Prøverpåentil Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Klarer aldri å komme under 1500 kr. Vil helst ligge på en 1000lapp. To voksne og en ettåring. Handler middager, bleier og husholdningsting. Men tips? Hva skal jeg kjøpe og hvilke middager må jeg lage? Slår ALDRI feil på sluttsummen.. 1400-et eller annet:p
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Bruk to handlekurver. I den ene legger dere alt dere virkelig trenger. I den andre legger dere snop, aviser, saft, brus, den ekstra gode biffen ol. Det kan gi en ahaopplevelse. Ellers er ikke 1500 veldig mye for en familie på tre. 1000 er lite. Da er det ikke rom for store utskeielser eller mye ferdigmat. Anonymous poster hash: 46b61...6ae
Miltus Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Vi er 2 voksne, og en 2åring, handler jeg på rema blir det ca 1000 kr, Men om jeg handler andre steder bikker det fort 1500! Bruker så godt som aldri halvfabrikata. Lager konsekvent store Porsjoner slik at hver middag varer 2 dager:-) Ellers, kutt ut chips, kutt heller opp noen gulrøtter, det sparte vi endl på:-)
Prøverpåentil Skrevet 3. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2013 Takk for tips:) Er 1000 lite altså? Synes alle er inne er såååå flinke på å handle til små summer:) føler at vi bør holde oss til maks 5000 i måneden egentlig..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Vaskemiddel, skyllemiddel, godt dopapir og barberblader koster mye, men man må ikke ha dette hver gang heldigvis. Vi bruker vanlige påleggstyper og spiser greit og variert. Egg kjøper vi på bygda fordi det er mye billigere. Bleier kjøper vi på rema fordi det er dobbel pakke til halve prisen, og de holder. Av mat spiser vi karbonadekjøttdeig (handler det når det er tilbud og legger i fryseren), kjøttpudding, kjøttkaker, fiskekaker, pølse, 3 for to på rema , brød er det 3 for 39 på obs, eller benytter meg av brød dealen på prix. Kjøper alltid frukt, melk osv også, mine kvitteringer ligger på 700-1300 pr mnd. Kommer an på hvor mye vi har i fryseren og hva annet det er tomt for. Anonymous poster hash: 2edf2...64c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 2v og 2 b 900-1000 i uka på Rema1000/Obs Handler 2 ganger i uken (man og fre) Gjerne 2-300 mandag og resten fredag. Handler to ganger, for da har jeg mer oversikt over snopforbruk, hva som ble spist opp osv. Lag middagsliste for hele uken, før du handler. Få oversikt over hva du har i skap og frys og spis dette opp først. Pakk store kvantum i små porsjonspakker som er nok for dere. Bruk opp rester og tenk på dette når du planlegger ukesmenyen. Anonymous poster hash: af3b3...e8c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Skriv handleliste og følg den. Ikke kjøp brus og godteri. Bruk rester. Landlord sine bleier er gode og billige. Coop Xtra har to brød for 29,- og en liter melk til 10,- Kjøttdeig av svin er billigere og ganske nøytralt på smak så det er faktisk veldig godt i det meste. Lager ofte kjøttkaker av kyllingkjøttdeig, det er billigere enn kjøttdeig. Lag sauser fra bunn. Firstprice håndsåpe, dopapir og torky. Kjøper du grønnsaker som du ikke får brukt opp så skrell/skyll de, skjær de opp og frys ned. Skjær opp brød i butikken og ta opp kun det dere trenger. Se etter tilbud. Ikke kast rester, men spis de til lunsj dagen etter. Anonymous poster hash: c97f8...ed8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Ja og se på kassalappen når du har handlet- mange overaskelser. Se også på prisene når du handler, hva slags poteter er billigst feks, eller pasta ( kan fort koste 15kr mer når det har en annen "form" selv om begge er type fullkorn) Vaskemidler både til vaskemask., oppvaskmask og husvask- kjøp på Felleskjøpet når det er salg. Det er billig det!! Anonymous poster hash: af3b3...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå