at rørleggere ikke vil montere IKEA batteri er for at de vil selge deres egene merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde komfyr og oppvaskemaskin fra ikea, leiligheten var bygget i 2006, for noe dritt!

Mye mer fornøyd med hvitevarer fra Elkjøp nå denne gangen.

Spesielt oppvaskemaskin synes jeg er enorm forskjell.,

 

Anonymous poster hash: 26704...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har oppvaskmaskin, ovn og platetopp fra Ikea. Greit nok, men ikke topp.

Blandebatteriet måtte vi bytte ut ganske kjapt og kummen blir fort missfarvet og det merkes at det ikke er bra kvalitet.

Er fornøyd med benkeplaten i laminat og selve kjøkkenet.

 

Rørleggeren reagerte på den dårlige kvaliteten på blandebatteriet da han monterte det.



Anonymous poster hash: fb64c...5cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskinene derfra er helt håpløse. Synes Ikea normalt er flinke på å tenke praktisk, men oppvaskmaskinen er altså helt bak mål.

 

Anonymous poster hash: 88476...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi installerte IKEA-kjøkken der vi bodde før, og var veldig fornøyde.  Har heller ikke fått noen kommentarer fra de som kjøpte leiligheten (treffer dem av og til).  Vi har IKEA-kjøkken på hytten, og har vært fornøyde.  Eneste problem var at oppvaskmaskinen frøs i stykker en vinter, men det var fordi det sto vann i den og det hadde blitt kuldegrader inne (vår feil).  Ny oppvaskemaskin fra IKEA på hytten nå, og den er super.  Har oppv.maskin og kjøleskap fra IKEA hjemme, og er fornøyd.  Når vi skal pusse opp kjøkkenet hjemme så blir det helt sikkert IKEA. 

Folk installerer vel ofte IKEA-kjøkken selv, mens dyrere kjøkken som oftest blir installert av håndtverkere?  Det kan kanskje gi en forskjell.  Jeg synes mange andre kjøkken er voldsomt dyre, og vil heller ha et helt ok kjøkken fra IKEA, enn å ikke ha råd til et fantastisk kjøkken fra en annen leverandør.   



Anonymous poster hash: ff0e4...e98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide kjøkkenmontører til vårt Ikea kjøkken.

Ville ikke ha skjevt og skakt kjøkken som jeg ser enkelte har.



Anonymous poster hash: fb64c...5cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...