Mockanin Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Dette er mannens søster. Neste helg feirer mannen min fødselsdagen sin. Hele familien er invitert. Min svigerinne, som vi ikke har noe særlig kontakt med, svarte på sms at dem kom ikke og at han ikke kunne forvente seg gave heller siden hun ikke har fått bursdagsgave ennå. Saken er den at hun hadde ikke "tid" til å feire dagen sin når den var tidligere i høst. Jeg ble en smule irritert når jeg fikk denne sms'n. Har ikke giddet å svare henne, må tenke ut et passende svar først. For når jeg fikk denne sms'n kom jeg til å tenke på en annen ting. Min sønn ble 18 år i sommer, de var invitert men hadde som vanlig ikke "tid". Datteren hennes på 17 år kom, men uten gave. Sønnen min har ikke fått bursdagsgave fra dem ennå. Jeg har aldri ført regnskap på gaver, men når jeg tenker etter så ser jeg jo at vi alltid har gitt gaver til både voksne og barn der i huset selv om de ikke har hatt selskap. De har ikke vært like "flinke" (bruker det ordet fordi jeg ikke kommer på noe annet i farten). Det er ikke pengene det står på fra deres side. Begge har lederstillinger og tjener godt, de er bare ikke engasjerte i annet enn seg selv og sine venner virker det som. For de reiser ofte på helgeturer uten noen av barna. Ikke en helg uten at det skjer noe med venner. Vi har ikke sett dem siden slutten av mai faktisk. Mannen er usikker og lurer på å kjøpe gave og dra til søsteren med i løpet av uka. Jeg mener han ikke skal. Han vil ikke gi gave fordi han da vil få selv, men fordi han har dårlig samvittighet. Noe jeg mener han ikke skal ha. Minnet han på den fine omtenksomme gaven han fikk da han ble 45 år, en billig konfekteske fra Europris. Jeg er så lei hele dama nå, toppet seg nå. Hva synes dete han skal gjøre?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Da tror jeg at jeg hadde sendt en melding om at gaven hennes ligger klar, dere venter bare på invitasjon til feiringen Anonymous poster hash: 75d6e...dd2
Himmel og hav Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Drite i det! Hun har tydeligvis ingen stor interesse av hverken å treffe dere, huske på dere eller vise at hun bryr seg, så da hadde jeg blåst en lang marsj i hele dama. Ev. kan han sende henne en pose Twist.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Jeg syns han skal kjøpe gave som vanlig. Jeg syns også han kan spørre om hun har glemt sin nevø. Anonymous poster hash: dfbd6...c42
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Hvorfor sender hun sms til DEG? For ei banrslig kjerring. Anonymous poster hash: 136fe...4f7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Må man virkelig lage selskap for å fortjene bursdagsgave? Man har vel like mye bursdag uansett, og selskap inviteter man til fordi det er koselig, ikke for å gjøre seg fitjent til gave. Men jeg vet det er blitt slik dessverre. Jeg gir gave uansett, selv har jeg ofte bursdager uten en eneste tilbake npr jeg med god grunn ikke har kunnet invitere til feiring. Litt trist igrunn. Anonymous poster hash: 1e9a1...f91
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Jeg gir gave uansett og bryr meg ikke om vi får gave eller ikke. Jeg lever ut fra hva som kjennes riktig for meg og tenker alle har sitt liv og det respekterer jeg. Jeg gir gave uten å tenke på hva jeg og mine få tilbake og st prøver jeg og lære barna mine også, selv om det er vanskelig. Mine barn er opptatt av hva DE får mer enn hva de GIR. Flaut og jeg jobber for at de skal slippe fokuset på seg selv. Noen som har tips? De er 7 og 10 år gamle og engentlig flotte barn, men trenger og flytte fokus bort fra seg selv og være flinkere til å se utenfor sitt eget ståsted her og nå. Hvordan kan jeg gå frem på en god pedagogisk måte? Anonymous poster hash: 1afa2...0d1
mamma_til_gutt Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Mitt tips er at du bør holde deg langt unna. Det er mannen Sinsen familie, og han må vurdere hvordan dette skal løses. At du er uenig og provoseres av det kan jeg godt forstå, men det blir bare vondt verre av at du overstyrer ham, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 "Saken er den at hun hadde ikke "tid" til å feire dagen sin når den var tidligere i høst" Må man virkelig holde selskap for å få gave fra søsken og familie?? Det er det særeste jeg har hørt om. Jeg kjøper gave selv om jeg ikke får gaver, så søsteren er også sær her. Dere er egentlig ganske sære og vanskelige alle sammen. Anonymous poster hash: a6fd8...0d4
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Jeg hadde svart at gave er ikke viktig for oss, så det trenger dere ikke tenke på, men hadde vært hyggelig å få se DERE igjen. Personlig gir jeg alltid gaver når vi blir bedt i selskap. Hvis de ikke feirer dagen glemmer jeg det ofte bort rett og slett. Det er ikke alle i familien jeg treffer hver uke, og går det tre uker etter bursdag før jeg ser dem så er gave fullstendig glemt bort for min del. Til gjengjeld forventer jeg ikke noe av de andre heller. Prøver å være raus og hyggelig, og kan finne på å gi dem blomster eller en liten gave utenom bursdag. Det syns de fleste er hyggelig
soleia Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 (endret) Temmeleg sært å gje beskjed om at han ikkje kunne forvente gåve, men om mannen din vil gjere ein innsats for å ha eit godt forhold til søstera si, så synes eg han skal gjere det. Då viser han seg som den største av dei i den saka. Familieband er viktig, sjølv om ein innimellom må vere litt overbærande med særheiter. I vår familie har me slutta med å gje bursdagsgåver til dei vaksne med unntak av runde dagar, og om me ein sjelden gong er inviterte i besøk. -og i det tilfellet er ei konfektøskje frå Europris heilt grei presang. Endret 4. november 2013 av soleia
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Hadde hun bursdag før eller etter deres 18 åring? Og har mannen din glemt gaver til de flere ganger? Broren min glemte gaver hele tiden så jeg sluttet å kjøpe til han. Kjøper kun til ungene deres. Han glemer våre unger og det er utrolig irriterende nå som de er blitt så store at eldste på 8 år etterlyser det og syns det er rart vi kjøper til søskenbarna når hun ikke får. Ellers er vel en 17 åring stor nok til å kjøpe gave selv når hun kom i bursdag til deres sønn. Anonymous poster hash: 84201...783
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Litt rart at de har gave i fokus, var vel bare et spørsmål om de kom for å feire dagen til din mann (og samle familien). Tragisk at voksne folk er så skakkjørt at de ikke kan dra for å FEIRE uten gave uansett.. Anonymous poster hash: d8b63...ff4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Skriv: trenger ikke tenkte på gave, vi vil gjerne ha deg her, det er det so teller at vi møtes og hygger oss og feirer at din bror er et år eldre. Hvis du er lei deg for at vi glemte gave til deg ligger det en å venter på deg her, beklager. Anonymous poster hash: 02bc4...e02
Caprica Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 I min familie gir vi søsken kun gave ved runde tall, type 30 og 35. I mannens familie gir han og søsteren gave til hverandre uansett. Det er tydelig at mannen din og søsteren hans har ulik mening om når man skal gave!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Hvorfor ikke bare svare at det er helt greit at han ikke får gave siden det vil gå opp i opp uansett? Anonymous poster hash: e5c3c...f56
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Dette er mannens søster. Neste helg feirer mannen min fødselsdagen sin. Hele familien er invitert. Min svigerinne, som vi ikke har noe særlig kontakt med, svarte på sms at dem kom ikke og at han ikke kunne forvente seg gave heller siden hun ikke har fått bursdagsgave ennå. Saken er den at hun hadde ikke "tid" til å feire dagen sin når den var tidligere i høst. Jeg ble en smule irritert når jeg fikk denne sms'n. Har ikke giddet å svare henne, må tenke ut et passende svar først. For når jeg fikk denne sms'n kom jeg til å tenke på en annen ting. Min sønn ble 18 år i sommer, de var invitert men hadde som vanlig ikke "tid". Datteren hennes på 17 år kom, men uten gave. Sønnen min har ikke fått bursdagsgave fra dem ennå. Jeg har aldri ført regnskap på gaver, men når jeg tenker etter så ser jeg jo at vi alltid har gitt gaver til både voksne og barn der i huset selv om de ikke har hatt selskap. De har ikke vært like "flinke" (bruker det ordet fordi jeg ikke kommer på noe annet i farten). Det er ikke pengene det står på fra deres side. Begge har lederstillinger og tjener godt, de er bare ikke engasjerte i annet enn seg selv og sine venner virker det som. For de reiser ofte på helgeturer uten noen av barna. Ikke en helg uten at det skjer noe med venner. Vi har ikke sett dem siden slutten av mai faktisk. Mannen er usikker og lurer på å kjøpe gave og dra til søsteren med i løpet av uka. Jeg mener han ikke skal. Han vil ikke gi gave fordi han da vil få selv, men fordi han har dårlig samvittighet. Noe jeg mener han ikke skal ha. Minnet han på den fine omtenksomme gaven han fikk da han ble 45 år, en billig konfekteske fra Europris. Jeg er så lei hele dama nå, toppet seg nå. Hva synes dete han skal gjøre? Jeg synes mannen din selv skal sende henne en sms, der han skriver "Hørte dere ikke kommer i bursdagsfeiring. Den er grei. Det med gave er også greit. Synes vi likegodt kan kutte ut gavebyttingen framover, siden det virker som det bare er stress med det for deg. Over og ut - brodern"
☆☆☆ Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Hadde ikkje brukt energi på dette. Det går berre ut over deg sjølv om du går og irriterar deg, då ho heilt sikkert ikkje synes ho er spesielt urimelig. Ville svart at ho er velkommen om ho skulle ombestemme seg, med eller utan gåve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå